تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۴۰۴۳۱۹
در نشست شورای معادن استان

انتقاد شدید «احمدی» از سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد؛ غم‌انگیز است

۱
۱
انتقاد شدید «احمدی» از سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد؛ غم‌انگیز است
کبنا ؛علی‌محمد احمدی عصر امروز در نشست شورای معادن استان بابیان اینکه معادن استان از حالت رکود خارج شوند، گفت: هدف از راه‌اندازی معادن و فعال‌تر شدن آن‌ها ایجاد اشتغال است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت برخی از معادن در حوزه صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: معدن گچ، گچ بلند یکی از معادن دارای ظرفیت صادرات است لذا تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها برای این واحدها در نظر گرفته شود.
 
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس سازمان صمت استان گفت: بارها گفتم در استان دنبال ۱۰ طرح بزرگ مشکل‌دار که کیفیت خوبی دارند و می‌توانند در صادرات استان نقش‌آفرینی کنند باشید تا به‌جای خرد کردن و اعطای تسهیلات ۲۰ تا ۲۵ میلیون، تسهیلات میلیاردی برای طرح‌هایی که تاثیرات صادرات و اشتغال دارند در نظر گرفته شود.
 
احمدی ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص بیشتر پای کار باشد تا این ظرفیت از استان گرفته نشود به سازمان صمت اصرار می‌کنیم و خواهش داریم دقت بیشتری در رابطه با این واحدها داشته باشد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان به دلیل نزدیک بودن به بنادر مزیت‌های بیشتری برای صادرات نسبت به استان‌هایی مانند سمنان دارد پس چرا در حق این استان اجحاف می‌کنیم؟ طرح‌های معدنی دارای ظرفیت در سامانه کارا ثبت‌نام کنند تا مشکلات آن‌ها بررسی و حل شود.
 
وی در ادامه این نشست در خصوص سخنان رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در خصوص قیمت شن و ماسه گفت: اینکه شن و ماسه‌ای که از کف رودخانه به راحتی به دست می‌آید قیمت بیشتری نسبت به شن و ماسه‌ای که به زحمت به دست می‌آید دارد غم‌انگیز است، قرار بود نشستی برای تعیین قیمت شن و‌ماسه برگزار و قیمت‌ها بر اساس دسترسی به این مصالح تعیین شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی قیمت شن و ماسه‌ای کف رودخانه ۱۳ هزار تومان و قیمت شن و ماسه‌ای که معدن‌دار به زحمت به دست می‌آورد ۵ هزار تومان است این یعنی نظارت سازمان صنعت و معدن اشکال دارد.
 
احمدی در واکنش به سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حل قیمت شن و ماسه گفت: شما چند ماه پیش هم گفتید این موضوع را حل می‌کنید اما حل نکردید قرار شده بود قیمت شن و ماسه ظرف ۶ ماه تعیین شود لذا شاهد بی‌عدالتی در قیمت‌گذاری این محصول نباشیم، در بدترین حالت قیمت شن و ماسه کف رودخانه و شن و ماسه به صورت لاشه برابر باشد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود در خصوص سلب صلاحیت واحدهای معدنی به دلیل نداشتن مسئول فنی گفت: نداشتن مسئول فنی واحدهای معدنی دلیل خوبی برای سلب صلاحیت نیست، واحدهایی که پرونده راه‌اندازی دریافت کرده‌اند اما تولیدی نداشته‌اند و نمی‌توانند فعالیت کنند سلب صلاحیت شوند که این موضوع در جلسه آینده گزارش شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرت را بیامرزد و خدا استان را از دست پدیر ضعیف و. نجات بده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1