تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

واگذاری مشکوک زمین‌ها به بهانه گردشگری / نوروزی: کمیته حقیقت‌یاب تشکیل بدهیم / کیانی: طرح‌های گردشگری به این شکل کارآیی ندارد / عضو شورای شهر در بشار یاسوج به دنبال چه می‌گردد / آب رود بشار یاسوج را هم غصب می‌کنند

۶
۰
واگذاری مشکوک زمین‌ها به بهانه گردشگری / نوروزی: کمیته حقیقت‌یاب تشکیل بدهیم / کیانی: طرح‌های گردشگری به این شکل کارآیی ندارد / عضو شورای شهر در بشار یاسوج به دنبال چه می‌گردد / آب رود بشار یاسوج را هم غصب می‌کنند
کبنا ؛شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و جمعی از مدیران برگزار شد.
در این جلسه برای چندمین بار از سوی محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بحث طرح های گردشگری در سطح استان را مطرح کرد که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه در محورهای یاسوج به شیراز و یاسوج به سی سخت صدور مجوزهای گردشگری را تعطیل کنید، اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه های ملی، انفال و بیت المال است و نباید اینگونه آنها را واگذار کنیم  حقیقتاً قدری مشکوک است و برای میزان سود دهی یک طرح گردشگری را ابتدا به لحاظ میزان اشتغال و نفعی که به مردم می رساند را مشخص کنیم و نمی تواند بدون کارهای کارشناسی هر کسی که از راه رسید به او مجوز گردشگری بدهیم.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه نیز خواستار ایجاد پلیس حفاظت از اراضی ملی شد و اظهار کرد: روش گرفتن مجوزها و تصرف زمین ها در استان ها به شکل بدی پیش می رود، اما به دلیل نبود پلیس حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، خیلی از این واگذاری ها در واقع اراضی ملی را تخریب می کند.
وی با بیان اینکه ایجاد طرح های گردشگری بی رویه دیگر کارآیی چندانی ندارد، افزود: در کنار اردوگاه های گردشگری، منابع طبیعی (محیط های باز) وجود دارد که مورد استقبال مردم قرار می گیرند و هزینه هم ندارد و صیانت هم نمی شوند و در واقع مردم کمتر از این اردوگاه های گردشگری هم استقبال می کنند.
کیانی گفت: ایجاد پلیس صیانت از اراضی ملی در کنار اردوگاه های گردشگری ضرورت دارد تا هم طبیعت را از بین نبرند و هم ای فضاهای گردشگری را ناکارآمد نکنند.
وی تاکید کرد: اگر پلیس صیانت حفاظت از منابع طبیعی باشد، بقیه محیط اطراف مکان های گردشگری نیز از بین نمی رود.
کیانی گفت: نباید بی رویه مجوز طرح های گردشگری را صادر کنیم چرا که این طرح ها دیگر کارآیی چندانی ندارند و کمتر از آنها استقبال می شود و بیشتر طرح های گردشگری که در مسیر راه های اصلی هستند، مورد استقبال قرار می گیرند.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه ما قانونی در خصوص واگذاری زمین در حریم و خارج از حریم شهری داریم، افزود: اگر در شورای برنامه ریزی روی تغییر کاربری صحبت می کنیم باید روی ضوابط ساخت و ساز هم صحبت کنیم.
نوروزی تلویحاً از زمین خواری ها به بهانه طرح گردشگری پرده برداشت و گفت: باید ببینیم که تمام اراضی ملی که برای طرح های گردشگری واگذار شده آیا آن طرح های گردشگری انجام شده یا خیر؟
وی به نقشه ارائه شده در این جلسه هم اشاره کرد و گفت: نمی توان نقشه شیک و زیبایی را اینجا ارائه دهیم و بعد بخواهیم توسعه گردشگری بدهیم. بلکه ابتدا باید خروجی این طرح های گردشگری را در سطح استان مورد بررسی قرار دهیم و یک کمیته تشکیل داده شود و تمام طرح های گردشگری که به آنها زمین ملی واگذار شده را بررسی کنیم که با زمین های ملی چه کار کرده اند و خروجی آنها چه بوده است؟

وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه چندین بازدید میدانی از رودخانه بشار یاسوج، سر چشمه‌ها و تخلفاتی انجام گرفته، داشته‌ام و فیلم هم داریم که در حاشیه رود بشار به بهانه طرح‌های گردشگری کشاورزی برنج کاری شیلات شن و ماسه و .... چه مجوز دار و چه غیر مجوز دارند به رودخانه بشار خسارت وارد می‌کنند، اظهار کرد: حاشیه رود بشار یاسوج و زمین‌های اطراف آن را به واسطه طرح‌های گردشگری، کشاورزی. شیلات و .... مجوز دار و بدون مجوز تصرف کرده‌اند و تنها کف رود بشار یاسوج را هنوز نگرفته‌اند که آب آنها را هم دارند غصب می‌کنند.
وی گفت: من مخالف طرح هستم چون بستر رودخانه را هم به بهانه طرح گردشگری می‌خواهند تصاحب کنند.
 وی ادامه داد: طرح‌های ماهی، باغات، گردشگری و شن و ماسه و برنج کاری‌ها دارند بشار را نابود می‌کنند و آن وقت همینمان کم بود خود سرچشمه بشار را هم بدهیم.

به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات این سایت خبری، یکی از اعضای شورای شهر یاسوج طرحی را به نام خود در آنجا در حال احداث است که حاشیه رود بشار را تصرف کرده و آب آن را هم دارد، غصب می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
بر پدر اون آدمی لعنت که با عقده و کینه با آبروی مردم بازی میکنه.
کار را از حد گذروندی کبنا. تا الان فکر می کردم آدم خوبی هستی اما حالا ثابت شد که مشکل روحی و روانی و عقده حقارت داری!%
مردم
Iran, Islamic Republic of
کبنا عزیز لطفا درج بفرمائید سپاسگزارم. میراث فرهنگی فقط اقوام خودت حق تصرف زمین های منابع طبیعی را به بهانه گردشگری دارد دیگران هیچ.......... این .
آقای استاندار جاده نقاره خانه تپه زردک ببینید واگذار کرده به کی ؟
هتل آزادی و هتل آرم دنبال مسافر هستند به چه بهانه ای زمین تصرف کردن و درختکاری کردن
چندین طرح هست اگر خواستند به زبان می آورم

آقای مدیر کل منابع طبیعی من می خواهم طرح پرورش دلم احداث و تولید کنم زمین لازم دارم بهم می دهید یا باید نماینده ها دستور بدهند
مدیر کل منابع طبیعی منتظر جوابیه هستم
مدیر کل منابع طبیعی منتظر جوابیه هستم
این بدان که در صورت درج مطالعه می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای مزارعی از شما خواهشمندیم عملکرد . میراث فرهنگی استان را بررسی کنید . در این سازمان بر همگی آشکار شود
ko
Iran, Islamic Republic of
بله اقای. بیشتر از دو هکتار حاشیه رودخونه را تصرف کرده و طرح پرورش ماهی میزنه ای وای بر ما
متاسفانه مسیولیت محیط زیست طی چهار سال گذشته از طریق ارتباطات . ب کسی داده شد ک هیچ سنخیتی با محیط زیست نداشتو و کوچکترین ممانعتی در قبال مجوزات کومنجر ب تخریب بستربشارو و تخریب این زیبایی خدادادی را بدنبال داشت نکردو متاسفانه همون ارتلاطات اهرمی برا ویرانی محیط زیست منطقه ای در از کشور عزیزمان شد .
Iran, Islamic Republic of
از قاضی القضات استان میخوایم این قضیه گردشگری. اون یکی دیگه هست پیگیری کنه
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اگر برای رضای خدا تصمیم میگیرید نگاهی بیندازید به یکی از اعضای شورای شهر گچساران که زمینهای ورودی پشت انبار آلات اعتمادی را غصب کرده هر چند دستگاه قضایی حکم تخریب داده اما با اهمال کاری منابع طبیعی و هر مسائل دیگر تخریب نشده و هزاران درخت کنار سبز قطع شده و در این زمین باغ و ساختمان راه اندازی کردند مثل روز روشن است اگر میتوانید و برحق نشسته اید در این مورد بررسی کنید عضو شورای شهر گچساران .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1