تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب : ۴۰۴۳۵۱
گزارش/

واکنش اخلاق مدارانه حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به نامه آیت‌الله محمد یزدی

۱
۰
واکنش اخلاق مدارانه حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به نامه آیت‌الله محمد یزدی
کبنا ؛در پی انتشار نامه آیت‌الله محمد یزدی خطاب به مرجع معظم حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی و اعتراض به ایشان به خاطر دیدار با تعدادی از شاگردان قدیمی خود در تهران، در طول هفته گذشته جمعی از فضلا، علما و مراجع تقلید با ارسال نامه، انتشار پیام و دیدار با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی از ایشان تجلیل کردند. در همان روزها، دفتر این مرجع تقلید اعلام کرد ایشان فعلاً در برابر نامه آیت‌الله یزدی سکوت اختیار کرده‌اند.
در تازه‌ترین واکنش، دیروز حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی درخصوص نامه آیت‌الله یزدی گفتند: «ایشان، فردی دلسوز و متدین است و من ایشان را قبول دارم. من از قدیم به ایشان ارادت دارم.»
این واکنش اخلاق مدارانه، انعکاس وسیعی در فضای مجازی پیدا کرد و یکبار دیگر این واقعیت را به اثبات رساند که اخلاق، باید حرف اول و آخر را در تعاملات اجتماعی به ویژه در حوزه‌های علمیه و روابط میان روحانیین بزند، کما اینکه در روزهای گذشته سخن تمام فضلا، علما و مراجع معظم تقلید که از حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی تجلیل کردند نیز بر همین محور استوار بود.
حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیداری که پس از انتشار این نامه در منزل حضرت آیت‌الله شبیری با ایشان داشتند، گفتند: «از هر راهی که بتوانیم جویای سلامتی شما هستیم. هم صلاح شما را می‌خواهیم و هم جویای احوال شما هستیم.»
حضرت آیت‌الله العظمی صانعی در تماس تلفنی با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به ایشان گفتند: «این روزها باید بیشتر اظهار ارادت بکنیم به شما که هم پدر بزرگوارتان به بنده حق دارند، هم مادر والامقامتان به خانواده ما و به من حق دارند و هم خود حضرت عالی به حوزه حق دارید و به بنده هم به عنوان یک طلبه حق دارید، عذر مرا بپذیرید، من در مباحثاتم بارها عرض کرده‌ام اخلاقیات شما همیشه برای بنده مطرح است، نظریات فقهی شما برای بنده مطرح است.»
حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در باره آیت‌الله شبیری زنجانی گفتند ایشان شخصیتی است که در جهان شیعه نظیر ندارد و تواضع ایشان برای ما درس اخلاق است.
حضرت آیت‌الله امینی نیز در تماسی تلفنی با آیت‌الله شبیری زنجانی از ایشان تجلیل کردند.
آیت‌الله دوستی زنجانی نیز در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی ضمن تجلیل از ایشان به گفتگو با این مرجع تقلید نشستند.
آیت‌الله محمدعلی گرامی نیز در پی جریانات اخیر به دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی رفته و با ایشان به گفتگو پرداختند.
آیت‌الله مسعودی خمینی عضو باسابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح به اینکه روحانیت نباید علیه روحانیت صحبت کند، گفت: ما هر مقدار بخواهیم دیگران را بکوبیم، خودمان را کوبیده ایم، مرجعیت مقامی است که او باید بگوید چکار کنیم نه اینکه زیردستان به او بگویند این کار که انجام گرفته خوب است یا بد.»
آیت‌الله دوزدوزانی نیز با حضور در بیت آیت‌الله شبیری زنجانی و دیدار با ایشان گفت: «من حضرت آیت‌الله شبیری را از زمانی که جوان بودند می‌شناسم، ایشان از همان ابتدا متخلق به اخلاق حسنه بودند.»
88 تن از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای که به مناسبت انتشار نامه سرگشاده خطاب به آیت‌الله شبیری زنجانی صورت گرفت، ضمن تجلیل از ایشان به عنوان مرجع تقلید و مدرس عالی مقام، تاکید کردند: «به باور ما، پیروان مکتب امام صادق(ع) و فرزندان حوزه، بقای نهاد روحانیت، و دوام جمهوری اسلامی در گرو پاسداشت حرمت‌ها، به رسمیت شناختن اختلاف نظرها، پرهیز از تنگ نظری‌ها و تحکم هاست. از علمایی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، انتظار می‌رود در برابر نفوذی‌های دوست نما هوشیاری بیشتری به خرج دهند و سنجیده‌تر سخن بگویند و خاستگاه و پایگاه انقلاب و تشیع را در معرض تکانه‌های خطرآفرین قرار ندهند و برای نسل نوپای امروز به ویژه طلاب جوان، الگوهای قابل اقتدایی در حفظ حریم مرجعیت و مدارای سیاسی و اخلاقی باشند.»
سید مصطفی محقق داماد هم در یادداشتی با عنوان «عذر تقصیر به پیشگاه مرجعیت شیعه» نوشت: «تضعیف مرجعیت شیعه نه به صلاح دین است و نه به صلاح دنیای ملت.»
سید ضیاء مصطفوی، محمد سروش محلاتی، سیدجواد ورعی، سیدمحمد غروی و تنی چند از دیگر اساتید حوزه علمیه قم نیز در نامه‌ها و مصاحبه‌های جداگانه از حضرت آیت‌الله شبیری تجلیل کردند.
همچنین طی روزهای گذشته نمایندگانی از طرف مراجع معظم تقلید، تشکل‌های حوزوی و علمی در دیدارهای حضوری با آیت‌الله شبیری زنجانی یا با ارسال پیام‌ها، صدور بیانیه‌ها و در قالب یادداشت‌ها بر حرکت در مسیر اخلاق‌مدارانه ازسوی آحاد جامعه به‌ویژه روحانیت تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مخاطب کبنا مقاله جدا گانه منتشر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
عدالت . استخدام ها و ...

حساسیت و پیگیری استاندار محترم قاضی القضات بزرگوار استان بر تخلفات و استخدام های فله ای و قومی بسیار قابل تحسین است . حساسیت و توجه خاص ایشان بر تعرض به بیت المال نیز شایسته بهترین تقدیر ها .... برخورد های اخیر با برخی مدیران استان در این خصوص امیدی را در جامعه ایجاد کرد که قابل ستایش است .
اما این روند بایستی برای تحقق حداکثری اعتماد عمومی به این برخورد ها به شکلی عادلانه تر ادامه می یافت و یا شروع می شد.

اصولا موضوع "استخدام های فله ای" ، از ادارات شرکت گاز ، شرکت برق، دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی، امور عشایر . سازمان مدیریت . سازمان صنعت و معدن . میراث فرهنگی و در مطبوعات استان باب شد و اما در نهایت با جهاد کشاورزی پرونده آن به نتیجه رسید که این خود موضوعی خوب و مهم است .
افکار عمومی تشنه عدالت و دانستن است . دانستن اینکه چند نفر از استخدامی های فله ای اداره امور عشایر استان ، سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه یاسوج و غیره از طایفه و ایل و قبیله رئیس و مدیر مربوطه هستند ؟!
اصولا چه نسبت هایی سببی و نسبی ما بین مدیر ، رئیس و استخدام شده گان وجود دارد؟
آیا سازمان های نظارت و بازرسی کننده ، فقط جهاد کشاورزی را بررسی کرده اند؟
آیا سازمان های نظارت و بازرسی کنند ، هیچ بازرسی بر امور عشایر . صنعت معدن و تجارت ، سازمان مدیریت، شرکت برق . دانشگاه علوم پزشکی . دانشگاه یاسوج . میراث فرهنگی و گردشگری . مدیریت درمان تامین اجتماعی و .... داشته اند و یا نداشته اند و یا اینکه نظارت و بازرسی کرده اند ولی تخلفی نبوده است و یا بوده است صد ها سوال دیگر ؟؟

انتظار مردم و جامعه اسلامی ادامه روند بررسی ها و عدالت جدی در برخوردها و توجه ویژه به سایر ادارات و سازمانهایی است که متهم اند که بالغ بر ده ها نفر از وابسته گان سببی و نسبی مدیران در ادارات ، توسط خود مدیران ، بدون هیچ آزمونی بکار گرفته شده اند .
نفس این برخورد ها برای تحقق عدالت در هر نوع استخدام هست و فراهم شدن فرصت های برابر برای جوانان بیکار
و عدالت نیز باید در همه ادارات و حوزه ها ایجاد شود و با هر کسی که انصافا تخلف کرده است برخورد شود . که سازمان بازرسی کننده بایستی همه دستگاهایی که قبیله و خانواده را بر جوانان بیکار ترجیج داده اند ، بررسی و بازرسی کنند و هر گونه چشم پوشی از بقیه بر خلاف عدالت و شرع بوده است. و یا می باشد ....
البته مردم ولایتمدار و شهید پرور استان به قاضی القضات استان هم امید و اعتماد بالا دارند و هم امید بسیار در تداوم عدالت و ایشان را دوست دارند .

سایه مقام معظم رهبری بر همه ما مستدام باد

یک مخاطب کبنا نیوز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1