کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج در اداره‌کار / گلایه از رسانه‌ها تا پاسخ معنادار «نیک‌مرام» به کارگران

8 آبان 1397 ساعت 0:44

جمعی از کارگران کارخانه قند یاسوج به دلیل عدم پرداخت حقوق، مزایا و سنوات خود با حضور در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتراض و تجمع کردند.


تعدادی از کارگران کارخانه قند یاسوج با حضور در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به مطالبات و معوقات خود تجمع کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، جمعی از کارگران کارخانه قند یاسوج به دلیل عدم پرداخت حقوق، مزایا و سنوات خود با حضور در اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتراض و تجمع کردند.
بنا بر این گزارش، یکی از این کارگران معترض گفت: 22 نفر کارگر رسمی و بیش از 40 کارگر موقت هستیم که مطالبات (حقوق، مزایا و سنوات) خود را دریافت نکرده‌ایم و تنها خواستار مطالبات‌مان هستیم.
تعدادی از این کارگران که به شدت از رسانه‌ها گلایه مند بودند، اظهار کردند: هر وقت اعتراض و یا تجمع کردیم برای معوقات خود رسانه‌ها حاضر نشدند که مطالب ما را منتشر کنند و گاهی هم عکس و فیلم‌های ما را برای طرف مقابل ما ارسال می‌کردند. این کارگران که به شدت از مصاحبه با خبرنگاران خودداری می‌کردند، می گویند: هیچ فایده ندارد که با رسانه‌ها و خبرنگاران صحبت کنی، آن‌ها هیچ وقت مطالب ما را منتشر نمی‌کردند، در عوض صحبت‌ها و فیلم‌های کارگران معترض را برای طرف مقابل ما می‌فرستادند.
پروانه نیک مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار کبنا، گفت: بر اساس مواد قانونی در هیأت حل اختلاف بین کارگر و کارفرما برای 22 نفر کارگر رسمی کارخانه قند رأی قطعی صادر شد.
نیک مرام افزود: بر اساس ماده 166 آرای قطعی صادره از طرف مراجع حل اختلاف کار، لازم الاجرا بوده و به وسیله اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذارده خواهد شد. همچنین بر اساس ماده ۱۵۹ قانون کار؛
رای هیات‌های تشخیص پس از ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرا می‌گردد و در صورتی که ظرف مدت مذکور یکی از طرفین نسبت به رای مزبور اعتراض داشته باشد اعتراض خود را کتباً به هیأت حل اختلاف تقدیم می‌نماید و رای هیات حل اختلاف پس از صدور قطعی و لازم الاجرا خواهد بود. نظرات اعضای هیات بایستی در پرونده درج شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار تاکنون 50 درصد از مطالبات (حقوق، مزایا و سنوات) این کارگران را پرداخت کرده است، گفت: سرمایه گذار قول داده است که تا پایان امسال با تمام کارگران تسویه حساب خواهد کرد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به این کارگران با بیان اینکه پیگیری مطالبات و معوقات تان حق شماها است، بیان کرد: اما شماها از بستگان این سرمایه گذار هستید، حالا که فهمیدید مشکلی برای او پیش آمده دست به این کار زدید و این در حالی است که قبلاً قانون رأی به نفع شماها صادر کرده و 50 درصد از مطالباتتان را هم دریافت کرده‌اید پس لازم نیست که دست به این کارها بزنید.
نیک مرام در ادامه از دستگاه‌های مربوطه خواست تا در صورت ادامه این کار از سوی کارگران کارخانه قند، ابتدا از آنها سووال کنند که پرونده‌های آنها به کجا رسیده و چه مقدار از مطالباتشان را اخذ کرده‌اند.
وی تاکید کرد: تمام این کارها در چند ماه قبل انجام گرفته و هیچ ربطی به الان ندارد و برای بنده قانون ملاک است نه چیز دیگری.


کد مطلب: 404150

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404150/تجمع-کارگران-کارخانه-قند-یاسوج-اداره-کار-گلایه-رسانه-ها-پاسخ-معنادار-نیک-مرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1