تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۰۳۹۴۲
در نشست مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کشف بیش از 8 کیلوگرم مواد مخدر در اطراف مدارس کهگیلویه و بویراحمد / برگزاری همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در یاسوج

۰
کشف بیش از 8 کیلوگرم مواد مخدر در اطراف مدارس کهگیلویه و بویراحمد / برگزاری همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر در یاسوج
کبنا ؛نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد.

یاسوج میزبان همایش ملی سفیران مبارزه با مواد مخدر است
سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  کارگاه آموزشی و همایش ملی سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها 22 تا 24 آبان‌ماه امسال در هتل آزادی یاسوج برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: 40 نفر از سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر اعم از هنرمندان، ورزشکاران، ائمه جمعه و جماعات، فعالان فرهنگی، ریش سفیدان و معتمدان محلی از سراسر کشور در این همایش حضور دارند.
رضایی با اشاره به اینکه برای برگزاری باشکوه این مراسم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود، ابراز کرد: این همایش ملی در 5 مرحله شامل افتتاحیه، کارگاه آموزشی، بازدید از مناطق گردشگری، بازدید از مراکز ترک اعتیاد و اختتامیه برگزار خواهد شد.
وی مهمترین اهداف برگزاری این همایش را اجتماعی کردن بحث مقابله با معضل اعتیاد، کسب تجربه از تشکل‌های مردم نهاد دیگر استان‌ها و معرفی ظرفیت‌های استان  دانست و ادامه داد: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی استان که برای برگزاری این همایش ملی همکاری کنند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون برای 80 نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر این استان شغل ایجاد شده و این تعداد تا پایان امسال به 100 نفر می‌رسد.
رضایی گفت: رویکرد اصلی در زمینه مبارزه با معضل اعتیاد در کشور و کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی کردن ان با همکاری تشکل‌های مردم نهاد است و باید این تشکل‌ها بیش از پیش تقویت و حمایت شوند.

 اعتبارات مقابله با معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد محدود است
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حجم برنامه‌ها در زمینه مقابله با معضل اعتیاد اولویت نیست بلکه کیفیت آنها مهمتر است.
وی عنوان کرد: گروه‌های هدف باید به خوبی شناسایی شوند و موضوع عواقب جبران ناپذیر اعتیاد در مهدکودک‌ها با ابزار هنر و اقدام‌های فرهنگی و هنری نیز تبیین شود.
احمدی با تاکید بر اینکه برای تمرکز بر روی مسئله آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان اولویت بندی، هزینه و برنامه ریزی شود، ابراز کرد: این امر باید ماهرانه باشد به طوری که علاوه بر تاثیرگذاری لازم اثر معکوس نداشته باشد.
وی با اشاره به منابع محدود مالی در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این در حالی بوده که جامعه هدف گسترده است و قشرهای مختلفی را شامل می‌شود.
احمدی با اشاره به اینکه کار باید تخصصی بوده و انتقال پیام به نحو مطلوب انجام شود، بیان کرد: همایش ملی سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر کار ارزشمندی بوده و باید از این فرصت مهم برای کسب تجربه و تبادل نظر در زمینه مقابله با معضل اعتیاد استفاده بهینه شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مطلوب و با کیفیت این همایش ملی تلاش و همکاری کنند
احمدی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد هم اکنون جامعه را به شدت تهدید می‌کند که باید مدیران اجرایی استان در این زمینه حساسیت و دلسوزی خاصی داشته باشند.
وی افزود: این موضوع یک وظیفه سنگین برای مدیران اجرایی استان است و باید فعال‌تر در نشست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر حضور یابند.

8 کیلوگرم مواد مخدر در حاشیه 10 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

کیقباد مصطفایی جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این جلسه اظهار داشت: پلیس با هدف جلوگیری از دسترسی آسان دانش آموزان طرحی را در 10 مدرسه در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت آغاز کرد که تاکنون 8 کیلو و 231 گرم مواد مخدر در این محل‌ها کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های پلیس در حاشیه مدارس 9 توزیع کننده مواد مخدر و 5 فرد معتاد دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند، عنوان کرد: پلیس تا شعاع 500 متر 10 مدرسه مورد نظر این طرح را اجرایی می‌کند و در این زمینه گشت‌های پلیسی را داریم.
مدیرکل بهز یستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 21 دستگاه اجرایی استان عضو کمیته پیشگیری هستند، افزود: خانواده در مسائل تربیتی، آموزشی و خود مراقبتی فرزندان نقش مهم و سازنده‌ای را بر عهده دارد.
سید علیرضا موسوی امجد بیان کرد: در 6 ماه اخیر 19 مصوبه از 25 مصوبه این کمیته از جمله اجرای 75 محور برنامه در سالروز مبارزه جهانی با مبارزه با مواد مخدر، برگزاری جشنواره عشایر در منطقه سقاوه، کارگاه‌های آموزشی و ...را اجرایی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه دارند که موظف به اجرای یکسری برنامه‌ها بوده که باید منفک از وظیفه ذاتی هر دستگاه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1