تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۲۶۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

شعر آیینی با زبان هنر در تکاپو و تلاش است

۰
شعر آیینی با زبان هنر در تکاپو و تلاش است
کبنا ؛رضا دهبانی پور در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره منطقه ای شعر عاشورایی «مشک تشنه» که با حضور مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان چرام برگزار شد، افزود: شعر آیینی به نوعی تعهد ادبی شاعر را با تعهد دینی گره می زند و به عبارتی با زبان هنر در تکاپو و تلاش است تا مفاهیم ارزشی، دینی و اعتقادی را انتقال دهد.
 
وی بیان کرد: زبان هنر اثر گذارترین و بهترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشی است و از دیرباز تاکنون شعر یکی از کارهای هنرمندانه ای بود که در انتقال ارزش‌ها نقش آفرینی کرده است.
 
دهبانی پور با بیان اینکه امروز شاهد هنرنمایی هنرمندان استان در این خطه هستیم، گفت: باید به عنوان متولی این حوزه از کسانی تشکر کنم زیرا یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره اخیر توزیع عادلانه منابع است و نباید فراموش کنیم که در گذشته گاهی اوقات برنامه‌ها به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ختم می‌شد اما در این دوره خدا را شاکریم که توفیق داد در دورترین نقاط این استان برنامه‌های فرهنگی و هنری را اجرا کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز برگزاری همچون سوگواره ای که بتواند شاعران را از استان‌های مختلف دور هم جمع کند کار ساده ای نیست و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین، روابط عمومی و سایرافراد برنامه ریزی کردند تا این مهم اتفاق بیفتد.
 
وی عنوان کرد: شاعران شش استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آثار خود را به این سوگواره ارسال کردند و حسن بهرامی، جبار رضایی و عنایت شیخی این اشعار داوری شد تا بتوانند امانت داری کنند و امروز منتخبینی از استان‌های متخلف گرد هم بیایند که وجه اشتراک مشترک فرهنگی و قومی دارند.
 
دهبانی پور از رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیما گفت: در این ایام رسانه در مناسب‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی را پوشش خبری دادند و اگر این پوشش‌ها و انعکاس اخبار نباشد کارهای فرهنگی در محاق می‌مانند و اثری ندارند.
 
وی در پایان از مسئولان شهرستان چرام و همه کسانی که در برگزاری سوگواره مشک تشنه نقش داشتند تقدیر کرد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1