کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی

در اداره آموزش و پرورش چاروسا چه می‌گذرد؟ / لزوم ورود مدیرکل آموزش و پرورش

داور دمان

1 آبان 1397 ساعت 11:14

افرادی که تبدیل وضعیت شدند دارای دو سال تعهد آموزشی هستند اما در چاروسا چند نفر بدون حتی یک ساعت آموزشی بعد از تبدیلی به کادر اداری و چند نفر معاون مدارس شدند.


متن ارسالی
نزدیک به پنج سال است که مدیریت آموزش و پرورش چاروسا به فرد و افرادی سپرده شده است و با وجود برخی اقدامات از مدیر کل آموزش و پرورش انتظار داریم به اوضاع نابسامان آموزش و پرورش چاروسا خاتمه دهد. برای یادآوری نمونه‌ای از ایرادات و تخلفات مدیریت پنج ساله آموزش و پرورش چاروسا در زیر آورده به امید اینکه امورات اصلاح و تذکر داده شود؛
۱. شفاف سازی در پول سالن‌های ورزشی و حساب‌های قرض الحسنه مهر ایران
 ۲. تخلف آشکار در امور مالی: نمونه بارز آن پولهایی است که به جای واریز به حساب آموزش و پرورش به حساب کارشناسان واریز می‌شود.
۳. طبق بخشنامه‌های ارسالی وزارت انتصاب مدیر و معاون مرد و معلم مرد خصوصاً مرد مجرد در مدارس دخترانه ممنوع است: اما در چاروسا در تخلفی آشکار از چند مدیر مرد و در تمام مدارس معاونین مرد و تنها در یک مدرسه دخترانه بیش از هفت معلم مرد مجرد و کم تجربه و در دو مدرسه شهر حدود ده مرد مجرد علی رغم وجود معلمان متاهل و باتجربه به کار گرفته شده است.
 ۴. تخلف و تبعیض آشکار در تبدیل وضعیت: افرادی که تبدیل وضعیت شدند دارای دو سال تعهد آموزشی هستند اما در چاروسا چند نفر بدون حتی یک ساعت آموزشی بعد از تبدیلی به کادر اداری و چند نفر معاون مدارس شدند.
۵. طبق بخشنامه انتصاب مدیر و معاون زیر لیسانس ممنوع است: ولی دوستان مدیر با مدرک دیپلم و فوق دیپلم شامل این قانون نمی‌شوند.
۶. تنبیه و سوختن دست دانش آموز اول ابتدایی: بعد از سوختن دست کودک معصوم با بی رحمی و رسانه‌ای شدن و رسوایی برای آموزش و پرورش، مدیر چاروسا علاوه بر سهل انگاری به جای برخورد با معلم خاطی در یک کار تشویقی این معلم که باید چند سال در منطقه محروم چاروسا طبق تعهد کار کند اما با وجود معلمانی که چند سال پشت سد انتقالی مانده‌اند، ایشان را به مرکز استان انتقال و ارتقا داد که باعث بی اعتمادی مردم و فرهنگیان و نوعی قانون گریزی شده است است.
 ۷. تخلف در مسابقات قرآنی: بردن دانش آموزان فارغ التحصیل به جای دانش آموزان سال جاری و رسانه‌ای شدن توسط مردم و محرز شدن تخلف در اداره تخلفات اداره کل، اما باز هم با این مدیر متخلف برخورد نشد.
۸. تخلف در مسابقات فوتسال معلمان تربیت بدنی آبان ۹۶: در این مسابقات تیم چاروسا با صادر شدن ابلاغی نادرست برای معلم ابتدایی، روانشناسی و مدیر و معاون مدارس مرتکب تخلف آشکار شد.
۹. تخلف در مزایده: چند میلیون از وسایل یک مدرسه تعنیری بدون مزایده به شخص خاصی و بدون طی مراحل قانونی واگذار شده است.
۱۰. زدن ابلاغ‌های بدون طی مراحل قانونی:
۱. ابلاغ‌هایی که با ابلاغ واقعی فرد متفاوت است و دبیران با دیدن ابلاغ سال قبل متعجب می‌شوند. برای نمونه ابلاغ اینجانب (داور دمان) از این نوع ابلاغ‌هاست.۲. ساعات پژوهسرا که چند سال است با وجود اینکه به انحراف کشیده شده است، راه فرار و استراحت دوستان مدیر از تدریس شده است که در بررسی این ابلاغ‌ها و نتیجه کار این افراد که اکثراً راه پژوهسرا را نمی‌دانند، این تخلف هویدا خواهد شد.۳. افرادی که در کادر اداری مشغول به کارند اما ابلاغ مدیریتی در مدارس داشته‌اند و این از شاهکارهای مدیریتی چاروساست ۴. معلمانی که از شانزده تا بیست وچهار ساعت تدریس دارند و همزمان و در همان شیفت کاری در نقطه‌ای دیگر از چاروسا مدیریت دارند که این باعث نابودی آموزش و مدیریت هر دو شده است و این خلاقیت مدیر علی رغم عدم آشنایی این افراد حتی با کامپیوتر و سایر وظایف، فقط به دلیل حفظ پست و سهم بردن دوستان از مدیریت مورثی است.
۱۱. انتصاب چند دبیر تخصصی از یک رشته در پست مدیریت و ایجاد ساعات اضافه کار: برای نمونه در یک رشته چهار دبیر به عنوان معاون و کادر اداری هستند و سه دبیر در همان رشته هریک حدود چهارده ساعت یا بیشتر اضافه کار می‌کنند که به شدت کیفیت آموزشی این درس را پایین آورده است.
 ۱۲. انحصارطلبی در حوزه‌های امتحانات نهایی: این حوزه‌ها در هر سه نوبت و در تمام سالهای مدیر چاروسا در انحصار چند نفر ثابت از دوستان مدیر بوده است و بقیه فرهنگیان شایسته و کاردان هم در مدیریت‌ها و هم در امتحانات نظاره گر این تبعیض بوده‌اند.
۱۳. تبعیض آشکار در دادن وام‌ها و تسهیلات: فقط در دوسال در وام‌های سهمیه چاروسا که در دوسال حدود شصت تا اعلام شده و در تابلو اعلانات می‌زدند و می‌گفتند همین تعداد وام را داشتیم ولی بعداً ثابت شده این تعداد حدود سه برابر افراد اعلام شده بوده است.
----------------------------------------------     
 داور دمان
 معلم- منطقه چاروسا
1 آبان ماه
-----------------------------------------------


کد مطلب: 403965

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403965/اداره-آموزش-پرورش-چاروسا-می-گذرد-لزوم-ورود-مدیرکل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1