تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۰۳۹۰۳
در نشست رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با مدیرکل تأمین اجتماعی مطرح شد

کیانی‌پور: بازنشستگی‌های پیش از موعد آسیبی برای تأمین اجتماعی

۳
۰
کیانی‌پور: بازنشستگی‌های پیش از موعد آسیبی برای تأمین اجتماعی
کبنا ؛صبح امروز نشست صبحانه کاری مدیرکل تامین اجتماعی استان با فعالان اقتصادی حوزه فنی مهندسی و عمران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج  در نشست صبحانه کاری مدیرکل تامین اجتماعی استان با فعالان اقتصادی حوزه فنی مهندسی و عمران اظهار کرد: بار اصلی توسعه کشور بر دوش صنعت احداث و بخش پیمان کاری است در شرایطی که این بخش از تسهیلات بانکی و کمک‌های ستاد تسهیل و کار گروه اشتغال استفاده نکرده است.
جبار کیانی پور اظهار داشت: صنعت احداث زیر ساخت‌های کشور را با استفاده از منابع و دارایی‌های خود و تسهیلات بانکی با سود ۱۸ تا ۳۲ درصد ساخته و شرایط را برای بخش‌های دیگر از قبیل کشاورزی، صنعت و تجارت در استان فراهم کرده است.
وی بیان کرد: کارکنان صنعت احداث و عرصه ساخت و ساز تأمین کنندگان اصلی منابع سازمان تأمین اجتماعی هستند و سازمان هم باید حقوق واقعی آنها را بپردازد.
کیانی پور ادامه داد:  فعالان اقتصادی حوزه ساخت و ساز شرکای اجتماعی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی هستند که با کار و تلاش، کارآفرینی ایجاد کرده و رفاه را در جامعه احیا می‌کنند.
وی با اشاره با اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است اضافه کرد: در طول یک دهه گذشته سازمان تأمین اجتماعی که آینده مردم را تأمین می‌کرد دچار چالش‌های جدی شده است.
کیانی پور بیان کرد: دولت‌ها در انجام تعهداتشان نسبت به سازمان تأمین اجتماعی در بحث سه درصد سهم کارفرما معمولاً کاستی‌هایی دارند.
وی عنوان کرد: ضربه به ذخایر نقدی سازمان برای برنامه‌ها و تعدیل ساختاری دولت، آسیب بسیار جدی به سازمان تأمین اجتماعی وارد کرده است.
کیانی پور با بیان اینکه بازنشستگی‌های پیش از موعد آسیب جدی به سازمان تأمین اجتماعی وارد کرده است، تصریح کرد: با وجود داشتن حق قانونی اشتغال برای خانواده‌هایی که درگیر جنگ بودند، تأمین اجتماعی بیشتر از دیگر نهادها با مشکل روبرو شده است.
وی گفت: اختصاص بخش عمده‌ای از درآمدها و ذخایر سازمان به بیمارستان‌های بزرگ و ساخت آنها سازمان تأمین اجتماعی را با چالش روبرو کرده است.
کیانی پور با اشاره به اینکه وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته با نیروی کار مازاد غیرمتعارف است افزود: کارفرمایان و پیمان کاران به عنوان شرکای اصلی سازمان تأمین اجتماعی باید هزینه‌های مربوط به این مشکل را بپردازند.
وی اظهار داشت: دریافت مالیات از سود سرمایه گذاران، دریافت تعرفه و عوارض از سازمان و اعلام غیر واقعی دستمزد بیمه شدگان توسط کارفرمایان از مشکلات دیگری هستند که سازمان تأمین اجتماعی را با چالش مواجه کرده است.
مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی نیز پیمان کاران را پایه اصلی این سازمان دانست و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی ضمن تقویت خود می‌بایست خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهد.
عباس نورمحمدی کارفرمایان را صاحبان اصلی تأمین اجتماعی دانست و افزود: اولین زیان به کارفرمایان بر پیکره سازمان تأمین اجتماعی ضرر خواهد زد.
وی اضافه کرد: ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش کامل سازمان تأمین اجتماعی هستند.
نورمحمدی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در سراسر کشور دارد که ماهانه ۷۰ هزار میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0310-1.jpg 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0293.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0305-1.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0296-1.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0312-1.jpg http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/10/DSC_0300-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کیانی.چه.کاره است تو همه چیز دخالت میکنه
بیمه شده
Iran, Islamic Republic of
خود آقانورمحمدی بازنشسته هستند
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل تآمین اجتماعی !!!!!!! آخ سی ای مدیرکل قویترین مدیر تاج
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1