کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

50 درصد شهربازی‌های یاسوج بدون مجوز هستند / بدون تأییدیه آسانسور ساختمان‌ها، ارائه پایان کار ممنوع است

28 مهر 1397 ساعت 19:57

۲۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های CNG در سال گذشته صورت گرفت که همه دارای نشان استاندارد بودند و مرحله دوم این کار در دست انجام است‌.


مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت آرد ۳ کارخانه استان کمتر از سایر استان‌ها نیست و این واحدها استاندارد هستند.
بهمن رحمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ۴ اکتبر روز جهانی استاندارد، گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد است که این مقوله با همکاری و مساعدت اصحاب رسانه انجام پذیر است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید سازمان ملی استاندارد گفت: با تصویب آیین‌نامه جدید استاندارد مجازات‌ها براساس قانون مجازات اسلامی اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به صدور ۱۱ پروانه استاندار اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بسته‌بندی و پلیمر گفت: ۲۴ پروانه استاندارد اجباری تمدید و ۱۸ مورد پرونده ابطال و تعلیق و طبق قانون به مراجعه قضایی معرفی شد.
این مسوول با اشاره به ۵۳۰ مورد بازرسی واحدهای تحت پوشش، افزود: طرح طاها با هدف نظارت و بررسی استاندارد کالاها و محصولات عرضه شده در بازار استان اجرا شد که در همین خصوص دو هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی انجام و ۶۵ مورد نمونه‌برداری صورت گرفت و ۱۲۵ آزمون به همراه داشت.
بهمنی با بیان اینکه نظارت بر رستوران‌ها و غذاخوری بر عهده استاندارد است که ۱۱۵ مورد بازرسی صورت گرفت، بیان کرد: ۲۶۲ مورد آزمایش سوخت مایع صورت گرفت که ۶۰۰ مورد پلمپ جایگاه سوخت انجام گرفت.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت آرد استان گفت: کیفیت آرد تولیدی ۳ کارخانه استان پایین‌تر از سایر استان‌ها نیست و این واحدها دارای نشان استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه از مجموعه ۷۰۰ واحد خبازی ۱۵۰ مورد واحد نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: ۹۰ درصد دستگاه‌های پخت نانوایی قدیمی و غیراستاندارد هستند و حرارت غیر مستقیم را به حرارت مستقیم تبدیل می‌کردند که ۱۵۰ مورد این واحدها جریمه و پرونده‌های آنها هنوز مفتوح است.
این مسوول مصالح ساختمانی را مشمول استاندارد اجباری دانست و بیان کرد: از ۲۶۵ واحد تولیدی فعال مصالح ساختمانی ۷۰ درصد مشمول استاندارد اجباری است و برنامه داریم که با شورای فنی و معاونت عمرانی استانداری هماهنگی‌های لازم برای استاندارد مصالح ساختمانی را انجام می‌دهیم.
بهمنی عنوان کرد: از۲۶۵ واحد تولیدی فعال ۱۹۰ واحد تولیدی پروانه معتبر استاندارد دریافت کردند که ۵۱ مورد استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وسایل شهربازی‌های یاسوج گفت: ۱۰۶ وسایل شهربازی دارای مجوز و ۱۰۹ مورد غیر مجوز است و  بالغ بر ۵۰ درصد شهربازی‌ها بدون مجوز است‌.
بهمنی بیان کرد: خدمات اسانسور مشمول استاندارد اجباری است و تا زمانی که ساختمان‌ها تاییدیه استاندارد را دریافت نکنند پایان کار آنها صادر نمی‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های CNG در سال گذشته صورت گرفت که همه دارای نشان استاندارد بودند و مرحله دوم این کار در دست انجام است‌.


کد مطلب: 403882

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403882/50-درصد-شهربازی-های-یاسوج-بدون-مجوز-هستند-تأییدیه-آسانسور-ساختمان-ها-ارائه-پایان-کار-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1