تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۳۸۶۵
یادداشت |

ماندن و یا رفتن دکتر احمدی، مسئله این نیست

۲
۰
ماندن و یا رفتن دکتر احمدی، مسئله این نیست
کبنا ؛متن ارسالی
دکتر احمدی یکی از استاندارانی است که قطعاً روزی حسرت رفتنش را خواهیم خورد. و این زمانی رخ می‌دهد که اورا در راس هرم یک وزارت خانه و یا استانداری یک استان بزرگ ببینیم زیرا آینده مدیریت درید مدیران استراتژیست خواهد بود. مدیرانی که لباس مدیریت سنتی و بروکراتیک و ایستا را از تن درآورده‌اند و تفکر استراتژیک دارند.
از بدشانسی ما و اوست که در دوره‌ای سکان مدیریت این استان را در دست گرفته که کشور با بحران اقتصادی مواجه است اما دکتر احمدی از همین فرصت هم استفاده کرده و به دنبال یک تغییر بنیادی یعنی تغییر در تفکر مدیریتی استان است.
سالهاست که مدیریت استان از تفکرات پوسیده و دگم قومی و قبیله‌ای، چپ و راستی، باندی و جناحی، بالایی و پایینی رنج می‌برد و پدرخواندگان قدرت و ثروت با چهره‌های موجه و در پوستین چپ و راست، برای منافع خود از جیب مردم خرج می‌کردند و اینک آب در لانه‌شان رفته وهر آنچه کاشته بودند با طوفان احمدی در حال نابودی است.
این مهم با اقتدار مدیریتی و تغییر نگرش و فرهنگ مدیریتی استان شکل گرفته است. نگرشی که شاید توسعه نیافتگی ما پس از چهل سال محصول آن بوده باشد چرا که برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه ابتدا باید از خود شروع کرد. و اگر همین فرهنگ در استان تغییر کند و از زنگارها پاک شود، توسعه، دست یافتنی‌تر می‌شود.
این طبیعی است که هر تغییری با تقابل‌ها و عوامل بازدارنده مواجه شود کما اینکه هستند کسانی که مقاومت می‌کنند. همان‌ها که همیشه خود را سهامداران قدرت و ثروت در این استان می‌دانستند و اینک دستشان از این میوه شیرین کوتاه شده است. و شاید اینانند که برای رفتن احمدی لحظه شماری می‌کنند.
با این حال دکتر احمدی بدون توجه به حواشی‌ها و حتی مسئله جابجایی استانداران به اجرای استراتژی‌اش فکر می‌کند تا اثربخشی‌اش را در استان تکمیل کند. در این مدت که بحث جابجایی استانداران و تغییر وزرا مطرح بوده نه از سرعت و جدیت او در کار کم شده و نه چشم طمع به مناصب دیگر داشته است. این را می‌توان از سر تیتر رسانه‌های استان برداشت کرد و جملاتی که از احمدی نقل می‌شود. جملاتی که رنگ و بوی معامله، باج دهی، انفعال، رخوت و بی مسئولیتی ندارد.
-----------------------
محسن صیادی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این. چیه نوشتی
United Arab Emirates
جناب دکتر احمدی ؛از سربازان مخلص سید علی می باشد.ایشان نمونه بارز و قابل تقدیر یک مدیر موفق و کاردان است.خدا پشت و پناهش .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1