تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۰۳۸۸۹
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

امکان ورود محموله‌های آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کهگیلویه و بویراحمد

۰
امکان ورود محموله‌های آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم اقدامات خوب انجام گرفته در صورت عدم همکاری سایر دستگاه‌ها بخصوص نیروی انتظامی در ایجاد پست قرنطینه دائمی در مبادی ورودی امکان ورود محموله‌های آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان وجود دارد.
به گزارش کبنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، عبداله بهمنش  اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهمترین بیماریهای تهدید کننده صنعت طیور کشور می‌باشد.
وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت انتشار می‌تواند علاوه بر تهدید بهداشت عمومی جامعه و خطرات انسانی با وارد آوردن لطمات جبران ناپذیر به صنعت پرورش طیور باعث  ایجاد بحران در بازار گوشت مرغ، تخم مرغ و همچنین موجب بیکاری افراد و از بین رفتن سرمایه‌های ملی موجود شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مبارزه با بیماریهای دام و طیور را در راستای وظیفه خطیر دامپزشکی مبنی بر صیانت از سرمایه‌های دامی دانست و گفت: صیانت از سرمایه‌های دامی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه می‌تواند باعث ایجاد امنیت در بعد تامین غذا گردد.
بهمنش تصریح کرد: حفظ  سرمایه‌های دامی موجب رونق صنعت دامپروری، حفظ شغل و سرمایه های موجود، افزایش اشتغال و در واقع موجب تحقق عملی شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام حمایت از کالای ایرانی است، می‌گردد.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پایش مستمر وضعیت صنعت طیور استان با نمونه برداری‌های میدانی و گزارش دهی از طریق سیستم GIS طیور توسط این اداره کل گفت: هر ساله با نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  به استان، طرح پایش  این بیماری در سطح استان صورت می‌گیرد.
وی  افزود: اقدامات موثری در خصوص جلوگیری از انتشار بیماری در سطح استان صورت گرفته است که می‌توان به برگزاری دو جلسه استانی با حضور مسئولان استانداری و مدیران کل عضو ستاد، برگزاری دوره های ترویجی ویژه زنان روستائی، چاپ و توزیع بروشورهای بهداشتی ، اطلاع رسانی از طریق صدا و سما و حضور کارشناسان این اداره کل در برنامه های رادیویی اشاره کرد.
وی در عین حال اضافه کرد علیرغم اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته در صورت عدم همکاری سایر دستگاه‌ها بخصوص نیروی انتظامی در ایجاد پست قرنطینه دائمی در مبادی ورودی امکان ورود محموله‌های آلوده به استان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان در پایان با اشاره به اینکه موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مشاهده نشده است از تمام افرادی که با طیور در تماس هستند درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک به این بیماری مراتب را از طریق شماره تماس 1512 اطلاع رسانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1