تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۳۰۸
گزارشی از راهپیمایی 13 آبان 97 در کهگیلویه و بویراحمد:

فریاد بی‌اعتمادی مردم بر سر آمریکا

۱
فریاد بی‌اعتمادی مردم بر سر آمریکا
کبنا ؛راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با با شعارهای «هیهات منا الذله» و  «مرگ بر آمریکا»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر» در سراسر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز و با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان شهرستانی و استانی مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان در سراسـر استان و در یاسوج  به صورت ویژه از میدان هفتم تیر آغاز شد.
تظاهرات یوم الله سیزدهم آبان با شعارهای «هیهات منا الذله» و  «مرگ بر آمریکا»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر» در سراسر استان، و به ویژه در شهر یاسوج مرکز استان برگزار شد.
علی‌رضا زاکانی نماینده ادوار مجلس در جمع مردم  بابیان اینکه آمریکا ده‌ها سال از خاندان پهلوی در ایران حمایت کرد افزود: ملت محروم و مستضعف ایران به‌دوراز حق‌وحقوق و سرنوشت خود بودند تا اینکه امام بت‌شکن پشت استکبار را به لرزه درآورد و استقلال و آزادی و پیشرفت معنوی را برای ما به ارمغان آورد، حصارها را شکستیم و انقلاب به پیروزی رسید اما جنایتکارهایی که پهلوی را حمایت می‌کردند در مقابل انقلاب صف کشیدند.
نماینده ادوار مجلس سپس به توطئه‌های آمریکا در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب باکرامت و خوش‌رویی با آمریکایی‌ها برخورد کردیم، سفارتشان باز بود اما آن‌ها شرارت می‌کردند و به دنبال سرنگونی انقلاب بودند، انحرافاتی را در جریان انقلاب دنبال می‌کردند اما باز ملت حوصله کرد.
 تجزیه‌طلبی در کشور از دیگر اقداماتی بود که زاکانی به آن اشاره کرد و افزود: آن‌ها انواع جنایت‌ها را کردند اما ملت باکرامت برخورد کردند که درنهایت به دست دانشجویان انقلابی جاسوس خانه آن‌ها تسخیر شد و امام از این حرکت حمایت کرد و این ضربه چنان بزرگ بود که کارتر اذعان کرد اگر سه مرتبه گریستم یکی از آن‌ها در جریان تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی بود.
رئیس مجمع عالی بسیج کشور در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج و در راهپیمایی 13 آبان بابیان اینکه آمریکا در هشت دوره تقابلی با ایران قرار گرفت به این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی هشت‌ساله و در ادامه مرحله دوم جنگ که از سال 67 آغاز شد و جنگ نرمی که علیه ایران آغاز کردند به دنبال هویت زدایی و مقابله با باورهای ملت ایران بودند که این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در دهه 80 دنبال قرار دادن مردم در برابر یکدیگر بودند و در پنجمین مرحله تحریم پولی و مالی را شروع کردند سپس در عملیات نفوذ شکست خوردند و در ادامه جنگ تمام‌عیار نیابتی در منطقه آغاز شد که از انقلاب و خط مقاومت شکست خوردند و امروز در هشتمین مرحله تحریم‌های همه‌جانبه را در دستور کار قراردادند که تا وقتی ملت و سه قوه در کنار هم و مطیع رهبری باشند آمریکا از قبل شکست‌خورده است.
زاکانی همه‌چیز این ملت را در ایستادگی دانست و افزود: ایستادگی کردیم که آمریکایی‌ها در تحریم نفتی به کشورهای هشت‌گانه اجازه خرید داده است، مگر به چند کشور نفت می‌فروختیم؟ و این یعنی، تحریم طبل توخالی بوده است.
نماینده دوره قبل مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز 40 سال راهی را طی کردیم که آمریکا به زیر کشیده شده است، گفت: آمریکا داعیه رهبری کل جهان را داشت و بوش پدر نظم نوین جهانی را با دهکده که آمریکا کدخدای آن است ترسیم کرد و تلاش کردند ظرف 10 سال جهان را تحت سلطه خود درآوردند اما تنها رهبری که در مقابل آن‌ها ایستاد رهبر ایران بود و آن‌ها نتوانستند به هدف خود برسند.
زاکانی به مواضع ایران در قبال حمله به برج‌های دوقلو اشاره کرد و گفت: همان موضعی که امام (ره) مقابل حمله شوروی سابق به افغانستان داشت این بار همان مواضع توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شد و ایران تنها کشوری بود که همراه با آمریکا به افغانستان حمله نکرد و راه سومی برگزیده شد یعنی علاوه بر اینکه این اقدام را محکوم کرد به آمریکا گفت هم شما و هم آن‌هایی که چنین اقدامی انجام دادند منفور هستند.
رئیس مجمع عالی بسیج کشور در ادامه اظهارات خود در جمع راهپیمایان شهر یاسوج بابیان اینکه در این 40 سال رویای جهانی سازی آمریکایی‌ها تنها به یک منطقه کوچک ختم شد، اظهار کرد: در سال 2011 سندی تدوین شد که مسلمان را مقابل هم قرار دهند و فکر می‌کردند جمع کردن این موضوع 30 سال طول می‌کشد اما به همت ایران و خط مقاومت ظرف 5 سال پرونده آن‌ها بسته شد.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هر جایی که توطئه کردند جواب محکمی از ایران گرفتند به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر اقدام تلافی‌جویانه در موشک‌باران مقر تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و افزود: وقتی موشک‌ها را به آنجا زدیم تنها به توصیه اخلاقی بسنده کردند چون جرات رویارویی با ایران را نداشتند و به اسرائیل هم هشدار دادیم اگر دست از پا خطا کنند تل‌آویو را خواهیم زد.

وی عنوان کرد: وقتی الاهوازیه با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها جنایتی را انجام داد پاسخشان را در آغوش خود آمریکایی‌ها دادیم و مقر آن‌ها در کنار مقر آمریکایی‌ها موشک باران شد که می‌فهمیم آمریکا، آمریکای سابق نیست و نسبت به 40 سال پیش پسرفت کرده و ما در منطقه حرف اول را می‌زنیم.
زاکانی گفت: در داخل کشور پیشرفت‌های بی‌نظیری داشتیم آنگونه که نویسنده‌ای در مقام مقایسه ایران و مصر در می‌آید و می‌گوید مصر با آمریکا آشتی و ایران با آمریکا قهر کرد اما امروز در قاهره 4 میلیون نفر شبانه در قبرستان‌ می‌خوابند اما این تعداد در تهران حدود 50 تا 60 هزار کارتون‌خواب است که به نظر ما این تعداد هم زیاد است، ارتباط با آمریکا موجب شده که مجموعه تمدنی مصر اجیر آن‌ها شود و انقلاب نان به پا کنند.
رئیس مجمع عالی بسیج کشور در بخش پایانی سخنان خود در جمع پرشور مردم شهر یاسوج بابیان اینکه مردم باید حق مشارکت و حق نظارت و بازخواست داشته باشند و مردم سالاری دینی تحقق یابد، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت این است که حرکت خود را از چشم ‌دوختن به خارج مانند برجام به توانمندی‌های داخلی بدوزد و شایستگان را در رأس امور قرار داده تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم.
وی گفت: قوه قضاییه باید برخورد قاطعی با فساد و دانه درشت‌های مفسد داشته باشد و مسیر رسیدن به اموال باد آورده را ببندد تا مردم شاد شوند.
زاکانی عنوان کرد: مجلس باید بر امور نظارت داشته باشد چرا که رسالتی بزرگ دارد و باید در رأس امور قرار گیرد.
 
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه امروز در شعاع 2 هزار کیلومتری هیچ کشوری جرأت دست‌درازی به ایران را ندارد، گفت: این قدرت نفوذ به برکت خون شهدا و حضور مردم است.
سردار حمید خرمدل امروز در اجتماع باشکوه یوم‌الله 13 آبان در دهدشت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز با اقتدار در مقابل دشمن صف‌آرایی کرده است و در جای جای کشور شاهد حضور منجسم و متحد مردم و مسؤولان هستیم.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: دشمن به زعم خود می‌خواهد 40 سالگی انقلاب را نبینیم اما با رهبری امام خامنه (مد ظله‌العالی) این انقلاب به انقلاب حضرت موعود متصل خواهد شد.
وی، بابیان اینکه امروز حتی مردم در کشورهای اروپایی مخالف آمریکا هستند، گفت: آمریکا از یک طرف شعار دموکراسی می‌دهد از طرفی هزاران انسان بیگناه را ترور می‌کند و کشورهای حاشیه خلیج فارس را در استبداد و ظلم قرار داده است.
خرمدل، بابیان اینکه اولین کشوری که بمب اتم آزمایش کرد، آمریکا بود، تصریح کرد: سردمداران آمریکا شعار حقوق بشر سر می‌دهند اما میلیون‌ها نفر را به قتلگاه می‌فرستند و از تروریست‌ها حمایت می‌کند.
این مسؤول، گفت: جمهوری اسلامی ایران باعث شد هیمنه این رژیم پوشالی شکسته شود.
خرمدل، با اشاره به اینکه استکبار هر روز بر ملت ما فشار می‌آورد، تأکید کرد: امروز هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران دست‌درازی کند و این ثمره نفوذ و قدرت ایران اسلامی و برکت خون پاک شهیدانی است که درخت اسلام را آبیاری کردند.
وی، بابیان اینکه خون شهدا درخت اسلام را بارور کرده است، گفت: آمریکا امروز با تحریم، تهدید، عملیات روانی و هر توطئه‌ای می‌خواهد مردم را از انقلاب نا امید کند، اما حضور باشکوه بار دیگر مشت بر یاوه‌گویی‌ها و دسیسه‌های دشمن است.
خرمدل، به حضور یکپارچه و متحد ملت ایران در همه مناسبت‌ها اشاره و تصریح کرد: مسؤولان باید شاکر و قدردان مردم باشند.
این مسؤول، افزود: مردم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند، مسؤولان باید با تکریم و خدمت قدردان آنان باشند.
وی، توطئه‌های مکرر دشمن را یادآور شد و بابیان اینکه دشمن دندان تیز کرده و قبول نمی‌کند انقلاب اسلامی به اعتلای نهایی برسد، گفت: مردم شریف و با عزت ما هر جا لازم بود حماسه آفریدند.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در جمع مردم شهرستان لنده باتسلیت ایام اربعین و دهه آخر صفر اظهار داشت: وحدت و همدلی از مهم‌ترین پیام‌های اربعین حسینی بوده که سال‌هاست ملت ایران با تمسک به آن توانستند بر همه توطئه‌های دشمنان خود قائق آیند.
وی افزود: 13 آبان از جمله روزهای ماندگار و تأثیرگذار در تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی بوده که تأثیرات آن در شکل‌گیری و تداوم انقلاب بر کسی پوشیده نبوده و نیست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان با بصیرت و هوشیارپیروخط امام در چنین روزی ماهیت استکباریآمریکا را به جهانیان ثابت کرد.
الهی‌نیا ادامه داد: روحیه استکبارستیزی و مقابله با ظلم درس بزرگی است که ملت ایران از قیام و فرهنگ عاشورا به یادگار داشته‌ و درطول تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به خوبی از آن استفاده شده و همین امر یک از عوامل اصلی باعث بیداری ملت‌های اسلامی در جامعه جهانی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: بی اعتمادی به نظام استکباری و آمریکای جنایتکار بحث امروز ملت ایران نبوده بلکه قابل اعتماد نبودن استکبار سال‌هاست که با حضورگسترده مردم در راهپیمایی‌ها و مجالس انزجار از آن‌ها به خوبی به نمایش درآمده و ملت ایران همواره به فرمایش امام عظیم‌الشأن که آمریکا را شیطان بزرگ نامیده معتقد بوده و هست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده بابیان اینکه تحقیر سرانجام همراهی و سازش با آمریکا بوده یادآور شد: اگر نگاهی به کشورهای همراه با آمریکا داشته باشیم می‌بینیم که جز تحقیر چیزی عایدشان نشده، نمونه بارز آن گاو شیرده معرفی کردن عربستان توسط رئیس جمهور آمریکا است.
الهی‌نیا افزود: امروز تنفر و انزجار از آمریکا به حدی رسیده که ما منزوی شدن این کشور استکباری را شاهد هستیم، در عوض جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور اسلامی، استکبارستیز، آزادی‌خواه عدالت پیشه و حامی محرومان و مستضعفان درجامعه بین‌الملل شناخته شده و مورد پذیرش می‌باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه به جنگ روانی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره و گفت: تحریم و تهدید و ایجاد تفرقه و نفاق ازجمله مواردی است که استکبار جهانی برای ضربه زدن به پیکره نظام در دستور کار خود قرار داده و 40 سال است که بر ملت ایران تحمیل شده است.
الهی‌نیا در ادامه 13 آبان را یادآور شد و افزود: سالهاست ملت ایران با مشت‌های گره کرده پاسخ یاوه‌گویی و شیطنت‌های آمریکا و استکبار را می‌دهد و امسال مستحکم‌ و استوراتر از گذشته با مشت‌های کوبنده در راهپیمایی 13 آبان شرکت خواهند کرد.
وی تاکیدکرد: ملت ایران تحت تأثیر جو روانی ساخته دست استکبار نخواهدشد و اجازه نخواهد داد دشمنان نظام به خواسته‌های خود برسد بلکه تا آخر با حفظ وحدت و اتحاد و همدلی از دستاوردهای نظام و انقلاب محافظت می‌کنند.
سید ظهیرالدین پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به 3 رویداد تاریخی در روز 13 آبان ماه عنوان کرد: تبعید امام به ترکیه، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال 1357 و تسخیر و فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان راهروان خط امام از مهم‌ترین رویدادهای روز 13 آبان ماه است.
وی بابیان اینکه امروز روز دانش آموز است، گفت: این توصیه را به دانش آموزان عزیز دارم که همواره این تاریخ را به یاد داشته باشند.
پورالحسینی با اشاره به روز 13 آبان ماه که دانشجویان قهرمان رهروی خط امام لانه جاسوسی آمریکا را فتح و تسخیر کردند، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب که رژیم شاهنشاهی بعد از حکومت 2500 ساله از ایران رفت، تسخیر لانه جاسوسی این حرکت عظیم توسط دانشجویان صورت گرفت که به تعبیر امام راحل این انقلاب دوم بود که توسط دانشجویان صورت گرفت.
 این مسوول تصریح کرد: این روز، روز استکبار ستیزی و روز ملی مبارزه با ظلم ستیزی نام گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: این روز را به دانش آموزان و به دانشجویان که انقلاب دوم را به وجود آورده‌اند تبریک می‌گویم.

امام جمعه کبگیان گفت: به برخی‌ها توصیه می‌کنم یا بفهمید یا اگر نمی دانید به خودتان تزریق کنید که تکیه دادن بر این دیوار لرزان خطرناک است و با تجربه گرفتن از دیوار ترک خورد و نابود شده برجام بترسید زیرا استقلال کشور بر ایستادگی، خودباوری و مقابله با دشمن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر گفت: با ظهور قائم آل محمد دنیا تحت لوای یک حکومت جهانی برای همیشه ریشه استکبار را می‌خشکاند که بجای زنگ استکبار ستیزی زنگ آرامش وامنیت بشری در سالگرد ظهور در مدارس نواخته شود.
وی با تبریک سیزده آبان روز دانش آموز و انقلاب دوم گفت: عزت مردم در این روز آمریکا را به جایی رساند که جایگاه از دست رفته‌اش در ایران را کاملا حس کرد و فهمید 13 آبان و پیروزی انقلاب، آغاز تحولات اساسی بود که ایران را از زیر سلطه اردوگاه غرب در آورد و به سمت و سوی یک کشور مستقل و قدرتمند و یک قدرت منطقه‌ای حرکت داد.
سخنران ویژه این همایش بزرگ افزود: زمانی قدرتهای دنیا بنام شرق و غرب یکه تازی می‌کردند اما انقلاب اسلامی ما را بعد از 40 سال آزادگی و مقاومت نه تنها بعنوان کشور بازیگر منطقه بلکه درآستانه تبدیل به یک قدرت بین‌المللی کرده است.
این سخنران تصریح کرد: درسی که جمهوری اسلامی به ملتهای منطقه داد به آنها ثابت کرد که در سایه عزت اسلامی می‌توان به استقلال و آزادی رسید زیرا پیروزی انقلاب اسلامی باعث فرو ریختن هیمنه فساد، طاغوت استکبار شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر افزود: جمهوری اسلامی ایران بر هم زننده موازنه قدرت در خاورمیانه و در غرب آسیا علیه رژیم نامشروع صهیونیستی بود زیرا رژیم غاصب اسرائیل با جولان دادن در منطقه شریان حیاتی غرب و آمریکا برای چپاول نفت خاورمیانه بود.
وی با اشاره به نزدیک شدن به جشن 40 سالگی انقلاب خطاب به استکبار گفت: چهل ساله شدن نهضت انقلاب اسلامی برای استکبار بسیار سنگین است زیرا در آئینشان آمده اگر نهضت در کشوری به 40 سالگی برسد دیگر قدرتی نمی تواند جلویش را بگیرد لذا با بکار بردن جنگ تحمیلی، ترور شخصیتها، فتنه متعدد و جنگ نرم و سخت خواهان براندازی و خشکاندن ریشه انقلاب بودند.
وی با تشکر از حماسه حضور مردم خاصه بخش کبگیان گفت: امروز افول قدرت آمریکا را ببینید که برای جمع کردن اقتصاد کشور خودش ناچار به دوشیدن بن سلمانهاست و اینها هم عین صدام تاریخ مصرفشان زودتر تمام خواهد شد و چون از قدرت جمهوری اسلامی ایران در عدم باج دهی ناتوان است دست به تحریم‌های مختلف می‌زند.
وی با اشاره به اعتماد رابطه با امریکا تصریح کرد: به برخی‌ها توصیه می‌کنم یا بفهمید یا اگر نمی دانید به خودتان تزریق کنید که تکیه دادن بر این دیوار لرزان خطرناک است و با تجربه گرفتن از دیوار ترک خورد و نابود شده برجام بترسید زیرا استقلال کشور بر ایستادگی، خودباوری و مقابله با دشمن است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1