کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

معاون وزیر «نوروزی» باید تلاش می‌کرد / آیا استاندار و سازمان مدیریت توانست اعتبارات ورزش را جذب کند

30 مهر 1397 ساعت 0:14

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: سال گذشته بالغ‌بر 11 میلیارد تومان از اعتبارات فصل پنج و بیش از 48 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که جذب این اعتبارات مستلزم تلاش سازمان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد است.


ژاله فرامرزیان امروز (یکشنبه 29 مهرماه) در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مبنی بر اینکه «از اعتبارات فصل پنج در حوزه ورزش به استان‌های مختلف تزریق‌شده اما تا کنون یک ریال به استان ما مبلغی داده نشده است، دلیل عدم اختصاص اعتبارات از این محل را بفرمایید»، اظهار کرد: اعتبارات فصل پنج که به‌صورت ملی ردیف اصلی و هم 27 صدم درصد ارزش‌افزوده در اختیار ما است و تا کنون در 5 مرحله به همه استان‌ها ازجمله استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت داشتیم، بنا بر این ما کمک‌هایمان را در این زمینه انجام داده‌ایم.
فرامرزیان در ادامه نیز افزود: اعتبارات فصل پنج استانی دیگر مستلزم مصوبات شورای برنامه‌ریزی توسعه استان و همکاری و همیاری استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد است که بتوانند این اتفاق محقق شود و اعتبارات را جذب کنند.
اختصاص اعتباراتمان را با رویکرد و شاخص‌هایی که در نظر داشتیم و نیز کمتر برخوردار بودن استان یکی از شاخص‌های قابل‌توجه ما بوده است و همچنین بیشترین میزان اعتباری که در عمر ورزش این استان اتفاق افتاده این است که در سال 96 وزارت ورزش اعتبارات قابل‌توجهی را پرداخت کرد و امسال هم مشابه سال گذشته این اعتبارات را به این استان اختصاص می‌دهیم.
سال گذشته وزارت ورزش بالغ‌بر 11 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داد و اعتبارات تملک دارایی نیز در بخش‌ها و ردیف‌های متفاوت اختصاص داده شده است، و همچنین بالغ‌بر 48 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال گذشته به استان اختصاص داده شد که بخشی از این اعتبارات اسناد خزانه است که بازهم جذب این اعتبارات به تلاشی هست که برای جذب اسناد خزانه صورت بگیرد.
لذا منابع نقدینگی کشور خیلی شرایط خوبی ندارد و اسناد خزانه اسلامی کمک می‌کند تا پروژه‌ها به اتمام برسد و امیدواریم که با مدیریت منابع و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، بتوانیم به همین میزان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهیم.
اما این انتظار را داریم که افزایش اعتبار ما منوط به همکاری و همیاری مجموعه استان خواهد بود.
سرانه ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط مناسبی نیست اما این به عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و وضعیت تکمیل پروژه‌ها در سنوات گذشته برمی‌گردد.
تعداد پروژه‌های قابل‌توجهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این نیاز به همدلی، همکاری، همراهی و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است، تأمین منابع استانی نیز هست.
وزارت ورزش و جوانان مجموعه منابع ملی خود را حتماً به‌صورت خاص اختصاص می‌دهد درصورتی‌که بخشی از این منابع استان تأمین شود بتوانیم پروژه‌های نیمه‌کاره و شرایط مناسبی را ندارند به بهره‌برداری برسید و مردم شریف و بزرگوار از آن استفاده کنند.
با همدلی و همیاری می‌توان فرصت افزایش سرانه ورزشی استان را فراهم کرد، لذا می‌دانید که منابع وزارت ورزش محدود است و اگر این منابع صرفاً بخواهد به یک‌بخشی اختصاص پیدا کند قطعاً این توان و ظرفیت کافی را نداریم.
مستلزم است که از اعتبارات خود استان و با همیاری و همکاری دستگاه‌های مسئول بتوانیم پروژه‌هایم را به اتمام برسانیم و سرمایه‌هایی که انباشت شده و در حال مستحکم شدن از آن‌ها بهره‌برداری شود و جوانان، مردان و زنان غیور این مرزوبوم به‌هرحال از این فضاها برای سلامت و نشاط خودشان بتوانند بهره‌برداری کنند.
باید ببینیم که کدام پروژه عمرانی ورزشی در شرایط مناسبی قرار دارد و اینکه اگر اعتبار لازم را اختصاص دهیم قابلیت بهره‌برداری محقق می‌شود و همچنین مستلزم همکاری دستگاهی‌های اجرایی، مدیران استان و سازمان برنامه‌وبودجه استان نیز هست و همه مجموعه‌هایی که در تخصیص اعتبار و نقدینگی به این استان اختصاص می‌دهیم همکاری کنند تا این پروژه‌ها در موعد مقرر تکمیل شود و مردم بتوانند بهره‌مند شوند.

سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در این آیین نیز گفت: مجموعه سوارکاری شهرستان بویراحمد در روستای محمدآباد با اعتبارات ابلاغی افتتاح شد.
علوی در ادامه افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت، پتانسیل و استعداد درزمینهٔ فعالیت‌های ورزشی و رشته سوارکاری که با خون زن و مرد این استان عجین است در دستور کار قرارگرفته و از اعتبارات ملی این پروژه با مساحت 12 هزار متر انجام‌شده است.
اعتبارات این مجموعه سوارکاری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان که بخشی از اعتبارات ملی وزارت ورزش و جوانان و همچنین از محل وزارت نفت اختصاص داده‌شده است.
امروز معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند و در این سفر یکی از برنامه‌هایی که مقرر بود موردبررسی قرار بگیرد، رسیدگی به استادیوم 15 هزارنفری شهرستان بویراحمد بود.

آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین نیز گفت: اگر بخواهیم بگوییم که دیدگاهمان نسبت به ورزش چیزی غیرازاین هست که روند رو به رشد و افزایشی داشته باشد دیگر باید نسبت به باورهایمان در حوزه سلامت بانوانی که در سطح جامعه هستند شک کنیم.
صفایی‌نیا در ادامه افزود: قطعاً اگر خواستیم سطح عالی سلامت روان و جسم بانوان را تضمین کنیم و خواست بانوان شاغلی که در طول روز با مشکلات زیادی در سیستم‌های اداری‌شان روبرو هستند باید بستر و شرایطی را برای بانوان فراهم کنیم.
قطعاً تأکیداتی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز داشتند اختصاص ساعت ورزشی بانوان را در دستور کارگروه تخصصی بانوان و خانواده قراردادیم و یکی از مصوبات و خروجی این کارگروه بر هفته‌ای سه ساعت ورزش بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی مقرر شد و مصوبه را ابلاغ کردیم اما هنوز در ابتدای راه هستیم و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان بانوان شاغل را همراهی نمی‌کنند به‌صرف اینکه مسئولیت‌هایی هم در دستگاه‌ها دارند.
امیدواریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی ما را همراهی کنند و این ظرفیت را که حوزه بانوان و خانواده استانداری با همکاری اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی مکان، مربی و ساعت ورزش آماده‌شده پای‌کار بیایند و اجازه استفاده بانوان شاغل را از این ساعت و مکان‌های ورزشی و همچنین این فرصت نابی که ایجادشده است فراهم کنند.
متأسفانه بانوان استان ما هنوز به آن ضرورت و اهمیت مقوله ورزش در سیستم خود به این باور نرسیدند و باید این موضوع برای زنان شاغل درونی شود که باید برای اینکه مراقبت سلامت خانواده‌ام و جامعه‌ام باشم و حتی سلامت حوزه کاری خود باشم باید بر این قائل باشم که به ورزش اهمیت بدهم.

به گزارش کبنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان امروز در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به «حسن نوروزی» رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: به اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد توجه جدی داشته باشید.


کد مطلب: 403923

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403923/معاون-وزیر-نوروزی-باید-تلاش-می-کرد-آیا-استاندار-سازمان-مدیریت-توانست-اعتبارات-ورزش-جذب-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1