تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۳۷۱
گزارشی از تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش گچساران:

اعتراض به سخنان «یاری‌پور» در تودیع پورالحسینی / رحیمی: کلافه‌ام

۱۷
۰
اعتراض به سخنان «یاری‌پور» در تودیع پورالحسینی / رحیمی: کلافه‌ام
کبنا ؛پورالحسینی مدیر سابق آموزش و پرورش گچساران بعد از 5 سال رفت و با امضاء هادی زارع‌پور جای خود را به محمد شهبازی داد.
پیش از ظهر روز سه شنبه 15 آبان ماه 97، در یک روز بارانی مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش گچساران با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش، فرماندار، فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسوولان شهرستانی و فرهنگیان گچساران در سالن اجتماعات فرهنگیان برگزار شد.
 در این آیین سید ظهیرالدین پورالحسینی مدیر سابق آموزش و پرورش گچساران که رفتن پرسر و صدا تر از آمدنش بود، صندلی ریاست را به محمد شهبازی معاون خود داد، پورالحسینی در مراسم خداحافظی خود از ریاست آموزش و پرورش گچساران ابتدا ایام محرم و صفر را تسلیت گفت و امام حسین (ع) آموزگار شهادت دانست.
وی با بیان اینکه اول معلم خداست، افزود:  هدف بعثت پیامبران تعلیم و تربیت است که امروز این مسوولیت بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است و امروز  مردم در قبال آموزش و پرورش احساس تکلیف دارند.
 پورالحسینی  با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، ابراز کرد: یاد و خاطره شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز را گرامی می داریم.
 وی با اشاره به فرموده رهبر راحل عنوان کرد: امام خمینی (ره)  فرموده اند  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
 رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران با اشاره به روز 13 آبان ماه روز دانش آموز ابراز کرد:  در این روز شاهد حضور گسترده اقشار مردم، جامعه دانش آموزی و دانشگاهی گچساران  بودیم.
 پورالحسینی در ادامه با اشاره به دیگر فرمایشات امام راحل در زمینه این که خدمات نظام را باید برای مردم بازگو کرد، اظهار کرد: در اولین روز از مسوولیت کاریم در آموزش و پرورش به همکاران عرض کردم که در مدارس اگر اولیایی وارد شد نیاز نیست که در جلسه انجمن و اولیا گزارش داده شود همان اندازه که تغییرات اساسی در مدارس به صورت زیرساختی  در زمینه نرم افزاریی و سخت افزاریی انجام گرفته برای ارائه به مردم کافیست.
 وی با بیان اینکه در سال 1392 به عنوان رئیس آموزش و پرورش منصوب شدم، افزود: با پیشنهاد مدیرکل، فرماندار و نماینده مردم گچساران و باشت این مسوولیت را پذیرفتم.
 پورالحسینی ادامه داد: در اولین سال کار خود در آموزش و پرورش شرایطی بر کشور حاکم بود که بسیاری از دوستان پذیرش مسوولیت در آموزش و پرورش را خیلی سخت می دانستند و بیان می‌کردند که مسوولیت در آموزش و پرورش با چنین شرایطی یا باید عاشق باشی و یا دیوانه.
 رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران  اذعان کرد: با قبولی مسوولیت آن چه که تکلیف شد انجام و آن چه که انجام نشد ناشی از نخواستن نبود بلکه امکانات این اجازه را نداده است.
 وی با اشاره به اینکه کار خود را در آموزش و پرورش با دو محور اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی آغاز کردم، ابراز کرد: کار در آموزش و پرورش با شعار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی شروع شد و بایستی جهادی عمل می کردیم.
پورالحسینی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دادیم و با اتخاذ این سیاست در سال 1392 که درآمد آموزش و پرورش گچساران 60 میلیون تومان  بود در سال 1393 به یک میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزود: خلق منابع و دارایی‌ها در آموزش و پرورش طی یک سیاست بلند مدت به صورت برنامه محور صورت گرفته است.
 رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران سرلوحه و سرمشق آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: تجربه کاری ما توسط دکتر فانی به عنوان تجربه مدیریتی برتر شناخته شد.
 پورالحسینی با بیان اینکه رشد 32 برابری در خلق منابع و دارایی‌های آموزش و پرورش صورت گرفت، عنوان کرد: در همان سال اول مدیریتی من در آموزش و پرورش تمامی بدهی‌های انرژی و بازار با این روند پرداخت و تسویه شد.
 وی ابراز کرد: آن درآمد یک میلیاردی در سال 93 امروز به 2 میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد:  مبلغ 88 میلیون تومان درآمد ناخالص آموزش و پرورش در سال 92 بود که امروز یک میلیارد تومان در درمانگاه فرهنگیان و 2 میلیارد تومان درآمد آموزش و پرورش در شهرستان است.
 پورالحسینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان  در برخی از هزینه ها به آموزش و پرورش استان نیز کمک کرده است.

زارع‌پور نمی‌توانست با پورالحسینی کار کند
اردشیر یاری معاون پشتيباني و مالي اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه وبويراحمد که از طرف هادی زارع‌پور مأمور شد تا پورالحسینی را تودیع و شهبازی را به عنوان جایگزین معارفه نمایند، ابتدا به انتصاب پورالحسینی به عنوان مدیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: قریب به 5 سال آقای پورالحسینی به عنوان مدیر آموزش و پرورش گچساران  خدمت کرد.
 معاون پشتیبانی و مالی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: خدا در گواه می‌گیرم که نماینده شهرستان گچساران حتی در دو مورد کار در آموزش و پرورش گچساران دخالت نداشته است.
 وی ادامه داد: تنها پیشنهاد نماینده در سالهای اولیه این بود که یک خانم مدیر آموزش و پرورش گچساران باشد که در استان  مخالفت‌هایی صورت گرفت.
 یاری با اشاره به انتخاب عبدالکریم عبدی پور برای ریاست آموزش و پرورش گچساران  قبل از پورالحسینی گفت: با عبدی‌پور صحبت هایی صورت گرفت و به ایشان نیز مراجعه کردیم که گفتند به دلیل حضور در اصفهان برایم مقدور نیست که سمت ریاست آموزش و پرورش را در آن سالها قبول کند.
 این مسوول اذعان کرد: در آن زمان بهترین گزینه سید ظهیرالدین پورالحسینی بود که برحسب سابقه کاری وی در آموزش و پرورش در یک مراسم این موضوع با پورالحسینی مطرح شد.
 معاون پشتیبانی و امور مالی اداره کل آموزش و پرورش استان  ابراز کرد: پورالحسینی دوست مشترک من و آقای زارع پور است.
 یاری از تخصیص 50 میلیارد تومان به مناطق محروم در کشور اشاره و اذعان کرد: از این مبلغ 35 میلیارد تومان به  فرهنگیان پرداخت شد.
وی به تخصیص اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس گچساران و باشت اشاره و اظهار کرد: امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای  این دو شهرستان اختصاص داده شد که از این مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به گچساران و مبلغ 800 میلیون تومان به باشت تخصیص داده شد.
 معاون پشتیبانی و امور مالی اداره کل آموزش و پرورش استان  عنوان کرد: احداث اولین بازار سرپوشیده، ایجاد شاهراه ها، بازآفرینی بافت فرسوده، توسعه فضاهای آموزشی همه مرهون تلاش و پیگیری های مسوولان این شهرستان است که موجب شده شهرستان گچساران نسبت به دیگر مناطق استان در رتبه برتر قرار گیرد.
 یاری در ادامه به تغییر در مدیریت آموزش و پرورش اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر چندین مسوولیت  به پورالحسینی پیشنهاد شده که یکی از آنها معاونت نهضت سواد‌آموزی است.

اعتراض به سخنان یاری‌پور
 وی در ادامه سخنان خود که رابطه مدیرکل آموزش و پرورش استان با مدیر آموزش و پرورش گچساران خوب است که با واکنش برخی از فرهنگیان مواجه شد.
نماینده فرهنگیان در اعتراض به سخنان معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در چند روز گذشته به استان مراجعه کردیم و علت تغییر مدیریت آموزش و پرورش را جویا شدیم که شما  و آقای مدیرکل در جواب ما گفتید که یک اختلاف خانوادگی است و حل خواهد شد شما نگران نباشید.
 علیپور ادامه داد: شما در کارتان صداقت ندارید و برای ما شفاف بگویید علت تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران چیست؟.
 یاری در پاسخ  به سوال نماینده فرهنگیان گفت: به صراحت خواهم گفت که آقای مدیرکل می‌گویند نمی‌توانم با پورالحسینی کار کنم.
 وی با بیان اینکه آقای شهبازی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش گچساران منصوب می شود، ابراز کرد: آموزش و پرورش یک مکان فرهنگی است و قانون این اختیار را به مدیران داده است که مدیران و یا مسوولان زیر مجموعه خود را تغییر دهند.
 این مسوول خاطرنشان کرد: درسطح  آموزش و پرورش استان 20 تغییر و جابه جایی رخ داده است.
 معاون پشتیبانی و مالی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در بخش چاروسا این تغییر اتفاق افتاد.

کلافه شده‌ام، پورالحسینی با آبرو رفت
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفت: امروز باید برای پورالحسینی جشن بگیریم چرا که ایشان با آبرو آمدند با آبرو کار کردند و امروز نیز با آبرو از مدیریت آموزش و پرورش برکنار شدند.
رحیمی ران که با حضور معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسوولان شهرستانی و فرهنگیان گچساران در سالن اجتماعات فرهنگیان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید برای پورالحسینی جشن بگیریم  چرا که ایشان با آبرو آمدند با آبرو کار کردند و  امروز نیز با آبرو از مدیریت آموزش و پرورش برکنار شدند.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه همه برای نظام خدمت می‌کنیم، گفت: داشتن امنیت و آسایش در کشور همه  مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی و خون شهدا هستیم.
 وی با بیان اینکه در گچساران همه فرصت‌ها برای مدیران است و اعتباراتی که برای گچساران تخصیص داده می‌شود بی‌نظیر است، ابراز کرد: من این ادعا را نمی توانم داشته باشم که این همه خدمات را در شهرستان به تنهایی انجام داده ام.
 رحیمی افزود: در سال 92 اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس گچساران 700 میلیون تومان بوده و امروز این اعتبار به 14 میلیارد تومان رسیده است که این افزایش اعتبارات همه به برکت نظام جمهوری اسلامی است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران با اشاره به عملکرد خوب اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: امروزه  پیشرفت خوب آموزش و پرورش گچساران  که به چشم نمایان است همه مرهون درایت‌های پورالحسینی است.
 وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در اختیار مدیران شهرستانی قرار داده می شود اما متاسفانه برخی از مدیران  برنامه کاری و برنامه ریزی ندارند، ابراز کرد: برخی از پروژه‌های گچساران تعطیل هستند که از این موضوع کلافه شده‌ام.
 رحیمی  با بیان اینکه مدیر باید درایت داشته باشد، گفت: از 5 مدیر برتر من در شهرستان گچساران یکی از آنها پورالحسینی است.
 وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) بیان کرد: امیرالمومنین (ع) فرموده اند که اگر پست و مقام ماندنی بود هیچ زمانی به ما نمی رسید.
 فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به برخی از اعتراض کنندگان فرهنگی به دلیل تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: برخی‌ها کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند.
 رحیمی  با بیان اینکه من می دانم بعد از این پورالحسینی در کجا سمت خواهد گرفت، افزود: آن جایی که نیاز باشد و قانون به من اجازه بدهد از مدیران شهرستان دفاع خواهم کرد.
 وی  خاطرنشان کرد: آقای زارع پور موظف بود که اگر می‌خواهد مدیر خود را در شهرستان تغییر دهد با ما در میان بگذارد و تا جایی که امکان  داشت من این اجازه را به زارع‌پور ندادم.
 رحیمی ادامه داد: یک بار معاون خود را برای این کار به فرمانداری و بار دیگر نیز خود آقای مدیرکل و معاون ایشان به دفتر من رجوع کردند که این نشست بیش از چهار ساعت به طول انجامید.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تعارفی با شخصی  وجود ندارد، اظهار کرد:  پشت این قضیه خیر است و هر موقع خواستید قضاوت کنید در وهله اول تمام جوانب را در نظر بگیرید.
 وی با انتقاد از برخی مدیران گفت: اگر مدیری 7 صبح به محل کار مراجعه و ساعت 2 بعد از ظهر به خانه برود این مدیر بی برنامه است و یا کار کردن را بلد نیست، مدیر باید برنامه داشته باشد تا بتواند موفق شود.
رحیمی با بیان اینکه  در سال 92 حق آلایندگی به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده نمی شد، خاطرنشان کرد:  از چند ماه گذشته تا کنون ماهیانه 8 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرداری دوگنبدان تخصیص داده می شود.
 فرماندار گچساران عنوان کرد:  امسال 350 میلیارد تومان از محل اعتبارات، نفت، ملی، استانی، توازون، ارزش افزوده و حوادث به شهرستان گچساران تخصیص داده شده که تا کنون 80 درصد این اعتبارات تخصیص داده شد.
 وی با اشاره به اینکه این اعتبارات در چهل ساله انقلاب اسلامی برای شهرستان گچساران کم نظیر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیرانی داریم که برای پروژه‌های خود برنامه و طرح ندارند.
 رحیمی  با بیان اینکه، هر مملکتی اگر بخواهد آباد شود باید فرهنگ آن حرف اول را بزند، خاطرنشان کرد: احداث مجتمع فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و احداث دو مجتمع فرهنگی و هنری در گچسارن از اقدامات خوب این شهرستان در زمینه فرهنگ است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
United States
مناسفم
چرام
Iran, Islamic Republic of
حیف شد بااین تفاسیرایشان مدیز کاربلدی بودند بایداز ایشان حمایت می شد واقعا جای بسی تاسف دارد که سیاست فدای کار می شود//
باشتی
Iran, Islamic Republic of
چرا اقای تاجگردون پسرخالش یعنی نظری مدیر اموزش و پرورش باشت را عوض نمی کند؟
Iran, Islamic Republic of
این فرماندار گچساران و یاری و زارع پور -همه اش میگ تاج
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
شما مدير چاپلوس و بله قربان گو ميخواين. اين سيد اينطور نيست. آمد و تلاش هايش را براي اداره و آموزش كرد و مظلومانه رفت. مدير خستگي ناپذير و مردمي و توانمند. مرد اول فناوري اطلاعات استان.مغز پول ساز و پاكدست. قدر زر زرگر بداند.
فرهنگيان
Iran, Islamic Republic of
ما اكثريت فرهنگيان از سيد ميخواهيم نماينده شود. بخدا با اومدن پورالحسيني،گچساران گلستان خواهد شد.مدير مدير و صديق
Iran, Islamic Republic of
واقعا اولین اشتباه آقای تاح گردون این بود که بجای زارعپور پورالحسینی را مدیر کل آموزش وپرورش نکرد یا باید از اول معاون اقتصادی استاندار میشد حالا . وخاله خرزویی این لطمه جبران ناپذیر را به تاج گردون وارد کرد جبران کنند هرکدام ۷الی ۸ رای دارند وحدانا تاج گردون سال ۸۹ از ۸ خرداد به انور چشمش مجلس را نمی بیند حزب فقط حزب علی کاندید فقط سید ظهیر به یاری حق سید ظهیر نماینده مجلس شورای اسلامی وتما. برچیده خواهد شد سید ظهیر نماینده محترم مردم شهرستانهای گچساران وباشت پایان خواهد داد. را در گچساران وباشت به یاری حق فقط سید ظهیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا اولین اشتباه آقای تاح گردون این بود که بجای زارعپور پورالحسینی را مدیر کل آموزش وپرورش نکرد یا باید از اول معاون اقتصادی استاندار میشد حالا خ .ق وزارعپور که بابت ..... وخاله خرزویی این لطمه جبران ناپذیر را به تاج گردون وارد کرد جبران کنند هرکدام ۷الی ۸ رای دارند وحدانا تاج گردون سال ۸۹ از ۸ خرداد به انور چشمش مجلس را نمی بیند حزب فقط حزب علی کاندید فقط سید ظهیر به یاری حق سید ظهیر نماینده مجلس شورای اسلامی وتمام کاسه کوزهای خاله زنک بازی برچیده خواهد شد سید ظهیر نماینده محترم مردم شهرستانهای گچساران وباشت پایان خواهد داداین نخبه سوزی ومظلوم کشی را در گچساران وباشت به یاری حق فقط سید ظهیر
همشهريان سيد
Iran, Islamic Republic of
همه كلافه ايد. فرماندار و نماينده و زارع پور. چون پورالحسيني پاكدست بود. چون پورالحسيني جنس و ذات و توان و اصالتش از همه شما و حتي مديران ديگر متفاوت بود. طبيعيه همگي كلافه شويد. نخبه كشي در خون شماست. ما همشهريان پورالحسيني حمايت خود را از او اعلام ميكنيم. ان شالله نمايندگيت سيد. اقدام كن. ما پشت سرتيم به ولله
همشری
United States
پورالحسینی به جرم جلوگیری از چپاول اموال و پولهای مدرسه .برکنار شد .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با عوض کردن پورالحسینی چهره همه برای فرهنگیان مشخص شد.... ما مدیر خدوم ملت نمی خواهد
Iran, Islamic Republic of
جناب یاری گفتند اقای مدیر کل نمی توانستند با اقای پورالحسینی کار کنند!!!!!!!!!!! خیلی ورضح و مبرهن هست یک مدیر ضعیف نمی تواند با مدیر قوی تر از خودش کار کند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان پورالحسینی به صحنه انتخابات می آید.وپیروزمیدان است.
معلم
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع پور هرچه سریع تر مدیریت آموزش وپرورش باشت را هم برکنار کند. آموزشی در تاسیس مدارس خاص وهئیت امنایی بیداد میکند وباعث شده مدارس عادی تعطیل شوند .اگر این روند ادامه یابد در باشت فقط یک مدرسه دخترانه ویک مدرسه پسرانه در متوسطه دوم باقی میماند ومدارس عادی منحل میشوند
Iran, Islamic Republic of
کلا بروباند نماینده انتقاد پذیر نیستند
مخالف پورالحسینی
Iran, Islamic Republic of
مگه پورالحسینی کیه که بتونه به تاجگردون لطمه بزنه.
در ضمن.ه مدیرکل باهات هماهنگ کنه.
اصلاح طلب تاجگردوني
Iran, Islamic Republic of
دكتر اشتباه كرد و با اين حركت راي ها رو خراب كرد.پورالحسيني در اصلاح طلبان راي هاي بسياري داره. نميگم مياد بالا. ولي راي هاي نماينده عزيزمان دكتر تاجگردون خراب ميشه. خواستم به جناح اصلاح طلب بگم مراقب باشيد. پورالحسيني طرفداران بسياري دارد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1