کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد

720 میلیارد ریال به رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

7 آبان 1397 ساعت 13:43

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 720 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای رونق تولید و اشتغال در بخش های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، گردشگری، ورزش و سایر حوزه ها در سال جاری در این استان اختصاص یافته است.


حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از محل تبصره 18 قانون بودجه برای حمایت از بخش خصوصی در کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: با هدف رونق اشتغال در بخش های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، گردشگری، ورزش و سایر حوزه ها نیمی از سود بانکی تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سود این تسهیلات 9 درصد است.
نوروزی بیان کرد: امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف برای استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.
وی گفت: 10 هزار میلیارد ریال از این اعتبار استانی و چهار هزار میلیارد ریال بودجه ملی است که اعتبارات استانی طرح های عمرانی در 420 موافقت نامه مبادله شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه امسال تاکنون پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است، از تخصیص بودجه طرح های عمرانی این استان در چند روز آینده خبر داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در راستای اجرای تبصره 19 نیز برای جلب مشارکت بخش خصوصی مشوق های ویژه در نظر گرفته است.
وی گفت: براساس این تبصره بودجه طرح های نیمه تمام دولتی برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود و با افزودن کاربری های تجاری آن را درآمدزا می کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزار طرح نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شرایط معمول 15 سال نیاز دارد تا در صورتی که طرح های جدیدی شروع نشود با بودجه دولتی تکمیل شود گفت: این تبصره نقش مهمی در توسعه کهگیلویه و بویراحمد دارد.
نوروزی تاکید کرد: سال گذشته 48 طرح در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و به بخش خصوصی واگذار شد و امسال هم تعدادی از طرح ها برای واگذاری مشخص شده است.
وی اظهار داشت: تیم پنج نفره کارگروه واگذاری در همه دستگاه ها با حضور استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستگاه اجرایی، دادگستری ( دستگاه قضایی) و اتاق بازرگانی تشکیل می شود.
نوروزی گفت:اجازه تخفیف قیمت و همچنین ابقای معافیت مالیاتی به مدت 10 سال برای ایجاد توجیه مالی به کارگروه واگذاری محول شده است.
وی در مورد نحوه انتخاب سرمایه گذار و بستن قرارداد افزود: ابتدا دستگاه اجرایی گزارش تصمیم به واگذاری طرح را تدوین و اسناد ارزیابی صلاحیت سرمایه گذار بررسی، سرمایه گذار دریافت اسناد کرده و بانک شرایط پرداخت وام و وثیقه را به سرمایه گذار اعلام می کند.


کد مطلب: 404131

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404131/720-میلیارد-ریال-رونق-تولید-کهگیلویه-بویراحمد-اختصاص-یافت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1