تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

چه کسانی از سارقان امامزاده علی (ع) دفاع می‌کنند

۱
۰
چه کسانی از سارقان امامزاده علی (ع) دفاع می‌کنند
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز ظهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک دهه وقف، اظهار کرد: زنگ وقف برای هدف ترویج فرهنگ وقف به‌عنوان نمادین در یکی از مدارس شهر یاسوج نواخته می‌شود.
در دهه وقف برنامه‌های متعددی در استان برگزار می‌شود که غبارروبی و عطرافشانی از بقاع متبرکه در امامزادگان استان، نمایشگاه «همه واقف باشیم» برپا می‌شود و همچنین در طرح بصیرت عاشورایی و نشاط معنوی مشاورین وقف را خواهیم داشت.
برگزاری رحلت نبی مکرم اسلام پیامبر اکرم (ص)، برنامه‌های شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اهدای خون، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.
روز چهارشنبه (16 آبان ماه) همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با عنوان ترویج فرهنگ قرآن و عترت، روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با عنوان وقف بقاع متبرکه-ترویج فرهنگ زیارت، روز جمعه همزمان با هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه با عنوان وقف انتظار، روز شنبه (19 آبان ماه) همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با عنوان وقف توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان، روز یکشنبه با عنوان وقف عدالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین سنگ تمام گذاشتند و سازمان اوقاف و امور خیریه استان نیز به همراه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان ارائه خدمات و برنامه‌های مذهبی-فرهنگی به زائرین اربعین را بر عهده داشتیم.
جنتی‌پور در ادامه افزود: ارائه خدمات به زوار اربعین مردمی بود و ریالی ز بودجه و اعتبارات استانی استفاده نشد و همه متکی به کمک‌های مردمی بود و مردم این استان با بضاعتی که دارند اما بیشترین خدمات را ارائه دادند. بیش از 7 تن سیب، 120 لیتر آب‌لیمو خالص و روزانه بیش از 6 هزار وعده‌غذای کامل از زوار اربعین پذیرایی شد.
متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفه در حوزه سلامت نداریم.
هزار و 661 مورد رقبه در استان وجود دارد و همچنین 225 بقعه متبرکه در استان داریم که ز این تعداد 70 مورد دارای سند بودند که در حال حاضر حدود 700 موقوفه در استان ثبت‌شده است.
در بقاع شاخص هیچ‌گاه عملیات عمرانی تعطیل نشده است و درآمد هر بقعه هزینه همان امامزاده می‌شود که از 225 بقعه متبرکه در استان تنها 60 بقعه دارای درآمد است.
از مجموع بقاع متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد، امامزادگان شاخص در این استان دارای دوربین مداربسته هستند.
پیگیر سرقت از امام‌زاده علی (ع) شهرستان چرام هستیم و اقدامات قضایی و انتظامی صورت گرفته اما متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی پیگیر این موضوع نیستند و عده‌ای هم از این سارقان دفاع می‌کنند که از این افراد گلایه‌مند هستیم؛ و همچنین مقصر اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و هیئت‌امنای امامزاده هستند.
میراث فرهنگی اجازه هیچ‌گونه ساخت‌وساز حتی زدن یک میخ در دیوار امامزاده علی (ع) که دارای نمای گردشگری است را نمی‌دهد و خود این اداره کل هم به زائرین خدمات ارائه نمی‌کند و به ما اجازه نصب دوربین مداربسته در این امامزاده را نداده بودند اما سازمان اوقاف و امور خیریه استان بعد از سرقت در این امامزاده دوربین مداربسته نصب کرد.
مکان ورزشگاه تختی یاسوج، ساختمان اداری ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد همه وقف هستند اما ورزش و جوانان اجاره پرداخت نمی‌کند و تا زمانی که حق‌وحقوق موقوفه را ندهند این عرصه غصبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کی از سارقان دفاع کرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1