تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

سرمایه‌گذاری که به جرم بویراحمدی بودن، جلوی پایش در گچساران سنگ گذاشته‌اند / فرماندار گچساران بدون ذکر دلیل با این طرح مخالفت کرده

۲۷
۳
سرمایه‌گذاری که به جرم بویراحمدی بودن، جلوی پایش در گچساران سنگ گذاشته‌اند / فرماندار گچساران بدون ذکر دلیل با این طرح مخالفت کرده
کبنا ؛جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد  به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و مدیران کل دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا روند صدور مجوزها به سهولت انجام بگیرد و کارآفرین و سرمایه گذاری در بروکراسی اداری گیر نیفتد.
آرام گفت: در این جلسه 20 طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات آنها با حضور استاندار و دستور ویژه ایشان برطرف و بر مدار پیشرفت قرار بگیرند.
در ادامه این جلسه طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی یکی یکی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفتند. یکی از این طرح‌ها مربوط به آقای براتی بود که سال 89 تا 91 این سرمایه گذار توانست مجوز کارخانه شن و ماسه و ملات خشک را بگیرد.
این کارخانه در سال 91 مجوز گرفت و سرمایه گذار از همان سال تاکنون برای دریافت تسهیلات می‌دود، اما گویا مسائل منطقه‌ای، قومی، سیاسی در جلوی این کارآفرین چنان سنگی گذاشته است که برای برداشتن آن 6 سال تلاش می‌کند.
اکوانیان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد که کاملاً در جریان این طرح بود، گفت: آقای استاندار من کاملاً در جریان این مسائل هستم.
اکوانیان توضیحات کامل را در باره این طرح داد و گفت: من شفاف صحبت می‌کنم، اما دیگران مسائل را می‌پوشانند. آقای فرماندار مانع این طرح شده است.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد و گفت: طرح و زمینی که در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی با آن موافقت صورت گرفته است و مراحل قانونی طرح انجام گرفته و بر اساس مواد قانونی در دفترخانه رسمی بین سرمایه‌گذار و مجری طرح و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قرار داد تنظیم شده است، کسی نمی‌تواند با آن مخالفتی انجام دهد.
وی گفت: بر اساس قانون اگر سرمایه‌گذار نتواند در مدت 10 سال در زمینی که به او واگذار شده است، طرح خود را اجرا کند، زمین از او پس گرفته خواهد شد. که متأسفانه زمین مذکور که بعد از طی مراحل قانونی به آقای براتی مجری طرح کارخانه شن و ماسه و ملات خشک واگذار گردیده بعد از 4 سال هنوز کاری انجام نداده و با وجود اینکه تمام مدیران با این طرح شفاهاً و کتباً موافقت کرده‌اند، اما آقای فرماندار گچساران شفاهاً با این طرح مخالفت کرده آن هم بدون ذکر دلیل و کتباً هیچ مخالفتی نکرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شفافیت اکوانیان مدیر اراضی جهاد کشاورزی استان تشکر کرد و گفت: آقای گوهرگانی چرا فرماندار مخالفت می‌کند. گوهرگانی هم توضیحاتی داد که نه سرمایه گذار آن را پذیرفت و نه اکوانیان تایید کرد.
احمدی گفت: اگر منطقه ویژه باشد، حق با فرماندار است.
در ادامه براتی سرمایه گذار گفت: من تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز زیست محیطی را گرفته‌ام. و زمین کارخانه تا پتروشیمی هزار و 400 متر فاصله دارد.
وی گفت: این زمین ملک پدری هم بوده است، و سال 91 مجوز احداث کارخانه را گرفتم و تا الان به بنده اجازه فعالیت نمی‌دهند و تسهیلات هم به بنده نمی‌دهند و تنها به دلیل این است که بنده بویراحمد هستم.
براتی پرده از برخی مسائل هم برداشت و گفت: به زودی همه اسناد را دست رسانه‌ها می‌دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. حق با مهندس براتی
گچساران
United States
میشه از این سرمایه گذار بپرسن دلیل و مدرکتون چیه که میگید به جرم بویراحمدی بودن به من اجازه نمیدن؟ شاید این اقا فکر کرده تنها بویراحمدی موجود در گچساران هست. چرا هر چیزی که هر کسی میگه رو شما تیتر میکنید
براتی
Iran, Islamic Republic of
ن یکی پرسید اشتر را که: هی
از کجا می آیی ای اقبال پی؟
گفت: از حمام گرم کوی تو
گفت: خود پیداست از زانوی تو

(مولوی)
برادر عزیز، من مشکل خودم را در جلسه سرمایه گذاری، بدون جبهه گیری، ارایه نمودم، اما توجیه دوستان از ستم روا داشته شده، بی پایه و اساس و بر اساس ذهنیت و فرار به جلو بود، چهار سال است که با رایزنی سعی در حل مسالمت آمیز موضوع شد، اما با توجه به حضور اصحاب رسانه در این جلسه بالاخره یا نا خواسته این قضیه رسانه ای شد، اما برادر گرامی همه قومیت ها در پیشگاه خداوند برابر و بردارند، مگر به تقوی هر انسان، ولی واقعیت موضوع ایشان علنا و بی پروا نه در این موضع خاص این تفکر را ارایه داده و می دهد و شخصا این قضیه را در ملاقات عمومی به من فرمودند که در عین جدیت باز این موضوع را شوخی فرض نموده و می نمایم، اما برادر عزیز در سالیان گذشته تا کنون دهها نامه در این خصوص به ایشان از سوی استانداری، سازمان صمت استان، سازمان صمت شهرستان ارایه گردید که همه بی پاسخ ماند و در این جلسه هم شرکت نکرد و تا کنون به صورت شفاهی جهت گریز از حل موضوع، تا به حال چند دلیل را که البته بدون مستندات بوده ارایه کرده اند، اما برادر عزیز چهار سال است که با سعه صدر، تحمل کرده ام و شاید اگر دست خودم بود، هنوز این موضوع به بیرون درز پیدا نمی کرد. و هنوز هم خواهان حل مسالمت آمیز مسیله هستم، چرا که از مسوولین نظام جمهوری اسلامی، انتظاری جز عدالت و مساعدت در حل مشکلات جامعه نمی رود، خداوند یار و یاور همه برادران دینی، و به ویژه مسوولین خدوم و زحمت کش باشد.
بیراحمد
Canada
چه تضمینی وجود داره که این . همانند همشهری اش در پروژه. در نیاد؟یادتونه چقدر از اون سرمایه گذار حمایت معنوی و رسانه ای کردید؟حتی منتقدین راستینی همچون بسیج دانشجویی دانشگاه های یاسوج رو متهم به کارشکنی در کارآفرینی و اشتغال کردید.
گچسارانی
Romania
نه فقط در مورد بویراحمدی ها بلکه در مورد قشقایی ها و بختیاری ها و نور آبادی ها و کهگیلویهای ها و بهبهانی ها و بندری ها و همه اقوام دیگر بی عدالتی میشود و همیشه حقشون پایمال میشود
صدای مردم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدامیدونه .گچساران در انجام کارها دخالت میکنه و افراد رو به صرف بویراحمدی بودن اونها، مورد آماج تیرهای غیب قرار میدهد و اشتغال زایی و کسب وکار رو از مردم میگیره!
آیا زمان اون نرسیده که دستگاه .وارد مسئله شده و با کارمند خاطی برخورد مناسب را انجام دهد؟
ب صراحت بیان شده که همه روند قانونی آن طی شده و موافقت های شفاهی وکتبی نیز اخذ گردیده علی ایحال هیچ کمکی نمیکنند و حتی سنگ هم جلوی پای کارآفرینان میگذارند!
اینست منش خردمندانه ب دور از مسایل سیاسی و قومیت گرایی؟؟؟
بسی جای تاسف است که .خود را موءظف به احقاق حق مردم مظلوم ننموده و هر روز آنها را پاس کاری میدهند!
عدااااااالتم آرزوووووست...
حامی عدالت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب اکوانیان که راه و منش عدالت گرایانه را از یاد نبرده اند و با شجاعت تمام در مقابل فشار های درونی و بیرونی بقدر سر سوزنی خم نگردیده اند و سبب شفاف سازی موضوع مخالفت های بی مورد فرماندار گچساران شدند..
الحق و الانصاف اگر چند مدیر لایق دیگر همچون جناب اکوانیان داشتیم اینقدر از دیگران ذلت و خواری نمی کشیدیم..
با آرزوی سرافرازی و موفقیت روز افزون برای حضرت عالی و خانواده محترمتان..
یاحق..
مدیرسایت لطفا پیام رو بدون حذفیات بزار
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا دس مریزاد جناب اکوانیان که با شجاعت تمام نشون دادید.و نمیره!
خدادونه امثال آقای اکوانیان اگر بیشتر بی، د مشکلی من استان نبی...
کاش مسئولین استانی کمی از اقای اکوانیان یاد بگرن!
درود درود درود
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اکوانیان کاملا صریح فرمودن که مشکل از فرماندار هست که با کارشکنی هاشون باعث عدم اشتغال زایی کار آفرینان میشوند؛ حال باید منتظر عکس العمل استاندار محترم و دستگاه های ذیربط باشیم..
واقعا از فرماندار چی کم میشه اگه بزاره کارآفرینان مون توی همین استان کم بضاعت و محروم سبب اشتغال زایی بشن و مجبور نشن به استان های همجوار برن ؟؟
واقعا که..
کر غُت
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت سی اکوانیان که رو سفیدمون کرده!
آخ سی شجاعت و فصاحت!
خدادونه مث اکوانیان کم داریمو که با جسارت و شجاعت تمام بیا وسرمایه گذار دفاع کنه و جلوی اجحاف حق شه بگره...
بنازمتتتت شیرررررر مررررررد
ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اکوانیان شیر مادرت حلالت بوهه..
اگر ۱ مرد بوهه که با شجاعت و مردم محروم مو دفاع کرده هم ختی!
خدادونه آدمل لایقی مث تنه باید بنن استاندار تا مردم بترن یه نفس راحتی بکشن از دست مسئولین!
مدیرکلل استان بیان و اقای اکوانیان یاد بگرن!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
عامو رو سفیدمون کردی..
خدادونه و داشتنت هزاران بار افتخار کردمه و ایکنم..
اقای اکوانیان مردی ب تمام معنا در عمل و فردی شجاع در انجام اموره..
خدادونه مث خوت کم داریمو من استان...
صدای استان
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت جناب اکوانیان محترم که بار دیگر نشان دادند در برابر فشارها مقاوم اند و با جدییت تمام به انجام امور میپردازند و از هیچ شخص یا جایگاهی ترس ندارند!

استاندار محترم استان...
آیا وقت آن نشده که جلوی. شهرستان را گرفته و از او بخواهید علت کارشکنی هایش در پروژه های مربوط به بویراحمدی های ساکن گچساران چیست؟؟
فرماندار محترم بویراحمد و دنا..
آیا نمیخواهید برای مشکل پیش رو چاره ای بیندیشید و . گچساران توضیح بخواهید که چرا اینگونه عمل میکند و با رفتار قومی گری و سیاسی بازی خود، سبب تنش مضاعف در بین مردمان میشود ؟؟؟
تا کی میخواید دست روی دست بگذارید و فقط نظاره گر باشید ؟؟؟

تا کی باید امثال اقای اکوانیان قربانی شوند تا صدای مردم مظلوم کارآفرین را به گوش مردم برسانند اما شما مسئولین سکوت کنید؟؟

خواهشمندیم اگر توانایی برخورد .ان را ندارید، از مناصب مهم استانی استعفا داده تا فردی دلیر و مدبر آن را اداره نماید..
من الله توفیق
مردم دل خون گچساران
Iran, Islamic Republic of
.ساران مارو هم دیگه از پا در آورده با خود رای بودنش..
مگه پشتش به کی گرمه که اینطور رفتار میکنه.عمل میکنه؟
۲ هفته پیش که مانع ورود مدیرکل راه وشهرسازی به گچساران شد..
هفته قبل مانع تغییر رییس آموزش وپرورش میخواست بشه. سعی در ابقای اون داشت که به حمداله به فرجام نرسید و مدیرکل محترم آموزش وپرورش جلوی. ایستاد..
واقعا مدیران استانی تا کی میخوان از یه کارمند . باب میل اون عمل کنن؟؟؟
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اکوانیان کاملا صریح فرمودن که مشکل از فرماندار هست که. باعث عدم اشتغال زایی کار آفرینان میشوند؛ حال باید منتظر عکس العمل استاندار محترم و دستگاه های ذیربط باشیم..
واقعا از فرماندار چی کم میشه اگه بزاره کارآفرینان مون توی همین استان کم بضاعت و
وکیل
Iran, Islamic Republic of
افراد ذی نفوذ در استان که از قدرت برخوردارند نمیخوان یه حرکتی؟، واکنشی؟ صحبتی انجام بدن و از .گچساران علت رفتارهاشو جویا بشن و بخاطر رفتار های خلاف قانونش موءاخذه اش کنن؟
معاون محترم سیاسی امنیتی استان نمیخواید به کارمند جزء مجموعه زنگ بزنید و علت کارشو جویا بشید که چرا در شهر گچساران اینگونه کارشکنی میکنه؟ بین بویراحمد و گچساران اختلاف افکنی میکنه؟
نماینده بویراحمد ودنا نمیخوان بعداز گذشت هزاران مورد از این قبیل، یه حرکتی بزنه و نشون بده که مرکز استانمون نماینده ای داره که از حقوق مردمش دفاع میکنه؟(یکم از تاجگردون یادبگیر اقلا)
واقعا جای بسی تاسفه که همه با شعار دفاع از حقوق شهروندان روی کار میان و بعدش یادشون میره..
کاش چنتای دیگه مث اقای اکوانیان داشتیم که بدون ترس مشکلاتو بیان میکرد و از راه قانونی به مشکلات مردم میرسید!
الهی هزاران سال زنده باشی اکوانیان...
انسانم ارزوست
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدی های باشت وگچساران وحومه به همراه بخش زیادی از قشقایی ها ،تمام قد در انتخابات گذشته به نماینده فعلی رای دادند ومتاسفانه ،عملکرد چند ساله نمایند وتیم همرا ه ایشان نشان میدهد که انها فقط ایل وطایفه خود را می شناسند وهیچ حقی برای بویراحمدی وقشقایی نمی شناسند ، انشاء الله در انتخابات اینده جواب این بی مهری را بصورت قانونی خواهند گرفت.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
نه که بویراحمدیل با گچسارانیل همکاری ایکنن؟؟؟
شکری
Iran, Islamic Republic of
خداشاهده یاسوج و امثال اقی اکوانیان سر پا مونده و سرپا ویسایه اندی و بقیه مدیرل انتظار مساعدت و همکاری نیسی..
مدیرل د و اقی اکوانیان یاد بگرن
منتظر ظهور
Iran, Islamic Republic of
امیداست اکنون ک استاندار محترم متوجه کارشکنی های. گچساران شده اند..، با قدرت ب موضوع پرداخته و با برخورد لازم را انجام دهند تا برای همگان روشن گردد که مسایل قومی گری و لابی گری در استانداری وجود ندارد وبا هر عضو خاطی در چارچوب قانون برخورد لازم صورت میگیرد...
دانا
Iran, Islamic Republic of
به شرافتم قسم به چشم خودم دیدن و شنیدم که . عملا هر جا کاری داشتم در گچساران بصرف بویر احمدی کارشکنی کرد برام
حرف نگفته...
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا ... کاش میشد فهمید این زمین ها به چه دردی می خورد وقتی مردم خاک می شوند وبه آن می روند ... چرا نمی گذارید چند تا جوان مشکل کاری آنها حل بشود....
بویراحمد بدبخت
Iran, Islamic Republic of
درود بر اکوانیان شجاع وبرا تی مرد کاش استاندار از اینها یاد میگرفت.اقای براتی اگه میخوای درست بشه .
Iran, Islamic Republic of
خونه. از املاک گناوه بود که مرحوم سرمست جمشیدی بواسطه فامیلی سببی تعدادی رو برا کشت آورد
اونم نه این منطقه
کجاش شده املاک
هم.که مخالفت میشه . هم حدی داره
خدا خونه پدر تو آباد کنه.
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته داریم بر میگردیم. و قوم گرایی و زور و طایفه کشی و. خیلی از اون زمین ها مال قشقایی های فقیر بود. ازشون ارزان خرید
دنا
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند مسئولین گچساران بد عمل می کنند. خاطره ای دارم وقتی واحد اپارتمانی در گچساران خریدم برای انتقال سند و انتقال امتیازهای برق و گاز و آب مراجعه کردم به ادارات مربوطه مسئولین این ادارات به من می گفتند مگه شما بویراحمدیها گچساران را رها نمی کنید. من هم بهشون گفتم سه چهارم خاک گچساران متعلق به بویر احمد است چطور شما اطلاع ندارید. بعدش هم بهشون گفتم ایران سرای من است. شماها هم تشریف بیارید یاسوج آنجا را اباد کنید من هم خوشحال میشم
اردوان .
Iran, Islamic Republic of
.ه چند سال بدون نوشتن نامه و بدون پاسخ به نامه های متعدد مانع اجرای پروژه ملات خشک و شن و ماسه گردیده و در جلسات گرفته شده در تماسهایی که دبیر جلسه با ایشان داشتند هر بار دلیلی ارائه می کرد ، مثلا آلودگی محیط زیست ، یا ذهنیت احداث شهرک کیمیا صنعت در این منطقه و ....، حال در مورخ 97/08/20 خود به جای. نشسته و به سازمان صمت اعلان کرده که این طرح در حریم پتروشیمی قرار دارد، آقای فرماندار این فرمانداری و بخشداری نیست که حریم تعیین می کنند، سازمانهای متولی همه به استعلام امور اراضی جهت واگذاری زمین به این طرح پاسخ مثبت داده اند، و چندین بار از سوی تمامی مقامات استان و شهرستان و بویژه فرمانداری وقت مورد بازدید گروهی قرار گرفته و تایید شده است.آقای فرماندار مطمئن باشید دست خداوند متعال بالاتر از همه دستهاست. و هیچ چیزی در کتاب .نکوهیده تر نیست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1