تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۰۳۷۹۳
در برنامه بی‌تعارف شبکه استانی دنا و با محوریت جمعه بازار یاسوج مطرح شد

سودگران مانع ساماندهی جمعه بازار می‌شوند /فیلی: غیرقانونی است / کناری: جولان سوداگران در جمعه بازار یاسوج

۱
۰
سودگران مانع ساماندهی جمعه بازار می‌شوند /فیلی: غیرقانونی است / کناری: جولان سوداگران در جمعه بازار یاسوج
کبنا ؛سه تن از مسؤولان در خصوص جمعه بازار یاسوج اظهار نظر کردند که دست آخر حرف همه آن‌ها جمع‌آوری مکان فعلی بود.
به گزارش کبنا، نستهن مقدم در برنامه بی‌تعارف در خصوص وضعیت جمعه بازار یاسوج و نحوه تصمیم‌گیری برای جلوگیری از ادامه فعالیت آن اظهار کرد: قبل از شهردار شدن ما هم این موضوع مطرح شده بود ولی رفته رفته مکان فعلی از جمعه بازار به بازار دائمی تبدیل شد.
وی گفت: وقتی ما به عنوان شهردار در خصوص جمعه بازار و خطرات آن صحبت می ‌کنیم پیام این است که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد و به همین دلیل من بیش از هر موضوع دیگری در جراید و رسانه‌ها در خصوص جمعه بازار و خطرات آن صحبت کرده‌ام و باید برای آن چاره اندیشی شود.

جمعه بازار بر اثر سهل‌انگاری گسترش یافته است
شهردار یاسوج ادامه داد: باید برای این خطر چاره اندیشی درست کنیم چرا که ممکن است ابتدا تبدیل به تعطیلی کسب و کار ۹۰۰ کسبه شود که 5 هزار نفر مستقیم از آن ارتزاق می‌کنند.
وی گفت: تعابیری به نام بمب خطرناک در مورد آن شده و سهل‌انگاری در رشد بی‌رویه آن شده چرا که از ابتدا ۵۰ نفر بیشتر نبوده‌اند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: آن کسی که ابتدا تصمیم گرفت دست فروشان را ساماندهی کند برای ایجاد رضایت مندی آنها را یک جا جمع کرد و باید سوال شود که ابتدا مسؤولان شهری بعد حوزه سیاسی در مقابل این صنف که بی رویه شکل گرفته چه اقدامات عملی داشته‌اند؟.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص وضعیت جمعه بازار این شهر در پاسخ با این سوال که چه کسانی با شما برای جابجایی مخالفت می‌کنند اظهار کرد: ابتدا دو برابر آن چه که قرارداد دارند در آنجا فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۹۰۰ غرفه فعال هستند.

تنها 486 نفر برای فعالیت در جمعه بازار شناسنامه‌ دارند
وی گفت: آن‌هایی که قرارداد با شهرداری دارند ۴۸۶ غرفه‌دار هستند که ماهیانه ۷۰ هزار تومان پرداخت می کنند و خودشان آمده‌اند تا ۱۰ برابر آن چه اجاره می‌دهند به دیگران غرفه اجاره می‌دهند!.
شهردار یاسوج در خصوص تصمیماتی که از سوی شورای شهر گرفته شده است تصریح کرد: شورای شهر مصوبه جمع‌آوری داشته و این مصوبه به کمیته تطبیق فرمانداری رفته که باید برای اجرا مصوبه را تایید کنند که شفاف روی آن وارد نشده‌اند در صورتی که شورای ما با اکثریت قاطع فعالیت در جمعه بازار کنونی را رد کرده‌اند البته دستگاه‌های نظارتی می‌دانند چه کسانی دست دارند ابتدا خود کسبه هستند که اجازه نمی‌دهند.

کسبه جمعه بازار چند دسته‌اند
وی کسبه جمعه بازار را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: در بین کسبه عده‌ای هستند که حاشیه ندارند و کار می‌کنند ولی عده ای از قبل آن سودهای کلانی به جیب می‌زنند و یک بخشی از روی نا آگاهی اصرار بر ماندن دارند.
این مسؤول گفت: باید از دستگاه قضا تشکر کرد همچنان که معاون پیشگیری تکلیف به جابجایی کرده اما وقتی پای کار می‌آییم عده‌ای به بهانه بیکار شدن با پلاکارد به فرمانداری و جاهای دیگر می‌روند.
وی در خصوص جایگاه جدید ایجاد شده در پایین دست جمعه بازار کنونی اظهار کرد: کسی را پیدا کرده‌ایم که بازارچه‌ای را پایین دست ایجاد کرده و نیمه تمام است بعد از مصوبه شورای پیشگیری از جرم با حضور دادستان موضوع را باز کردیم که قرار شد که برخی مسوولان بنشینند و سه کارشناس رسمی تعیین قیمت کنند اگر جایی سوبسیدی به سرمایه گذار داده شده در فروش غرفه‌ها لحاظ شود.
در ادامه عزیز فیلی معاون استاندار در پاسخ به این سوال که چرا مدیریت بحران استانداری پس از آتش‌سوزی در این زمینه تشکیل جلسه نداد اظهار کرد: در هنگام حادثه خودمان حضور داشتیم و جلسه‌ای هم داشتیم و تصمیماتی اتخاذ شد.

بازار روز یاسوج هم مکانی غیر قانونی است
معاون عمرانی استاندار گفت: مکان فعلی مکانی غیر رسمی است این مکان استاندارد نیست و اصولا جمعه بازار نیست و تبدیل به هفته بازار شده است تصمیمات گرفته شد ابتدا چند روز مجموعه باز شد و تعدادی از فروشندگان به صورت خودسر آنجا را باز کردند!
وی ادامه داد: اعتقاد دارم جای مناسبی نیست و هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد لذا سریعا مشکلات جمعه بازار جدید باید حل شود و با قیمت پایین تری به غرفه داران داده شود.
معاون عمرانی استاندار با بیان این که غرفه‌دارانی که اجناس آن‌ها سوخته نه بیمه نداشتند خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان دارد به آنها کمک خواهیم کرد زیرا همه دغدغه دارند.
وی در خصوص بازار روز شهر یاسوج در کنار میدان هفتم تیر هم گفت: بازار روز شهر یاسوج هم قانونی نیست و خلاف است و تجاوز به معبر و خیابان است و باید مسوولان برخورد کنند.
در ادامه مقدم شهردار یاسوج با بیان این که اگر تصور بر این است که ما متولی اشتغال هستیم این گونه نیست هر چند دغدغه اشتغال مردم را هم داریم اظهار کرد: وقتی می‌گوییم باید جمع شود حتما دلیل قانع کننده‌ای هست.

 برای احضار به دادگاه ما تیررس‌ترین مدیر بودیم!!
شهردار در پاسخ به این سؤال که وقتی شما مخالف فعالیت جمعه بازار هستید پس چرا دادستان شما را احضار می‌کند  تصریح کرد: ایشان مدعی العموم هستند و تیررس‌ترین مدیر ما و اعضای شورای شهر بودیم و به سوالات قاضی پاسخ دادیم و نشان دادیم که ما حرفمان را زده‌ایم اما همه تصمیمات را ما نمی‌گیریم.
کناری فرماندار بویراحمد هم گفت: تخلفی است که انجام شده و شهرداری نباید اجازه می‌داد، بیش از ده سال است که شهرداری کسب درآمد کرده و بیش از ۱۰ میلیارد در این سال‌ها ارتزاق کرده و ما هم کار خلاف را نمی‌توانیم در کمیسیون تلفیق قانونی کنیم.
وی گفت: اگر خلافی است شهرداری باید جمع کند زیرا اگر درآمدی بوده برای شهرداری و اگر تخلفی بوده از جانب شهرداری بوده است.
فرماندار بویراحمد افزود: شورای تامین مصوبه دارد و شهرداری یاسوج اگر فردا بخواهد جمعه بازار جمع شود پشت سر شهرداری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال دو تصمیم در پیش روست یکی جمعه بازاری که ایجاد شده و به غرفه داران پیشنهاد می شود که آنجا بروند و دوم اینکه شهرداری هم با بیش از ۴۸۰ نفر قرارداد ندارد و بقیه را عده ای با سودهای کلان واگذار کرده‌اند.
(منبع: فارس)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنازم صداوسیمای استان رو بالاخره یک برنامه خوب و مردمی درست کرد دمتون گرم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1