تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۰۳۷۸۵
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد

429 مورد همسرآزاری در استان/ اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج با چهره قابل‌شناسایی نبود/ کاهش مصدومین ناشی از سلاح گرم

۰
429 مورد همسرآزاری در استان/ اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج با چهره قابل‌شناسایی نبود/ کاهش مصدومین ناشی از سلاح گرم
کبنا ؛کامروز امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حدود 12 هزار و 708 مورد معاینات سرپایی شامل مصدومین ناشی از نزاع، تصادفات و مصدومین ناشی از کار در 6 ماهه اول سال 97 در استان مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد 8 هزار و 762 نفر مرد و 3 هزار و 946 نفر زن بودند که این آمار نسبت مشابه سال قبل 2.11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
امینی در ادامه افزود: سال 96 استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیتش در معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان رتبه اول کشور را داشته است یعنی حجم معاینات استان ما نسبت به جمعیت آمار بسیار بالایی است.
حدود 308 مورد پرونده جسد را در 6 ماهه اول سال 97 شاهد بودیم که این اجساد شامل فوت‌های غیرطبیعی است که از این تعداد 244 مورد مرد و 64 مورد اجساد زن بودند که این آمار نسبت به مشابه سال قبل 12.4 درصد افزایش داشته است.
حدود هزار و 227 پرونده در آزمایشگاه آسیب‌شناسی و سم‌شناسی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد افزایش‌یافته است.
حدود 133 پرونده کمیسیون در 6 ماهه اول سال جاری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد کاهش‌یافته که حدود 30 پرونده شکایت از پزشکان و قصور پزشکی است که از این تعداد 17 پرونده منجر به رأی محکومیت شد و بیشترین آمار محکومیت مربوط به تخصص زنان و زایمان هست و همچنین میزان شکایت از پزشکان جراحی عمومی و ارتوپدی بالا هست که میزان شکایت هرساله رو به افزایش است.
حدود 3 هزار و 196 پرونده افرادی که دچار مصدومیت شدند و با ادعای نزاع به پزشک قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 591 مورد مرد و 605 پرونده زن بودند که نسبت مشابه سال قبل افزایش 1.2 درصدی داشتیم.
حدود 2 هزار 839 مصدومین ناشی از سوانح رانندگی مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار نفر مرد و 839 نفر زن بودند که نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش یافت و مصدومین ناشی از تصادفات استان رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
حدود 202 مورد در 6 ماهه اول سال جاری مصدومین ناشی از کار بوده که از این تعداد 198 مرد و 4 مورد زن بودند و نسبت مشابه سال قبل 18.8 درصد کاهش را شاهد بودیم.
حدود 429 مورد ادعای همسر آزاری به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 404 مورد زن و 25 مورد مرد بودند که نسبت به مدت مشابه 8.3 درصد افزایش یافت.
حدود 14 مورد مصدومین ناشی از سلاح گرم مراجعه کردند که از این تعداد 13 مورد مرد و 1 مورد زن بوده است که نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
درخواست سقط درمانی برای پرونده‌هایی است که معلولیت جنین یا بیماری مادر درخواست داده‌شده که 84 مورد پرونده تشکیل‌شده است که نسبت مشابه سال قبل 13.5 درصد افزایش شاهد بودیم که از این تعداد 58 مورد سقط‌جنین تأییدشده است.
حدود 12 مورد فوتی‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر که از این تعداد 11 مورد مرد و 1 مورد زن بوده است که این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
در شش‌ماهه اول امسال خودکشی‌ها 30 درصد در استان کاهش داشته است.
حدود 6 مورد غرق‌شدگی در استان داشتیم که از این تعداد 5 مورد زن و 1 مورد مرد بوده است.
از 66 جسدی که در حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج به پزشکی قانونی ارجاع شد هیچ جسدی با چهره قابل‌شناسایی نبود و با آزمایش بر 600 قطعه، اجساد به خانواده‌های جان‌باختگان تحویل داده شد.
ممکن بود هویت جسدی از روی کارت شناسایی که در لباس‌های آن‌ها بود معلوم شود اما به این موضوع اکتفا نکردیم و تا تشخیص کامل از طریق آزمایش‌ها نام جسدی را اعلام نکردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1