تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۰۳۸۷۰
گزارش ارسالی

گام‌های علوم پزشکی یاسوج برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم؛ وقتی ایلامی برای "دشمن" برنامه دارد

۴
۰
گام‌های علوم پزشکی یاسوج برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم؛ وقتی ایلامی برای "دشمن" برنامه دارد
کبنا ؛ مدیران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در 2 سال اخیر "درد" را خوب تشخیص دادند و به دنبال راهی برای درمان بوده زیرا معتقد بودند تنها راه برطرف کردن کمبودها و کاستی‌ها و همچنین نجات از محرومیت‌ها و رسیدن به توسعه را باید در قطار دانشگاه‌ها جستجو کرد و برای عقب نیفتادن از جامعه جهانی راهی جز رسیدن به دانشگاه نسل سوم به عنوان یک ضرورت و آمادگی برای رفتن به سمت نسل چهارم نیست.
  دکتر اورنگ ایلامی بعد از حضورش در دانشگاه ضمن تلاش برای محقق شدن دانشگاه نسل سوم نیم نگاهی به مرحله بعد نیز دارد و به نوعی یک گام جلوتر از قطار توسعه راه می‌رود تا بلکه بتواند راه توسعه و پیشرفت را هموار کند.
 ایلامی می‌دانست تحقیقات و پژوهش‌های بدون خروجی و بدون تولید محصول که به طور حتم در این صورت کار آفرینی را نیز به همراه داشت زیاد نمی‌تواند باری را از دوش توسعه نیافتگی و عدم کارآفرینی و تولید بردارد و از همان اول برای خود خط قرمزی تعریف کرد که " کاربردی کردن علم و دانش" به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.
 حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را با هدف تجاری ساختن ایده‌ها برای عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی در دستور کار قرار داد و البته در این زمینه نیز نتیجه گرفت به گونه‌ای که دیگر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با این شرکت‌ها بیگانه نیست و هم اکنون دو شرکت دانش بنیان در این مجموعه فعالیت داشته و 5 مورد دیگر نیز در دست اقدام است.
 دکتر اورنگ ایلامی دست بردار نیست زیرا خوب می‌داند برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و شب و روز نشناخت و گرنه از قافله عقب می‌ماند و همین نگاه جامع و دور اندیش سبب شده تا دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به توسعه یک گام جلوتر از قطار توسعه، علم و دانش در استان جلوتر باشد.
 مدیریت ارشد بهداشت و درمان استان در راستای تحقق دغدغه‌هایش با همکاری دفتر مقام معظم رهبری، گروه معارف دانشگاه و معاونت تحقیقات و فنآوری سومین نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را با موضوع " دانشگاه نسل سوم یک ضرورت ملی (چالش‌ها و راهکارها) با حضور دکتر حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان و دکتر هاشم منتصری رئیس گروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کلان منطقه 5 برگزار کرد.
 وقتی ایلامی برای "دشمن" برنامه دارد
 ایلامی در این نشست از تحریم‌های ظالمانه دشمن می‌گوید و اینکه باید همچون 40 سال گذشته جوانان این دیار این پیچ را نیز به سلامت رد کنند تا یکی دیگر از شکست‌های دشمن تا دندان مسلح در تاریخ ثبت شود.
 وی با طرح دو خواسته از همکارنش گفت: باید شب و روز نشناخت تا بلکه وظیفه‌ای را برای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فناوری و پژوهش تعریف کنیم تا بلکه برای مقابله با تحریم سربلند بیرون بیاییم.
دومین خواسته دکتر ایلامی این بوده که باید چاره‌ای بیندیشیم که چگونه زودتر و بی دردسرتر پژوهش‌های ما به محصول تبدیل شده و در دسترس قرار بگیرد تا دشمن بداند جوانان این دیار در هر میدانی با اعتقاد و ایمان به خدا پیروز هشتند.
 ایلامی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد و ثبت شرکت‌های دانش بنیان پرده برداشت و افزود: برای ثبت اختراع پاداش می‌دهیم و برای ثبت هر شرکت دانش بنیان 4.5 تا 10 میلیون تومان نیز تشویقی داریم و شورای فناوری دانشگاه نیز بیش
 از پیش فعال شده است.
 وی با اشاره به ویژگی‌های اکوسیستم متنوع این دیار و ظرفیت‌های موجود در زمینه توسعه گیاهان دارویی ابراز کرد: پیگیر راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد مزرعه گیاهان دارویی هستم و امیدوارم در این زمینه مسئولان و متولیان امر از جمله مجموعه وزارت بهداشت و درمان به کمک ما بیایند.
 دکتر ایلامی خواستار حمایت‌های لازم برای تجهیز مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد و گفت: باید به این فکر کنیم که چگونه پژوهش‌ها را به یک محصول تبدیل کنیم که نیاز روز جامعه باشد و باید بدانیم دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و باید مسیر گرفتارهای را چاره کنیم.
 وی با تاکید بر اینکه برخی مواقع روی موضوعی کار می‌کنیم که اولویت نیست، ادامه داد: به طور مثال یک روز باتوجه به رشته‌ام در جمعی در مورد ایدز صحبت می‌کردم که فردی در جمع گفت دکتر مشکل ما ایدز نیست بلکه " ترش کردن معده" مردم را آزار می‌دهد پس شما در این زمینه صحبت کنید.
 ایلامی با اوردن این مثال درست تیرش را به نشان شلیک کرد زیرا بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌ها متناسب با مشکلات و ظرفیت‌های مناطق نیازسنجی نشده است که امید می‌رود با این نگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شاهد روشن شدن چراغ خودروی این دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاهی نوآورانه، فن آورانه در مجموع کارآفرین باشیم.
-------------------------
گزارش ارسالی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Canada
جناب ایلامی جلوی بکارگیری نیروهای فله ای در بهداشت و درمان. را بگیر، مبارزه و شکست دشمن پیشکش. ایلامی هم برای انحراف افکار عمومی از بکار گیری نیروها فله ای که همگی با برنامه ای خاص و از پیش تعیین شده و بوسیله سفارش اقوام و فامیل های مدیران و نمایندگان و لیدرهایشان بکار گرفته شده اند دست به دامان کلمه قدیمی دشمن شد. به گمانم بکار گیری نیروهای فله ای در بهداشت و درمان . و بیمارستانهای شهرستانهای استان ک.ب هم کار دشمن باشه.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
که مه گو.تیه ایبرت.
خرزو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه ۵۰۰ میلیارد بدهکاره .جیب خالی و پز عالی
Iran, Islamic Republic of
همش حرف .!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1