کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

۱۳ آبان یک تاریخ در طول زمان است

شهرام مهدوی‌مطلق

10 آبان 1397 ساعت 12:18

در این میان خوب به یاد داریم که برخی از دولت مردان ما در جریان مذاکرات هسته‌ای و هنگام زمینه سازی برای انعقاد برجام، آشکار و پنهان توصیه می‌کردند که مراسم ۱۳ آبان را خیلی پر رنگ نکنید تا بتوانیم به توافق خوب برسیم، اما حالا نمی‌دانیم پاسخ آنها برای اینکه آمریکا ۱۳ آبان را نقطه شروع خیانت و خباثت‌های جدیدشان، قرار داده‌اند چیست؟


 نگاه به یوم الله ۱۳ آبان نباید به یک گرامی داشت معمولی و مناسبتی باشد، تعمیق و تداوم حرکت‌های انقلابی و استکبارستیزی، همه نوعی ۱۳ آبان‌های مکرر تاریخ است، حتی می‌توان به درستی جریان عظیم پیاده روی و قیام جهانی اربعین و صحنه‌های عاشورایی بین نجف تا کربلا و بین الحرمین، این سال‌ها را، در امتداد شجاعت متحیرکننده دانشجویان مسلمان پیروخط امام در ۱۳ آبان ۵۸ دانست، چرا که اگر در آن روز تاریخی، هیمنه‌ی پوشالی آمریکار در کار زار انقلاب دوم شکسته نمی‌شد، کسی امروز نه باور می‌کرد و نه جرائت داشت که در کنار سفارت آمریکا و در دل ائتلاف استکبار جهانی، در خاک عراق با پای پیاده در رزمایش جهانی مستضعفین در روز اربعین شرکت نماید و شعار لبیک یا حسین سردهد!
کم نبودند و نیستندکسانی که از همان روز اول و حتی تاکنون در اقدام هوشمندانه دانشجویان انقلابی شبهه و تردید ایجاد کردند. اگر نبود مهر تایید امام انقلاب و آن هم با غلظت هرچه تمام‌تر به عنوان انقلاب دوم، مهم‌تر از انقلاب اول، کسی را یارای مقابله با غوغاسالاری جریان ذی نفوذ وابسته لیبرال و سایر جریان‌های غافل در درون و بیرون نبود. اما گذشت زمان و تجارب انبوه روزانه دشمنی‌های آمریکا، ثابت کرد که دشمنی آمریکا با ملت ایران، مبنایی‌تر از آن چیزی است که دیگران فکر می‌کردند. آمریکا با روحیه بیداری و خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران و با اساس تمدن ایرانی اسلامی دشمنی و سر ستیز دارد، حال چه موشک داشته باشیم و چه نداشته باشیم؟ چه برجام و اف ای تی اف باشد و چه نباشد؟ چه حقوق بشر باشد و چه نباشد و قص علی هذا .... مگر در کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق که به آمریکا اعتماد داشت، مگر در بلوکه کردن دارایی‌های ایران در بدو انقلاب، مگر در پناه دادن به شاه خائن و طراحی کودتای نوژه و عملیات دلتا در طبس، مگر در به تیرباربستن هواپیمای مسافربری ایران و ....، مسئله هسته‌ای و موشکی و حقوق بشر و ... در کار بود؟
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، یک اقدام معمولی نبود، یک اقدام احساساتی و فاقد بینش نبود، هرچند که شبهه می‌کنند که در عرف بین الملل، سفارت کشور، جز خاک کشور است و مصون از تعرض، اما وقتی که کشور میزبان، بخشی از خاک خود را با کاربری سفارت و انجام امور دیپلماتیک به کشور دیگری واگذار می‌نماید، کشور مهمان حق تغییر کاربری از اقدام دیپلماتیک به کار جاسوسی و شنود و توطئه گری ندارد.
اگر اینگونه نبود، علت سوختن و خردکردن آن همه سند در هنگام درگیری‌ها توسط عوامل سفارت چه بود؟ علی رغم اینکه سندهای زیادی هم به دست آمد.
آنچه را که این روزها، همگان در آینه عملکرد آمریکا می‌بینند، ۳۰ سال پیش امام راحل ما در خشت‌های خام دیوارهای سفارت استکبار دیده بود که بارها فرمود آمریکا ام الفساد قرن، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت هست و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.
از این رو، ۱۳ آبان را نباید در یک روز خلاصه کرد، چرا که در این روز در تاریخ انقلاب ما حوادث عبرت آموزی است که هرکدام خود منشاء یک حرکت پیش برنده بودند و ۰۱۳ آبان ۵۸ عزت خواهی یک ملت بود که از آستین جوانان آن برای انتقام تاریخی از خیانت‌های آمریکا بیرون آمد و پرده تزویر جریان لیبرال را بالا زد.
 اینک این روز باید روز بالازدن پرده‌های تزویر مستکبرین داخلی هم باشد. از این رو در یک تبلیغات روانی، امسال این روز را نقطه آغازین خباثت‌های خود اعلام کرده‌اند، هرچند که به گفته رئیس جمهورمحترم، آمریکایی‌ها، هیچ اقدام دیگری برای ۱۳ آبان ندارند و هرچه در توان داشتند به میدان مبارزه علیه ملت ایران آوردند.
در این میان خوب به یاد داریم که برخی از دولت مردان ما در جریان مذاکرات هسته‌ای و هنگام زمینه سازی برای انعقاد برجام، آشکار و پنهان توصیه می‌کردند که مراسم ۱۳ آبان را خیلی پر رنگ نکنید تا بتوانیم به توافق خوب برسیم، اما حالا نمی‌دانیم پاسخ آنها برای اینکه آمریکا ۱۳ آبان را نقطه شروع خیانت و خباثت‌های جدیدشان، قرار داده‌اند چیست؟ و نمی‌دانیم توصیه‌شان برای مراسم امسال چیست؟ اما یقیناً حضور ملت ایران و خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان امسال، پاسخ محکم‌تری به آمریکاو اعلام انزجار مجدد از استکبار اعم از داخلی خارجیر خواهد بود.
----------------------------------
شهرام مهدوی مطلق
 


کد مطلب: 404217

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404217/۱۳-آبان-یک-تاریخ-طول-زمان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1