کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به منظور بررسی مشکلات حوزه آب انجام می‌گیرد

سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد (+جزئیات)

28 مهر 1397 ساعت 18:45

احمدی خواستار سفر وزیر نیرو به استان به منظور بازدید از سازه‌های آبی شد و گفت: بدون شک با سفر به استان می‌توان بخش اعظمی از این موانع و مشکلات را رفع کرد.


بنا به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و به منظور رفع مشکلات حوزه آب رضا اردکانیان به استان سفر می‌کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در سفر یک روزه خود به تهران با وزیر نیرو و معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دیدار و گفت و گو کرد.
 در این دیدارها که به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیران عامل حوزه آب استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انجام شد به ترتیب در خصوص پیگیری اعتبارات طرح‌های بزرگ آب شرب استان، ۳ پروژه مصوب سفر رئیس جمهور و سایر پروژه‌های حوزه آب بحث و گفتگو شد.
 علی محمد احمدی در رابطه با دیدارهای انجام شده، گفت: ۳ پروژه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج، آبرسانی به مادوان از تنگ کبوتری و بازسازی بخشی از شبکه آب فرسوده یاسوج از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان بود.
 نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: وضعیت پروژه آبرسانی به باشت از پل بریم، پروژه آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده از سد کوثر، پروژه آبرسانی به لیکک از سد کوثر و پروژه آبرسانی به دیشموک از رودخانه بالیاب در این نشست مطرح و مشکلات اجرایی و اعتباری آنها بررسی شد.
 وی افزود: مقرر شد هر یک از این پروژه‌ها از محل اعتبارات متمرکز ملی مانند اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ بحران، اعتبارات تنش آبی و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تامین اعتبار شوند.
 احمدی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در صورت وجود مشکلات اجرایی این طرح‌ها از سوی حضور معاون عمرانی، معاون مهندسی و توسعه آبهای کشور و مدیران عامل حوزه آب استان جلسات فوری تشکیل و اشکالات در کمترین زمان ممکن رفع و بررسی شود.
 وی در مورد مشکلات حوزه آب از جمله سهم تخصیص استان از منابع آب، تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه سدهای تنگ سرخ، چشم شیر، پروژه آبرسانی به دهدشت غربی تاکید کرد.
 احمدی خواستار سفر وزیر نیرو به استان به منظور بازدید از سازه‌های آبی شد و گفت: بدون شک با سفر به استان می‌توان بخش اعظمی از این موانع و مشکلات را رفع کرد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این نشست دستور برنامه ریزی برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.
 وی افزود: این سفر به منظور رفع مشکلات مربوطه به تنش آبی و افزایش اعتبارات مورد نیاز طرح‌های بخش آب و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی انجام می‌شود.
 اردکانیان خطاب به مسئولان به ویژه مدیران عامل شرکت‌های مادر تخصصی تاکید کرد: نامه‌های دریافتی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رفع موانع و مشکلات فراروی بخش آب و برق استان به دقت مطالعه و دستورات لازم در خصوص بررسی و اقدامات لازم انجام شود.


کد مطلب: 403879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403879/سفر-وزیر-نیرو-کهگیلویه-بویراحمد-جزئیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1