تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۹۵۱
در جلسه ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

محمدی‌تبار خواستار تشکیل کمیته علمی و پژوهشی مدیریت بحران استان شد

۲
۰
محمدی‌تبار خواستار تشکیل کمیته علمی و پژوهشی مدیریت بحران استان شد
کبنا ؛ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست احمدی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل گردید.
موضوع تسهیلات اعطایی دولت به منظور جبران خسارات در زلزله‌های اخیر، موضوع جمعه بازار یاسوج، آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها، وضعیت بارندگی‌ها و پیش بینی بارشها در سال جاری، وضعیت جاده‌ها و راهدار خانه‌ها، بارندگی‌های اخیر و خسارات آنها، وضعیت رودخانه‌ها و اقدامات آب منطقه‌ای، بحث تنش آبی در چهار شهر یاسوج، دیشموک، باشت و مادوان و سایر موارد توسط دستگاههای متولی تشریح گردید.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش محسوس میزان آتش‌سوزی‌ها و خسارت ناشی از آنها در استان خبر داد و گفت: امسال در شهرستان‌هایی که سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داشتیم آتش‌سوزی‌های کمتری به وقوع پیوست.
به گزارش کبنا، وحید محمدی‌تبار ظهر امروز در نشست شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال با تلاش اداره‌کل بحران و هماهنگی منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط میزان آتش‌سوزی‌ها و خسارت ناشی از آنها در استان به مقدار کاملا محسوسی کاهش یافت.
وی به بحث حفاظت از حریم رودخانه‌ها و روان‌آب‌های استان اشاره کرد و افزود: حریم رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه بشار به صورت مرتب پایش و گام‌های اساسی هم در این زمینه برداشته شد که جزئیات آن در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو مورد امداد کوهستان داشتیم که یک مورد مربوط به گرفتار شدن یک محیط‌بان در کوه دنا بود که با اعزام بالگرد نجات یافت و مورد دیگر نجات یک چوپان در کوه‌های خامی باشت بود.
محمدی‌تبار در رابطه با توزیع اعتبارات مدیریت بحران استان هم گفت: بخشی از اعتبارات که امکان عملیاتی شدن نداشت جابجا شد و به پروژه‌های شهرداری‌ها اختصاص یافت.
وی به بارندگی‌های اخیر در استان اشاره داشت و گفت: در چندین روستا به علت بارندگی شدید تعدادی از خانه‌ها ویران و احشام برخی از دامداران هم تلف شد که پیگیری‌های  لازم برای برآورد خسارت انجام شده است.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران باید به سمت فرهنگ‌سازی و آموزش برویم و سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم، گفت: امسال در شهرستان‌هایی که سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داشتیم آتش‌سوزی‌های کمتری به وقوع پیوست.
محمدی‌تبار خواستار تشکیل کمیته مشورتی مدیریت بحران با حضور نخبگان دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با بحران شد و گفت: این کمیته می‌تواند به عنوان بازوی علمی برای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عمل کند تا به این طریق از پتانسیل‌های علمی استان برای پیشگیری از بحران استفاده کنیم.
محمدی تبار گفت؛ پیش گیری، آموزش و فرهنگ سازی مقرون به صرفه‌ترین راه مدیریت و کنترل بحران‌های احتمالی است.
 وی افزود: مثلاً در شهرستان‌های که ثمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت بیشتر داشته‌اند شاهد خسارت‌های کمترین بودیم.
مدیر کل مدیریت بحران به هماهنگی بیشتر رابطین مدیریت بحران در شهرستانها و دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت؛ کارشناس بحران فرمانداری‌ها قبل از آنکه کارمند فرمانداری باشند باید احساس کنند که کارمند اداره بحران‌اند و هر چه آنها هماهنگ‌تر و فعال‌تر باشند ما کمتر مزاحم خود فرمانداران و مدیران کل می‌شویم.
محمدی تبار در پایان گفت؛ در فعالیت‌های چند ماهه اخیر حوزه مدیریت بحران مدیران و کارشناسان برتر به زودی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به خدا تا زمان مکان و شرایط جامعه را نشناسی نمیتوانی نخه بنویسی عزیزم میگویی سطح اگاهی مردم را بالاببریم فرهنگ سازی کنیم غافل از اینکه امروز وارد جامعه پست مدرن شده ایم دیگه مشکلات و آسیب های ما نه ساختی بلکه برساختی است همین افراد آگاه و نسخه نویس خودشان آگاهانه محیط زیست را تخریب میکنند
بتازید
Iran, Islamic Republic of
فعلا. فقط گروهی خاص را حمایت کرده و میکنه و بقیه ر.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1