تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۰۳۸۸۲
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

50 درصد شهربازی‌های یاسوج بدون مجوز هستند / بدون تأییدیه آسانسور ساختمان‌ها، ارائه پایان کار ممنوع است

۰
50 درصد شهربازی‌های یاسوج بدون مجوز هستند / بدون تأییدیه آسانسور ساختمان‌ها، ارائه پایان کار ممنوع است
کبنا ؛مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت آرد ۳ کارخانه استان کمتر از سایر استان‌ها نیست و این واحدها استاندارد هستند.
بهمن رحمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ۴ اکتبر روز جهانی استاندارد، گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد است که این مقوله با همکاری و مساعدت اصحاب رسانه انجام پذیر است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید سازمان ملی استاندارد گفت: با تصویب آیین‌نامه جدید استاندارد مجازات‌ها براساس قانون مجازات اسلامی اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به صدور ۱۱ پروانه استاندار اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بسته‌بندی و پلیمر گفت: ۲۴ پروانه استاندارد اجباری تمدید و ۱۸ مورد پرونده ابطال و تعلیق و طبق قانون به مراجعه قضایی معرفی شد.
این مسوول با اشاره به ۵۳۰ مورد بازرسی واحدهای تحت پوشش، افزود: طرح طاها با هدف نظارت و بررسی استاندارد کالاها و محصولات عرضه شده در بازار استان اجرا شد که در همین خصوص دو هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی انجام و ۶۵ مورد نمونه‌برداری صورت گرفت و ۱۲۵ آزمون به همراه داشت.
بهمنی با بیان اینکه نظارت بر رستوران‌ها و غذاخوری بر عهده استاندارد است که ۱۱۵ مورد بازرسی صورت گرفت، بیان کرد: ۲۶۲ مورد آزمایش سوخت مایع صورت گرفت که ۶۰۰ مورد پلمپ جایگاه سوخت انجام گرفت.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت آرد استان گفت: کیفیت آرد تولیدی ۳ کارخانه استان پایین‌تر از سایر استان‌ها نیست و این واحدها دارای نشان استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه از مجموعه ۷۰۰ واحد خبازی ۱۵۰ مورد واحد نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: ۹۰ درصد دستگاه‌های پخت نانوایی قدیمی و غیراستاندارد هستند و حرارت غیر مستقیم را به حرارت مستقیم تبدیل می‌کردند که ۱۵۰ مورد این واحدها جریمه و پرونده‌های آنها هنوز مفتوح است.
این مسوول مصالح ساختمانی را مشمول استاندارد اجباری دانست و بیان کرد: از ۲۶۵ واحد تولیدی فعال مصالح ساختمانی ۷۰ درصد مشمول استاندارد اجباری است و برنامه داریم که با شورای فنی و معاونت عمرانی استانداری هماهنگی‌های لازم برای استاندارد مصالح ساختمانی را انجام می‌دهیم.
بهمنی عنوان کرد: از۲۶۵ واحد تولیدی فعال ۱۹۰ واحد تولیدی پروانه معتبر استاندارد دریافت کردند که ۵۱ مورد استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وسایل شهربازی‌های یاسوج گفت: ۱۰۶ وسایل شهربازی دارای مجوز و ۱۰۹ مورد غیر مجوز است و  بالغ بر ۵۰ درصد شهربازی‌ها بدون مجوز است‌.
بهمنی بیان کرد: خدمات اسانسور مشمول استاندارد اجباری است و تا زمانی که ساختمان‌ها تاییدیه استاندارد را دریافت نکنند پایان کار آنها صادر نمی‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های CNG در سال گذشته صورت گرفت که همه دارای نشان استاندارد بودند و مرحله دوم این کار در دست انجام است‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1