کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه مطرح شد

90 درصد ادارات و مدارس کهگیلویه وقفی است /ریالی در امورات وقف تخلف نمی‌شود

16 آبان 1397 ساعت 2:15

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه تنها شهرستانی است که وقف درآمد زا و عام ندارد عنوان کرد:روزانه نیازمندان زیادی مراجعه می کنند ولی به دلیل نبود وقف درآمد زا کمک زیادی به آن ها نمی شود.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه زمین بیش از 90 درصد مدارس، ادارات دولتی، مراکز بهداشت، مساجد و حسینیه‌ها در شهرستان وقفی است، اظهار کرد: متاسفانه هیچ نامی از واقف برده نشده است که می‌طلبد مسولان بر سر در اداراتی که زمینش وقفی است نام واقف را جهت ترویج فرهنگ وقف بنویسند.
روح الله قباد پور با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه تنها شهرستانی است که وقف درآمد زا و عام ندارد عنوان کرد: روزانه نیازمندان زیادی مراجعه می‌کنند ولی به دلیل نبود وقف درآمد زا کمک زیادی به آن‌ها نمی‌شود.
قبادپور با بیان اینکه در وقف عام هر گونه منفعت حاصل از آن ملک صرف کارهای خیر متفاوتی از جمله کمک به نیازمندان، بیماران، زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه نیازمندان، ازدواج، وقف سید الشهدا و ... می‌شود، تصریح کرد: می‌طلبد ائمه جمعه، مبلغین، اصحاب رسانه و کسانی که تریبون دارند فرهنگ و فواید وقف در همه زمینه‌ها را برای مردم بیان کنند چرا که در محرومیت زدایی شهرستان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در شهرستان کهگیلویه یک مورد وقف عام داشتیم مربوط به مرحوم «روحانی» است که اگر چند مورد وقف عام دیگر در شهرستان بود کمک زیادی به رفع محرومیت می‌کرد.
رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه افزود:54 امامزاده در شهرستان داریم که 20 مورد از این بقاع متبرکه درآمدزا هستند و باید در این بقاع هزینه شوند.
قبادپور گفت: در حوزه بقاع متبرکه و امام زادگان کمک‌های مردمی بسیار زیادی صورت گرفته است، ادارات نیز در بخش عمرانی همکاری داشتند و بیش از 400 میلیون تومان کمک نقدی به امام زادگان شد که در این بقاع باید هزینه شوند.
وی گفت: در سال جاری بیش از 12 وقف در شهرستان داشتیم که تنها یک مورد وقف عام بود و مابقی در جهت مساجد، مدارس وحسینیه ها بود.
رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه در پایان مطرح کرد: حساب و کتاب تمام ورودی و خروجی‌ها در هر زمینه وقفی مشخص است، ریالی تخلف نمی‌شود، اداره ما تنها نقش نظارتی دارد و در سال 2 تا 3 بار توسط سازمان بازرسی می‌شویم.


کد مطلب: 404378

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404378/90-درصد-ادارات-مدارس-کهگیلویه-وقفی-ریالی-امورات-وقف-تخلف-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1