تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۰۴۳۸۳
وضعیت نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود

کار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مقابل «دیودیده» به خواهش رسید / حرف‌های قشنگ استاندار خنثی شد / بازار اشکال‌دار شن و ماسه

۴
۰
کار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مقابل «دیودیده» به خواهش رسید / حرف‌های قشنگ استاندار خنثی شد / بازار اشکال‌دار شن و ماسه
کبنا ؛داستان صنعت و معدن استان و نظارت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به موضوع بازار، فروشگاه رفاه و مایحتاج روزانه شهروندان محدود نمی‌شود و این ضعف در موارد گسترده‌تری وجود دارد و کار حتی به بازار شن و ماسه نیز رسیده است.
روز گذشته که باران رحمت الهی بر شهر یاسوج نازل شده اگر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در این بازار کنار مردم قرار می‌گرفت، می‌دید که چترهای بی‌کیفیت و با شکل بازیگران و انیمیشن‌های تلویزیونی که تا دیروز 10 هزار تومان به فروش می‌رسیدند را 32 هزار تومان و 40 هزار تومان به مردم بی‌پناه قالب می‌کردند.
ضعف در تعیین و کنترل قیمت شن و ماسه یکی از مواردی است که به نظر می‌رسد در کهگیلویه و بویراحمد به یک مشکل جدی تبدیل شده است، بحث شن و ماسه و نحوه قیمت گذاری آن است، به طوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای معادن استان گفت: وقتی قیمت شن و ماسه کف رودخانه ۱۳ هزار تومان و قیمت شن و ماسه‌ای که معدن‌دار به زحمت به دست می‌آورد ۵ هزار تومان است این یعنی نظارت سازمان صنعت و معدن اشکال دارد.

شورای معادن کهگیویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی پرده از برخی واقعیات پنهان شده در سازمان «صمت» برداشت.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارها گفتم در استان دنبال ۱۰ طرح بزرگ مشکل‌دار که کیفیت خوبی دارند و می‌توانند در صادرات استان نقش‌آفرینی کنند باشید تا به جای خرد کردن و اعطای تسهیلات ۲۰ تا ۲۵ میلیون، تسهیلات میلیاردی برای طرح‌هایی که تاثیرات صادرات و اشتغال دارند در نظر گرفته شود.
 احمدی ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص بیشتر پای کار باشد تا این ظرفیت از استان گرفته نشود به سازمان صمت اصرار می‌کنیم و خواهش داریم دقت بیشتری در رابطه با این واحدها داشته باشد. [به نظر می‌رسد کار از مصوبه و ابلاغیه گذشته است و استاندار برای اجرایی کردن آن‌ها به خواهش و تمنا روی آورده است، کاری که کمتر دیده شده است.]
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان به دلیل نزدیک بودن به بنادر مزیت‌های بیشتری برای صادرات نسبت به استان‌هایی مانند سمنان دارد پس چرا در حق این استان اجحاف می‌کنیم؟طرح‌های معدنی دارای ظرفیت در سامانه کارا ثبت‌نام کنند تا مشکلات آنها بررسی و حل شود.
وی در ادامه این نشست در خصوص سخنان رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در خصوص قیمت شن و ماسه گفت: اینکه شن و ماسه‌ای که از کف رودخانه به راحتی به دست می‌آید قیمت بیشتری نسبت به شن و ماسه‌ای که به زحمت به دست می‌آید دارد غم‌انگیز است، قرار بود نشستی برای تعیین قیمت شن و‌ماسه برگزار و قیمت‌ها بر اساس دسترسی به این مصالح تعیین شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی قیمت شن و ماسه‌ای کف رودخانه ۱۳ هزار تومان و قیمت شن و ماسه‌ای که معدن‌دار به زحمت به دست می‌آورد ۵ هزار تومان است این یعنی نظارت سازمان صنعت و معدن اشکال دارد.
 احمدی در واکنش به سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حل قیمت شن و ماسه گفت: شما چند ماه پیش هم گفتید این موضوع را حل می‌کنید اما حل نکردید قرار شده بود قیمت شن و ماسه ظرف ۶ ماه تعیین شود لذا شاهد بی‌عدالتی در قیمت‌گذاری این محصول نباشیم، در بدترین حالت قیمت شن و ماسه کف رودخانه و شن و ماسه به صورت لاشه برابر باشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود در خصوص سلب صلاحیت واحدهای معدنی به دلیل نداشتن مسوول فنی گفت: نداشتن مسوول فنی واحدهای معدنی دلیل خوبی برای سلب صلاحیت نیست، واحدهایی که پرونده راه‌اندازی دریافت کرده‌اند اما تولیدی نداشته‌اند و نمی‌توانند فعالیت کنند سلب صلاحیت شوند که این موضوع در جلسه آینده گزارش شود.

«نظارت صنعت و معدن اشکال دارد» این جمله‌ای است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم و این بار از زبان استاندار شنیده شد و باید گفت؛ «جانا سخن از زبان ما می گویی»؛ مشکل نظارت از دل بازار به کف رودخانه هم کشیده شده است و شن و ماسه کف رودخانه را جارو می‌کنند و به قیمت تقریباً 3 برابر از شن و ماسه استخراج شده از معدن می‌فروشند.
 تعلل، کم کاری، ضعف نظارت و یا هر عنوان دیگری که بخواهیم برای این کار در نظر بگیریم، مهم نیست، مساله مهم این است که تعیین قیمت برای یک نوع از مصالح چند ماه است که به تاخیر افتاده است و این تاخیر باعث نارضایتی‌هایی هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده شده است.
سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد باید نسبت به این مسائل اقدامات عاجل و قوی‌تری انجام دهد و این طور نباشد که در جلسات این چنینی حرفی برای گفتن نداشته باشد و تنها به یک وعده که فلان مشکل در آینده حل می‌شود بسنده کند و بعد از چند ماه دوباره هم این وعده تکرار شود و ماه به سال برسد. با ادامه این روند باید تصمیم مهمتری برای این سازمان مهم در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شود.
به نظر می‌رسد استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید جدی‌تر به موضوع سازمان «صمت» ورود کند، هر چند خود استاندار متأسفانه این روزها بیشتر در جلسات صحبت‌های قشنگی ارائه می‌دهد اما خروجی مثبت از صحبت‌های او در جامعه لمس نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
سنگ شکن پاتاوه که مفت ومجانی از رودخانه استفاده میکنه قیمت را هیجده هزارتومان به ازای هر تن میگه و ما دادمون را کجا بزنیم تورا به ابوالفضل ؟؟؟
دهدشتي
Iran, Islamic Republic of
يك نفر به استان آمده كه حد و اندازه ش بالاتر از استانداريه
ببينم اونم فراري مي ديد
حداقل استاندار جرات به زبان آوردن اين حرفا را داره
بقيه كه جرات ندارن حرف بزنن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
من از تهیه کننده محترم خبر میخوام که اطلاعات خود را در زمینه های مختلف بالا برده .در خبر بالا اشاره به گرانی چتر نموده.خدمت خبرنگار عرض کنم کسانی که بصورت دستفروش کالایی در پیاده رو عرضه میدارد واحد صنفی محسوب نمیشود بنابراین سازمان صنعت ،معدن و تجارت وظیفه ای در قبال دستفروش ندارد .لذا باید واحد سد معبر شهرداری اجازه فعالیت به این شیوه کاسبی کردن ندهد .تا اجحافی به خریداران نشود .وظیفه سازمان صنعت،معدن و تجارت نظارت بر واحدهای صنفی دارای مجوز کسب(پروانه کسب)میباشد.
صدای مردم استان
Iran, Islamic Republic of
در زمان شاه، شاه نامه میده به مرجع تقلید اون زمان که چون من مشکل دارم ( اگر گرسنه بشم، عصبی میشم لذا دست به کشتار مردم میزنم) لطفا حکمی صادر کرده و مرا از روزه گرفتن منع نمایید؛ مرجع تقلید وقت میگن که حکم خدا قابل تغییر نیست فلذا اگر نمیتونی خویشتن دار باشی، از کرسی قدرت به زیر آمده تا فرد با ایمانی در آن منصب قرار بگیرد...
حاااال جناب مسئولین استان..
اگر شما قادر به حل مشکلات نیستید از مناصب مهم به پایین آمده تا نیروی کارآمد بیاید و مشکلات رو رفع کند..
وقتی. یه استان، بجای دستور و برخورد قاطع با یه مدیر بیخیال و بی کفایت میاد بهش خواهش میکنه برای انجام وظایفش، دیگه نباید انتظار برقراری عدالت و حل مشکلات رو داشت!
واقعا اینا مردم حساب کردن؟؟
در مجالس حرف از برخورد و اجرای عدالت زودهنگام، در نهان گذاشتن شیرینی در دهان همدیگر!
مسئولین عزیز،
بخاطر داشته باشید که مردم هم کاسه صبرشان حد و اندازه ای دارد؛ بترسید از روزی که بخاطر عملکردتون در بین مردم نتونید بمونید و از ترس مردم سر به کوه و بیابون بزارید!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1