تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۰۴۰۶۲
در حاشیه بازدید از دفاتر زیارتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دفاتر زیارتی کهگیلویه و بویراحمد حق دریافت هزینه اضافی ندارند / مدیر جوان خیال همه را راحت کرد / آرزوی «نیک‌روش» برای مردم کهگیلویه و بویراحمد /معرفی متخلفین به دستگاه‌های مربوطه

۰
دفاتر زیارتی کهگیلویه و بویراحمد حق دریافت هزینه اضافی ندارند / مدیر جوان خیال همه را راحت کرد / آرزوی «نیک‌روش» برای مردم کهگیلویه و بویراحمد /معرفی متخلفین به دستگاه‌های مربوطه
کبنا ؛مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از دفاتر زیارتی یاسوج مرکز استان بازدید کرد.
به گزارش کبنا، حسین نیک روش مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در حاشیه بازدید از دفاتر زیارتی با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در خصوص صدور ویزا و اعزام زائران حرم مطهر امام حسین (ع)، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌های ستاد اربعین، حج و زیارت در تمام استان‌ها مسوولیت صدور ویزا برای حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را در همایش پیاده روی اربعین بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه 17 دفتر زیارتی کار ثبت نام از زائران حسینی را در استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده گرفتند، افزود: 8 دفتر رسمی و 9 دفتر موقت امورات ثبت نام زائران کربلای معلی را در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 8545 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده بودند که روزهای اول به دلیل ازدحام با مشکل مواجه شدیم که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده ما صدور ویزاها را از کنسولی شیراز که کنسولی شلوغ هم بود به کنسولی خلوت‌تری تغییر دادیم که توانستیم ظرف 48 ساعت، 4800 ویزا از کنسولی ایلام برای زائران و مشتاقان اهل بیت علیهم الاسلام بگیریم.
نیک روش افزود: البته ما از طریق کنسولی شیراز نیز برای 3472 نفر ویزا صادر شد. 175 نفر دیگر نیز درخواست گذرنامه کرده‌اند که برای آنها هم صادر می‌شود.
وی ادامه داد: تا پایان روز 16 صفر علاقمندان و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) می‌توانند به دفاتر زیارتی برای درفات ویزا مراجعه کنند.
در حالی که سال‌های گذشته مشتاقان خاندان اهل بیت علیهم الاسلام برای دریافت ویزا با مشکلات زیادی روبرو بودند، اما امسال با حضور چند روزه مدیرکل جوان سازمان حج و زیارت این مشکل در استان برای همیشه برطرف شد.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره نیز گفت: سال گذشته مشکلاتی برای صدور ویزا در سطح استان ایجاد شد که الحمدالله امسال با رایزنی‌های صورت گرفته ما هیچ مشکلی نداشتیم و به نسبت سنوات قبل بهترین وضعیت را داریم به طوریکه الان هیچ ویزای درخواستی نداریم که عقب افتاده باشد و یا صادر نگردیده.
به گفته نیک روش مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد، مبلغ هر زائر بر اساس مصوبه هیئت دولت و دستور ریاست جمهوری 234 هزار و 858 تومان می‌باشد که آن هم آنلاین انجام می‌گیرد و پول نقدی در دفاتر زیارتی تحت نظارت این اداره کل از کسی دریافت نمی‌شود.
وی ادامه داد: افرادی در روزهای اول دریافت ویزا 386 هزار تومان پرداخت کرده‌اند که ما بالتفاوت آن به حساب ثبت نام کنندگان واریز خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در دفاتر زیارتی رسمی و موقت زیر نظر این اداره‌کل از کسی پول نقد دریافت نمی‌شود و مسوول ثبت نام تنها قیمت مصوب از زائران دریافت می‌کند و مبلغ بالاتر از 234 هزار و 858 تومان از کسی دریافت نشده است، اما برخی هستند که خارج از مدار و تحت عنوان آزادبر اقدام به اعزام زائران حسینی می‌کنند که هیچ ربطی به سازمان حج و زیارت ندارند و البته ما برخی از افرادی که به واسطه ارتباطات و نفوذی که دارند و گاهاً هزینه‌های زیادی هم از مردم دریافت کرده‌اند، شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه نیز آنان را معرفی کردیم.
نیک‌روش گفت: به هیچ وجه دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد حق دریافت هزینه اضافه و یا کم از زائران حسینی را ندارند و خدای نکرده در صورت تخلف مردم می‌توانند به ما گزارش دهند.
وی در ادامه از برنامه‌ها و آرزوهایش برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم سخن گفت و ادامه داد: امیدوارم برای طراحی سفرهای زیارتی 5 شبه، 6 شبه و 7 شبه و البته ارزان فیمت و مناسب با شرایط اقتصادی مردم این استان، روزی برسد که همه دوستداران خاندان پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار بتوانند به زیارت حرم مطهر این خاندان کرم بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1