کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

هشدار رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در مورد تماس‌های تلفنی و پیامک های مشکوک و نا‌شناس

9 آبان 1397 ساعت 7:53

این افراد می توانند با دریافت کد مربوطه، به تمام اطلاعات از قبیل لیست مخاطبان، و سایر اطلاعات شخصی و حتی استفاده از پیام رسان هایی از جمله واتساپ یا تلگرام افراد دسترسی پیدا کنند.


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تماسهای تلفنی و پیامک های مشکوک و ناشناس هشدار داد.
به گزارش کبنا، سرگرد روح الله شهبازی پور افزود: افراد سوء استفاد‌ه‌گر و کلاهبردار و واضح تر عنوان کنیم هکر هایی که با ارسال  پیام و پیامک و حتی برقراری تماس با شماره هایی، عنوان می کنند من در گروه شما عضو هستم و پیامکی به اشتباه برای شما ارسال می شود که برای من بفرستید و در برخی موارد اعلام می کنند شما برنده جایزه شده اید و ...، که متاسفانه برخی از کاربران، هم بطور ناآگاهانه اقدام به ارسال کد و یا اطلاعات خواسته شده برای شماره ناشناس می کنند.
وب اظهارکرد: این افراد می توانند با دریافت کد مربوطه، به تمام اطلاعات از قبیل لیست مخاطبان، و سایر اطلاعات شخصی و حتی استفاده از پیام رسان هایی از جمله واتساپ یا تلگرام افراد دسترسی پیدا کنند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، تحت هیچ شرایطی، کد و اطلاعات خواسته را به شماره ناشناس را ارسال نکنند، تصریح کرد: مردم عزیز و کاربران فضای مجازی، به اینگونه پیام ها،تماس ها اهمیت ندهند و از ارسال و دادن هر گونه اطلاعات و ... جدا خودداری کنند.
سرهنگ شهبازی اضافه کرد: پیگیری و رصد پلیس فتا در حال انجام است و پليس فتا به طور قاطع، با مجرمان فضاي سايبري و افرادي كه سعي در برهم زدن آرامش و امنيت رواني ساير كاربران را دارند، برخورد جدی خواهد داشت .

 


کد مطلب: 404174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404174/هشدار-رئیس-پلیس-فتا-کهگیلویه-بویراحمد-مورد-تماس-های-تلفنی-پیامک-های-مشکوک-نا-شناس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1