تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۳۸۳۴
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان

کالاهای قاچاق، سلامت مردم را تهدید می‌کند

۰
کالاهای قاچاق، سلامت مردم را تهدید می‌کند
کبنا ؛فریدون مومن با بیان اینکه قاچاق کالا یک پدیده شوم است، اظهار کرد: قاچاق کالا زمانی بازار را دچار آشفتگی اقتصادی می‌کند که چرخه تولید، توزیع، مصرف و یا واردات قانونی دچار مشکل شده باشد و نتیجه آن شفاف نبودن گردش کالاها در سطح بازار کشور می‌باشد.

وی افزود: زمانی می‌توان در بازار انضباط و شفافیت ایجاد که فرایندهای تولید، توزیع و فروش و یا واردات قانونی ساماندهی گردد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز هزینه‌های بسیار بالای تولید داخلی، عدم وجود رقابت سالم در بازار و هزینه بالای واردات قانونی موجب افزایش بی رویه کالاهای قاچاق سلامت محور در سطح عرضه گردیده است که این موضوع علاوه بر ضررهای مالی و اقتصادی که ایجاد می‌کند. سلامت مردم را تهدید می‌نماید.

مومن ادامه داد: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور شامل مواد غذایی، مواد آرایششی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، دارو و مکمل که یکی از بزرگترین دغدغه‌های جامعه امروز است، طرح بررسی و کنترل اصالت کالا را در قالب سامانه TTAC ابداع و اجرا کرده است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تقلب با به‌کارگیری توانمندی‌های عرصه فناوری اطلاعات توانسته گام موثری در ارتقاء سلامت جامعه بردارد.

وی افزود: در حال حاضر کلیه محصولات سلامت محور بایستی دارای برچسب اصالت یا برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت باشند و هیچگونه برچسب دیگری مورد تایید نمی‌باشد.

این مسوول گفت: مشخصات برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا TTAC شامل؛ آرم سازمان غذا و دارو، عبارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، بارکد 16 رقمی، اختصاص بارکد دو بعدی، شماره پیام کوتاه، تلفن گویا و سامانه الکترونیکی می‌باشد.

مومن تاکید کرد: با دریافت نرم افزار سامانه TTAC از بازار می‌تواند آن را بر گوشی‌های هوشمند نصب کرد و به‌راحتی می‌توان کالاهای سلامت محور اصل و مجاز را از هم تشخیص داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1