تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۴۳۵۷
رئیس قوه قضائیه:

حمایت از سرمایه‌گذاری سالم مقابله با انباشت ثروت بادآورده

۰
حمایت از سرمایه‌گذاری سالم  مقابله با انباشت ثروت بادآورده
کبنا ؛آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، راهپیمایی عظیم اربعین را از نشانه‌های محبت به اهل بیت(ع) و از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: گرچه زیارت اربعین از ابتدا مورد تاکید و تحریض بوده است اما چنین حرکت بزرگی از ناحیه شیعیان در شکل فعلی آن، بی‌تردید متاثر از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تلاشی است که این انقلاب در جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) داشته است.
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با‌ اشاره به گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل نحوه برخورد آمریکایی‌ها با مردم، شاهد حضور معنادار ملت بصیر ایران در سراسر کشور بودیم؛ از این جهت که آمریکا به ویژه در سال‌های اخیر تلاش کرده که با اعمال فشارهای سنگین اقتصادی، مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کند و اخیراً نیز با به کارگیری سخیف‌ترین ترفندهای عملیات روانی مانند درج روزشمار برای شروع تحریم‌ها، ملت ایران را علیه نظام تحریک کند. در حالیکه هرچه توان تبلیغاتی در این زمینه داشته‌اند به کار بسته‌اند اما بازهم شاهد حضور مردم در راهپیمایی علیه استکبار جهانی و به ویژه ایالات متحده آمریکا بودیم.
وی با ‌اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد تلاطم در بازار و اقتصاد کشور با هدف ایجاد شکاف میان مردم و نظام طی ماه‌های اخیر، گفت: در کنار این دشمنی‌ها عده‌ای در داخل به دنبال سودجویی و کسب ثروت‌های بادآورده بودند. ما نیز به این افراد هشدار دادیم که برخوردهایمان جدی و قاطع خواهد بود.
مجدداً اعلام می‌کنم که دستگاه قضایی ضمن حمایت کامل از سرمایه‌گذاری سالم و برخورد با افراد یا نهادهایی که به نحوی بخواهند در مقابل این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها موانعی ایجاد کنند، به شدت با کسانی که تلاش دارند از رخنه‌های امنیتی و اقتصادی برای تحصیل مال و انباشت ثروت بادآورده استفاده کنند مقابله خواهد کرد.
رئیس ‌قوه قضائیه با ‌اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی و صدور برخی آرا در این زمینه، یادآور شد: هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد شد. البته روشن است که هیچکس به لحاظ عاطفی از اینکه یک شهروند جمهوری اسلامی گرفتار عواقب اقدامات سوء خود شود، خرسند نمی‌شود اما دنیاپرستی برخی افراد باعث می‌شود که با ترجیح منافع خود بر منافع مردم و به قیمت گرفتاری و عسر و حرج یک ملت به چنین سرنوشتی دچار شوند.
آملی لاریجانی با توصیه به افرادی که در اندیشه سودجویی و بهره‌مندی از برخی التهابات هستند، تاکید کرد: بهتر است تا راه بازگشتی وجود دارد این افراد از تخلفات و جرایم خود دست بردارند زیرا قطعاً دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان نظام با قاطعیت در مقابل مفاسد اقتصادی ایستاده و اجازه نمی‌دهد که برخی با تلاش برای کسب ثروت‌های بادآورده منافع عموم مردم را به خطر بیندازند.
براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون«دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه»در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس ‌قوه قضائیه رسید.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1