تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۰۳۸۴۶
با ارسال متنی:

دانشجویان خواستار روشن شدن پشت پرده ساماندهی جمعه بازار یاسوج شدند

۵
۳
دانشجویان خواستار روشن شدن پشت پرده ساماندهی جمعه بازار یاسوج شدند
کبنا ؛قرارگاه مطالبه گر احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی خواستار روشن شدن پشت پرده‌های ساماندهی جمعه‌بازار یاسوج شد.
به گزارش کبنا، متن ارسالی به شرح زیر است؛
جمعه‌بازار یاسوج محل تجمع کسبه‌ای است که غالب این افراد جزء اقشار ضعیف جامعه هستند و درآمد ناچیز آن‌ها از کار در این محل تأمین می‌شود و بیش از یک دهه می‌باشد که با تمام ضعف و قوت‌های خود در جهت رفاه حال عموم و به‌خصوص قشر ضعیف جامعه به فعالیت خود ادامه داده‌اند، مجال آن نیست که پرسیده شود در این یک دهه از سوی نهادها و ادارات مسئول چه خدماتی به آن‌ها ارائه‌شده! لیکن در این یک ماه که جنجال‌های غیر کارشناسی شده و عجولانه‌ی زیادی در خصوص جمع‌آوری این بازار مطرح‌شده، به‌گونه‌ای که کسبه‌ی مکان مربوطه را در هاله‌ای از بحران و دغدغه روانی قرار داده و در این اضطراب می‌باشند که منبع تأمین معاش آن‌ها چه می‌شود! حال که کشور در حالت جنگ اقتصادی می‌باشد و باید فضای جامعه در حالت آرامش حفظ شود، چرا برخی مدیران استان شرایط را واقع‌بینانه بررسی نمی‌کنند؟
در روزهای اخیر اظهارات شورای شهر، شهردار یاسوج، معاون عمرانی استاندار و ... بدین گونه بوده که جمعه‌بازار باید جمع بشود و به مکان دیگری منتقل شود، اما قرارگاه مطالبه گر کارشناسانه و علمی بسیج دانشجویی استان از مدیران مربوطه چندین سؤال اساسی دارد:
-تصمیم برای نقل‌مکان برچه مبنا، ارزیابی و کارشناسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و توسط کدام نهاد انجام‌گرفته؟
-تعداد زیادی از کسبه‌ این بازار درآمدی ناچیز، قریب به ۱ میلیون تومان دارند. اگر این انسان‌های شریف نتوانند هزینه گزاف راه‌اندازی کسب‌وکار در مکان جدید را متحمل شوند آیا تدبیری برای آن‌ها اندیشیده شده؟
-چرا در این ۱۰ ساله هیچ‌گونه خدمات کیفی به کسبه‌ی این بازار ارائه نشده تا حدی که کسبه با ورق‌های آهنی برای محل کسب خود سرپناهی ساخته‌اند درحالی‌که از آن‌ها عوارض دریافت می‌شده؟
 -یکی از مدیران فرموده‌اند که صرفاً ۴۸۶ مجوز مغازه در جمعه‌بازار داده‌شده و ۴۱۴ مغازه دیگر مجوز ندارند! طبق قانون شهرداری خود صادرکننده مجوز بوده، حال چگونه است که می‌گویند ۴۱۴ مغازه دیگر مجوز ندارند؟!
-اگر فرض و احتمال بر آن باشد که این کسبه به مکان جدیدی که مسئولان پیشنهاد می‌دهند بروند، طبق شواهد، مکان جدید تنها توانایی پذیرش قریب ۵۰۰ باب مغازه را دارد. سؤال اساسی این است که تکلیف ۴۰۰ کسبه دیگر چه می‌شود؟
-فرض خیالی دیگر این است این افراد را بخواهید با اکراه جابجا کنید. چگونه فردی که درآمد ماهیانه‌اش ۱ میلیون است بخواهد هزینه هنگفت مکان جدید را بدهد؟
-یکی از مدیران نقد کرده‌اند که: جمعه‌بازار فعالیتش هفته بازاری بوده! سؤال ما این است چه اشکال بر هفته بازار بودن آن وارد است؟ جمعه‌بازاری که خرید برای قاطبه ی مردم شهر که وضعیت مالی خوبی ندارند را ممکن می‌کند، چه اشکالی دارد که هرروز هفته باز باشد؟
 -اساساً شورای شهر که نمایندگان مردم هستند باید تریبون و صدای مردم باشند و سعی در راحت‌تر کردن معاش مردم شهر داشته باشند حال چگونه است که به‌طور مطلق برخی از اعضای آن با استدلال‌های غیرقابل اقناع، تصمیم بر جمع‌آوری جمعه‌بازار گرفته‌اند؟
این سؤالات تنها بخش کوچکی از سؤالات جنبش دانشجویی مطالبه گر و بسیج دانشجویی است که از مسئولان دارند؛ اما با توجه به حساسیت این امر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن در هفته آتی جلسه‌ای کارشناسی شده، علمی و مستند و ناظر به همه جوانب این مسئله، با حضور مدیران رده‌بالای تصمیم گیر در استان برگزار می‌نمایند تا نظرات و راهکارهای خود را مطرح نموده و هرچه سریع‌تر نسبت به حل این معضل گامی برداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به دانشجوها چه ربطی داره که دخالت میکنن در مسایل شهری و شهرداری کلا مسایل کلان شهری و سیستم شهری ربطی به بسیج و دانشگاه و دانشجو نداره
Iran, Islamic Republic of
وظیفه هر کسیه که از مظلوم دفاع کنه
محسن
Iran, Islamic Republic of
این کسبه واقعا مظلوم و بی پشت و پناهند.بالغ بر چهار هزار نفر از این محل گذران زندگی میکنند که در صورت جمع آوری افراد زیادی به فروش مواد مخدر.سرقت.اعتیاد.تن فروشی و دهها بزه دیگر روی می آوردند.آن با استاندار.فرماندار شهردار. نماینده ولی فقیه و اعضای شورای شهر یاسوج( و رسانه هایی که در مقابل چنی. و فاجعه ای سکوت کنند) خواهد بود.بیایید کسبه این محل را تنها نگذاریم
بهشت سروک
Romania
اکثر ما می دانیم که افرادی سودجو که هم کس و همه چیز را فدای منافع خودشان می کنند امروز دارند کارگردانی می کنند که به اهدافشان برسند . ولی انشالله دستشان به زودی رو می شود. بازار جدید منحصرا توسط افرادی خاص مدیریت می شود و اگر کسبه جمعه بازار وارد آن نشوند به طور کلی از رونق می افتد اینان می خواهند با اعتبار و شهرت کاسبان جمعه بازار بازار جدیدی را چپاول کنند ولی با امید خدا شکست می خورند.
دانشجوی سابق
Iran, Islamic Republic of
برادران دانشجو دادستان محترم صراحتا اعلام نمود جمعه بازار می بایست جمع شود...
.چرا این چالش و سوالات را از دادستان نمی پرسید.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1