تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۰۳۸۷۷
بررسی مشکلات پروژه های آبرسانی کهگیلویه بزرگ با حضور وزیر نیرو انجام گرفت

موافقت وزیر نیرو با درخواست «هاشمی پور» /تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای آب شرب «دیشموک»

۲
۰
موافقت وزیر نیرو با درخواست «هاشمی پور» /تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای آب شرب «دیشموک»
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه استان در مجلس از بررسی پروژه‌های آبرسانی در نشست مشترک مسؤولان استانی با مسؤولان وزارت نیرو خبر داد.
نماینده کهگیلویه بزرگ اظهار کرد: نشستی با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار، دکتر فیلی و مسئولان استانی (مدیران عامل آبفای شهری و روستایی) جهت بررسی پروژه‌های آبرسانی (شرب) کهگیلویه بزرگ در وزارت نیرو برگزار شد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در این جلسه اظهار کرد: حقیقتاً مردم نجیب شهر دیشموک در موضوع آب شرب مشکل اساسی دارند و لازم است که وزارت نیرو و مسئولان استانی برای جلوگیری از هرگونه بحران اجتماعی و همچنین ایجاد امیدواری در مردم سریعتر وارد عمل شوند.
هاشمی پور انتقال سریعتر آب به منطقه دیشموک را بسیار ضروری دانست و افزود: جهت تسریع در اجرای خط انتقال آب از رودخانه گندمکار، ابتدا می‌بایست گلوگاه‌های اصلی پروژه شامل ایستگاه پمپاژ و مخزن آن به مناقصه بروند و عملیات اجرایی آن نیز در سال جاری آغاز گردد.
وی از موافقت درخواستش خبر دادو گفت: مقرر شد 10 میلیارد تومان اعتباز جهت اجرای سریعتر این پروژه تخصیص و تامین اعتبار گردد.
نائب رئیس کمیسیون انرژی در مجلس در خصوص آب شرب شهر لیکک نیز اظهار داشت: با توجه به خلعید شدن پیمانکار این پروژه، لازم است مسئولان استانی با برگزاری مناقصه محدود نسبت به ادامه کار اقدام نمایند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: جهت تسریع در کار با توجه به مسیر عبور خط انتقال آب، ضرورت دارد که لوله‌های فولادی توسط وزارت نیرو خریداری شوند و یا لوله GRP جایگزین لوله فولادی گردد.
بررسی پروژه‌های آبرسانی (مصارف کشاورزی و نیروگاه سیکل ترکیبی) کهگیلویه بزرگ با حضور وزیر نیرو
 کانال تلگرامی عدل هاشمی‌پور اینگونه روایت کرده است که؛ این جلسه در دفتر کار وزیر نیرو با حضور سردار هاشمی پور، مهندس اردکانیان وزیر نیرو، دکتر احمدی استاندار، دکتر فیلی و مهندس داوودی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان برگزار شد.
 عدل هاشمی پور نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن قدردانی از حسن نیت و اهتمام وزیر نیرو به تامین آب کشاورزی کهگیلویه بزرگ گفت: 1_ پروژه آب کشاورزی حومه غربی که از رودخانه ایدنک تامین می‌شود متاسفانه فرسایشی شده، اجرا و تأمین اعتبار آن نیازمند توجه ویژه وزیر می‌باشد که تقاضا دارم دستور لازم را صادر فرمایند.
2_ بوروکراسی اداری مانع انجام تشریفات قراردادی و پیشرفت فیزیکی این نیروگاه 750 مگاواتی سیکل ترکیبی پادوک دهدشت است که در حقیقت این نیروگاه برای جنوب کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در امر تولید برق و ایجاد اشتغال بسیار مهم و حیاتی است لذا این موضوع نیز نیازمند مساعدت، توجه جدی و دستور اکید مقام عالی وزارت می‌باشد.
3_ استحضار دارید که کار مطالعاتی سد آبریز مارون در حال مراحل پایانی است لذا پیشنهاد می‌گردد جهت استفاده بهینه از زمان و سرعت بخشیدن به کار، دستور فرمایید زیر ساخت‌های آن نظیر: جاده‌های دسترسی و تونل آب بر، با توجه به اینکه در بودجه سال 97 تخصیص دارند، در همین امسال آغاز گردند.
4_ مستحضرید که کار مطالعاتی سد بالیاب در حال انجام است اما تسریع آن نیازمند تأمین مالی است که تقاضا دارم در این خصوص هم اقدام نمایید.
 دکتر اردکانیان وزیر نیرو ضمن تشکر از پیگیری نماینده مردم و مسئولان استانی گفت: از توجه و حمایت‌های سردار هاشمی پور در کمیسیون انرژی نسبت به وزارت نیرو سپاسگزارم.
وزیر نیرو نسبت به درخواست‌های نماینده کهگیلویه بزرگ و مسئولان استانی و در جهت رفع آن مشکلات پاسخ مثبت داد و دستورات لازم را صادر نمود.
وی در خصوص رفع موانع نیروگاه ضمن تماس تلفنی و به‌صورت مکتوب دستور رفع موانع موجود را صادر کرد.
در موضوع سد آبریز مقرر شد زمینه کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی جاده‌های دسترسی در همین امسال فراهم گردد.
 در خصوص آب کشاورزی حومه غربی نیز دستور رفع موانع و آغاز عملیات اجرایی صادر گردید.
سردار هاشمی پور در پایان این جلسه از وزیر نیرو درخواست نمود که خود و یا مدیر عامل مدیریت منابع آب ایران (حاج رسولیها) از محل سد آبریز بازدیدی داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به سردار هاشمی مرد خستگی ناپذیر و پرتلاش وکه شب روز نمی شناسد و پای کار است.
رسا
Iran, Islamic Republic of
اقای نماینده.. این کار با پیگیری استاندار محترم ومدیرعامل محترم اب منطقه ای انجام شد و از شما صرفا به نمایندگی مردم در جلسه حضور داشتید.چرا از همه کارهای دولت سوء استفاده وبهره برداری میکنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1