تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۳۷۷۳
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فیلی: با یک صلوات نمی‌توان از کنار مسائل گذشت / مادوان مشکل فضای آموزشی دارد / تغییر کاربری 61 فضای آموزشی

۲
۰
فیلی: با یک صلوات نمی‌توان از کنار مسائل گذشت / مادوان مشکل فضای آموزشی دارد / تغییر کاربری 61 فضای آموزشی
کبنا ؛شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران برگزار شد که در این جلسه با واگذاری و تغییر کاربری ۶۱ فضای آموزشی در شهرهای استان با رای گیری اعضا موافقت شد.
در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، گفت: این واگذاری‌ها براساس قانون و دستوالعمل به شهرداری‌ها به منظور احداث فضاهای تجاری و یا دیگر کاربری‌ها انجام می‌شود و منابع مالی آن در راستای توانمندسازی آموزش و پرورش، توسعه فضاهای آموزشی و کاهش مشکلات هزینه خواهد شد.
عزیزی فیلی با بیان اینکه، این مدارس به لحاظ عرصه و اعیان مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: واگذاری این فضاهای آموزشی که قدمت بالایی دارند و فرسوده هستند در کمیته‌ای فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح و بعد از تصمیم نهایی این کمیسیون وارد مرحله واگذاری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: در واگذاری این مدارس مازاد بودن، مسئله عدم نیاز و تراکم فضاهای آموزشی در آن محله‌هایی که این مدارس قرار دارند، سنجش می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس معادل ۳۷ درصد کل کلاس‌های استان غیراستاندارد هستند که میانگین کشوری ۳۰ درصد است و در این خصوص گزارش کامل و جامع ای از وضعیت فضاهای آموزشی تهیه و به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام شده است. زارع پور افزود: تغییر کاربری و تجاری کردن ۶۱ فضای آموزشی در شهرهای استان به منظور تامین منابع برای توسعه فضاهای آموزشی است.
وی اظهار داشت: جشنواره ویژه قلم از راه دور با هدف ایده‌های خلاق، حمایت از کالای ایرانی، تقویت کارآفرینی و کسب و کار نوین امسال در استان برگزار می‌شود و در این جشنواره معلمین، دانش آموزان و والدین آنها و خبرنگاران می‌توانند مشارکت داشته باشند.
زارع پور تصریح کرد: امسال به موضوع المپیادهای ورزشی درون محلی و بازی‌های با نشاط درون مدرسه‌ای تاکید شده است و ۴۵ هزار دانش آموز در این برنامه‌ها شرکت دارند و این مسئله باید توسعه داده شود.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود مسئولین دفتر فنی استانداری با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری‌ها، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره‌کل آموزش و پرورش برای پیگیری زمین‌های با کاربری آموزشی کمیته‌ای تشکیل دهد.
بیشترین مشکل ما در بحث کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان در خیابان انقلاب مادوان علیا است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در بحث کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان در خیابان انقلاب مادوان علیا است، گفت: مدرسه‌ای با 12 کلاس در زمینی به مساحت 1800 متر مربع در این منطقه تعریف شده که 50 درصد اعتبار آن را شورای توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد و 50 درصد آن را شورای برنامه‌ریزی استان پرداخت می‌کند.
زارع‌پور با اشاره به لزوم ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش، عنوان کرد: تاکنون 61 فضای آموزشی شناسایی شده که این فضاها قابلیت تغییر کاربری به فضاهای تجاری را دارند تا آموزش پرورش بتواند از این طریق درآمدزایی کند.
وی از برگزاری المپیاد ورزشی در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: هر ساله بیش از 49 هزار دانش‌آموز در این المپیاد شرکت می‌کنند که امیدواریم امسال هم با همکاری دستگاه‌ها شاهد برگزاری مطلوب این المپیاد باشیم.
به صورت جدی پیگیر حل مشکل کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان باشد
 در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل آموزش و پرورش استان خواست به صورت جدی پیگیر حل مشکل کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان باشد.
عزیز فیلی  اظهار داشت: در سطح شهرستان بویراحمد اراضی وجود دارد که برای کاربری آموزشی مناسب هستند اما به علت اینکه مالک دارند برای تملک آنها مشکلاتی وجود دارد و مسئولان آموزش و پرورش و واحد‌های آموزشی باید برای تملک این اراضی همکاری کنند.
وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در مادوان، افزود: آموزش و پرورش این مشکل را به ما انعکاس نداده بود که در هنگام توزیع اعتبارت، اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: باید در زمان تخصیص اعتبارات این موضوع را مطرح و بر روی آن تاکید کرده و برای جذب اعتبار سماجت به خرج می‌دادید.
فیلی با بیان اینکه نمی‌شود با یک صلوات از کنار مسائل گذشت تا آموزش و پرورش متحمل ضرر شود، تاکید کرد: باید این دغدغه در همه ما ایجاد شود تا به فکر فضای آموزشی باشیم.
وی به برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان و جشنواره قلم اشاره داشت و گفت: لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره‌کل ورزش و جوانان برای برگزاری مطلوب این دو رویداد مشارکت جدی داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

۱۰۰
Romania
خدا رحمت کند پدر دکتر محمود احمدی نژاد را که در دولت ایشان بیش ار ۱۰۰۰ کلاس در س توی استان ما ساخته شد
۱۰۰
Romania
خدا رحمت کند پدر دکتر محمود احمدی نژاد را که در دولت ایشان بیش ار ۱۰۰۰ کلاس در س توی استان ما ساخته شد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1