تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۹۷۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد

فیلی: سرمایه‌گذار پتروشیمی سقاوه اگر نتوانست، زمین را پس می‌گیریم / پاسخ «فیلی» به یک شایعه عجیب

۴
۰
فیلی: سرمایه‌گذار پتروشیمی سقاوه اگر نتوانست، زمین را پس می‌گیریم / پاسخ «فیلی» به یک شایعه عجیب
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه بویراحمد گفت: چنانچه سرمایه‌گذار پتروشیمی نتوانند در زمان قانونی کار عملیات اجرایی این پروژه را شروع کند، زمین را ازش پس می‌گیریم.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی امروز ظهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووالاتی مبنی بر اینکه در خصوص پتروشیمی سقاوه بفرمایید،که آیا این پتروشیمی فایناس خارجی یا سرمایه‌گذار خارجی دارد، قبل از این هم مدیرکل امور اقتصادی گفته بود که فایناس خارجی ندارد، نظرتان چیست؟ شایعه هست حضرتعالی قبل از آمدن‌تان به استان سرمایه‌گذار را می‌شناختید و با او دیدارهای داشتید؟، میزان سرمایه سرمایه‌گذار برای پتروشیمی چقدر است؟ اظهار کرد: این شایعه‌ی که من قبل از آمدنم به استان با سرمایه‌گذار پتروشیمی سقاوه دیداری داشتیم را اولین بار از شما می‌شنوم، آنهم در این جلسه، من هیچ دیداری با ایشان قبل از آمدن به استان نداشتم و ایشان را در این استان دیدم. مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان هم نمی‌توانند تعیین کننده باشند که پتروشیمی سرمایه‌گذار دارد یا ندارد! یا اینکه روال قانونی انجام‌شده یا نشده است؛ ایشان فقط در حوزه اختیارات خودش می‌تواند، اظهار نظر کند.
فیلی در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذار از ما فقط زمین خواسته، ما هم به او زمین دادیم و الان او خودش باید برود، دنبال سرمایه‌گذاری خارجی بگردد و یا اینکه خودش سرمایه داشته باشد، افزود: فرایند طی شده پتروشیمی سقاوه بویراحمد، شامل واگذاری زمین، اخذ مجوز و اخذ خوراک خام می‌باشد که با همکاری همه مسوولان استانی از وزارت نفت به این سرعت مجوز خوارک آن گرفته شد و همه فرایند مجوزها ظرف یک سال گذشته انجام‌شده است، ماهم اواخر سال گذشته و امسال به آنجا رفتیم، اوایل اردیبهشت‌ماه عملیات شروع جاده دسترسی و عملیات فنس کشی شروع‌شده است.
وی ادامه داد: یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور چین و ایتالیا به اینجا آمده بودند و اعلام آمادگی کردند که ما داریم بحث پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اعلام آمادگی کردند و دنبال رفع موانع قانونی هستند. حضور سرمایه‌گذاری خارجی با شرایط خاصی که ما داریم و اقداماتی که شده است مقداری زمان‌بر هست و اینکه بگوییم این‌ها همه تظاهر هست و یا اینکه قضیه واقعی نیست نه این‌جور نیست. همکاران آنجا دارند تلاش می‌کنند و واقعاً هیچ جا وزارت نفت به‌سرعت نمی‌آید به بخش خصوصی بیاید و مجوز خوراک بدهد که در عرض 11 ماه این کار انجام‌شده است. و همه این‌ها از پیگیری‌های سرمایه‌گذار استان، نمایندگان مجلس و سایر مسوولان و ‌همه کمک کردند که این مجوز داده‌شده است، همه‌چیز الان آماده است و الان دنبال سرمایه‌گذار خارجی هستند که حمایت کنند و این پروژه راه بیفتد.
وی در پاسخ به سؤالی که «آیا شما صحبت‌های رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اینکه سرمایه‌گذار پتروشیمی هیچ آورده‌ای ندارد را رد می‌کنید؟» گفت: الآن سرمایه‌گذار فقط از ما زمین خواسته و ما به آن زمین دادیم، در واقع مجوز خواسته و مجوز قانونی همه گرفته است، ایشان باید الآن برود دنبال سرمایه‌گذار خارجی و یا داخلی و یا خودش هرچه هست باید بیاید و بالاخره فرصت زمانی محدود دارد و ایشان باید بیاید و عملاً کار را شروع کند و ما در مراحل روال قانونی هستیم.
بنده نمی‌دانم که جناب آقای «مزارعی» بحث و سؤالش چی بوده است!
وی در ادامه در پاسخ به اینکه «حوزه استانداری پیگیر تسهیلات بانکی برای این پروژه هست»، گفت: ایشان اصلاً تسهیلات از دولت نمی‌گیرد، این پروژه هیچ‌گونه تسهیلات بانکی نگرفته و نمی‌گیرد و چنین چیزی نبوده است از ما فقط زمین خواست که در عرصه منابع طبیعی بوده و آن‌هم در برابر قانون درخواست کرده و فرایند قانونی طی شده و در کارگروه شورای توسعه و برنامه‌ریزی هم تصویب‌شده و به ایشان داده‌اند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه ایشان نتواند در زمان قانونی کاری را انجام دهد و اگر نتوانست در مهلت قانونی کاری بکند، زمین را ازش پس می‌گیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس کارخانه قند چی ؟!
مگه بنا به راه اندازی نبود،پس اون چی شد؟
چرا نیروهای رسمی اخراج شدن،منازل مسکونی خالی شدن کاش جناب فیلی نظرشون رو راجع به کارخانه قندی که فعال بود و تعدادی از اون نون میخوردن میگفتن و الان بلا تکلیف رها شده میگفتن
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای مسلمون ! .یه ۸۰ هکتار از مرتع اون مناطق خوش اب و هوا. بیخیال ، همش !!!
Iran, Islamic Republic of
آقای فیلی انگار بی خبرین. دادگستری ر.صادر کرده سازمان بازرسی اراضی.
Iran, Islamic Republic of
. چرا واقغیت را نمی گویی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1