تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۰۳۹۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

معارفه رئیس دادگستری جدید گچساران /قطع دست زمین‌خواران 1000 میلیارد تومانی در گچساران / 250 میلیارد تومان سرمایه گهگیلویه و بویراحمد در دست یک خانواده خاص

۲
۱
معارفه رئیس دادگستری جدید گچساران /قطع دست زمین‌خواران 1000 میلیارد تومانی در گچساران / 250 میلیارد تومان سرمایه گهگیلویه و بویراحمد در دست یک خانواده خاص
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان گچساران با حضور رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مسئولان قضایی استان و مسئولان شهرستان در تالار اجتماعات دادگستری شهرستان روز یکشنبه، 29 مهر ماه برگزار شد.
به گزارش کبنا، «رضا میشان»، رئیس سابق دادگستری گچساران در این آئین گفت: دستگاه قضایی و متصدیان امنیت عرصه را بر متخلفان تنگ کرده است. قوه قضائیه و دادگستری مأمن و پناهگاه ستمدیدگان است.
وی افزود: در سال تحصیلی 95 ـ 96 با همکاری آموزش و پرورش گچساران طرح قاضی گستر را در آموزشگاه این شهرستان برگزار شد.
همچنین عبدالرحیم رحیمی، فرماندار شهرستان گچساران نیز در این آئین گفت: دکتر رضا میشان بالغ بر 12 سال سابقه خدمت در دستگاه قضایی شهرستان گچساران را دارد.
وی اظهارکرد: وی 28 ماه به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان فعالیت داشته و پرونده‌های سخت و پیچیده‌ای را نیز به اتمام رسانده است.
رضا غریب پور، رئیس جدید دادگستری شهرستان گچساران نیز در این آئین گفت: به جد در راستای انجام وظایف محوله خود و امنیت این شهرستان تلاش خواهم کرد.
وی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد که در امنیت مردم خللی وارد شود.
 
بازگشت اراضی 1000 میلیارد تومانی دولت در گچساران/ بدهی 220 میلیاردی یک بدهکار بانکی
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گچساران عرصه‌ها بالغ بر 15 هکتار و ارزش آنها نیز بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده به بیت المال بازگشته است.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در ادامه افزود: قوه قضائیه پیشانی نظام اسلامی است و جایگاه دستگاه قضایی بسیار رفیع است.
وی بیان کرد: دستگاه قضایی در تمام امور محوله و رسالتی که بر عهده دارد امنیت را در تمامی حوضه‌ها در نظر دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امنیت مردم از نان شب هم واجبتر است و نباید به کسانی که امنیت جامعه را مخدوش و یا تهدید می‌کنند رحم کرد.
حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ مجرم خطرناکی نیست که زیر زره بین ما نباشد ما همه آنها را رصد می‌کنیم.
وی ادامه داد: هیچ نقطه کوری در استان نیست که بخواهد علیه امنیت اقدام کند و در تیر رس ما نباشد.
 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با پیگیریهای دستگاه قضایی و مدیران شهرستان گچساران پرونده‌ای در حوزه نفت که بیش از 20 سال قبل عده‌ای از اشخاص حقیقی ادعای مالکیت بر عرصه‌های تحت تصرف نفت را داشتند و علاوه بر اینکه شرکت نفت در این عرصه‌ها دارای املاک قدیمی نزدیک به 40 ساله بود، اسناد هم به نام این اشخاص صادر شده بود، تعیین تکلیف شد.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: در این پرونده اشخاص حقیقی از هر طریق ممکن اسناد مالکیت گرفته بودند و با ورود دستگاه قضایی استان و پیگیری‌های شرکت نفت رأی دادگاه بدوی که بازگشت این عرصه‌ها به بیت المال بود، صادر شد و در یک هفته گذشته نیز این رأی در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.
وی افزود: این عرصه‌ها بالغ بر 15 هکتار بوده و ارزش آنها نیز بالغ بر 1000 هزار میلیارد تومان است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فردی دیگر در استان به عنوان یک سرمایه گذار و کارآفرین بالغ بر 250 میلیارد تومان اعتبارات را در اختیار خود و خانواده‌اش گرفته است.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: در این پرونده 250 میلیارد تومان از اعتبارات در استان تنها در اختیار یک خانواده بوده است.
وی افزود: متاسفانه این یک اشکال بزرگ رانت‌هایی است که این خانواده گرفتند و اخیراً این فرد خاص و اعضای خانواده‌اش با نفوذی که در بین مدیران کشوری و استانی داشتند ورود کرده و قصد احداث یک مجموعه به عنوان تولیدی و اشتغالزایی را داشته است.
رئیسکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای احداث این مجموعه این شخص اسنادی که مبنای به دست آوردن یک عرصه بسیار گران قیمت بیت المال را که جعلی بوده در دست داشته است.
حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: این فرد اسناد املاکی را در چند صد هکتار جعل کردهو به عنوان اینکه می‌خواهد کار اشتغالزایی انجام دهد این عرصه‌ها را تصرف کرده بود.
وی گفت: در حوزه تسهیلات که مردم با زحمت فراوان می‌توانند وامی در خصوص اشتغال یا ازدواج دریافت کنند این فرد خاص خودش و اطرافیانش بالای 250 میلیارد تومان اعتبارات استانی را به عنوان کار آفرین به خود اختصاص دادند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه اینها در عرصه کار آفرینی هزینه نشده و دستگاه قضا ورود پیدا کرد و برای بخشی رأی صادر شد و این شخص نیز محکوم به حبس شده و حکم آن اجرا می‌شود.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: می‌توان گفت حدوداً این شخص بزرگترین بدهکار بانکی در سطح جنوب کشور است.
وی گفت: این فرد هیچ کدام از پولها را برنگردانده و در جایی دیگر و خارج استان سرمایه گذاری کرده، وی 220 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یک تیمی دیگر در استان که بالغ بر 21 هزار رأس گوسفند کلاهبرداری کرده بودند پس از چند سال با ورود دستگاه قضایی استان و قاطعیت حکم آنها صادر شد.
حجت الاسلام مزارعی اضافه کرد: در این پرونده عشایر استان چندین سال به دنبال مطالبات خود از این تیم کلاهبرداری بودند.
وی گفت: برای این تیم بالای 18 سال حبس، بازگشت کلیه وجوه تسهیل شده از محل تصرف که 21 هزار رأس دام بوده و بالغ بر 7 میلیارد تومان برابر این احشام جریمه نقدی شدند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش استخدام‌های بدون ضابطه نیز در استان دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و تعدادی از مدیران که در این پرونده دخیل بودند محکوم شدند و احکام آنها نیز در شرف قطعیت است.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: قوه قضائیه با مجرمان و مخلان امنیت و به جد برخورد خواهد کرد.
در پایان این آئین از زحمات "رضا میشان"، رئیس سابق دادگستری گچساران تقدیر و "رضا غریب پور جهان آباد" به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.
  http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13977/48591.jpg http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13977/48583.jpg http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13977/48584.jpg http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13977/48586.jpg http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13977/48585.jpg
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از این زمین خواریها در سطح استان زیاد میشه که باید به شدت برخورد صورت بگیره.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای دکتر غریب پور که ایشان ازنخبه های استان هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1