تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۳۷۷۰
از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

176 فقره تصادف ویژه با ۱۰۹۶ مصدوم/۵۸ مسمومیت غذایی و منواکسیدکربن

۰
176 فقره تصادف ویژه با ۱۰۹۶ مصدوم/۵۸ مسمومیت غذایی و منواکسیدکربن
کبنا ؛مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۷۶ فقره تصادف ویژه (بالای ۵ مصدوم) در مجموع ۱۰۹۶ مصدوم به این مرکز گزارش شده است.
 جلال‌ پوران‌فرد با بیان اینکهeoc مرکز کنترل عملیات یکی از مراکز مهم استراتژی در بحث مقابله با سوانح و بلایا می باشدافزود : بیش از ۵۴۲ مورد حادثه ویژه به این مرکز گزارش شده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اتاق بحران مکانی است برای هدایت و نظارت بر انجام ماموریت‌ها و تمامی فعالیت‌های مرتبط با سوانح در جهت بهبود کارایی نیروهای دخیل در عملیات و همچنین ارتقاء کارایی آنها افزود : در ۶ ماه اول سال جاری ۱۷۶ فقره تصادف ویژه (بالای ۵ مصدوم) در مجموع ۱۰۹۶ مصدوم به این مرکز گزارش شده است.
وی در خصوص تصادفات ویژه تصریح کرد: از مجموع ۱۷۶ فقره تصادف ویژه ۱۲۲ مورد تصادف برخورد خودرو با خودرو بوده که ۸۰۰ نفر مصدوم درپی داشتند.
پوران فرد بابیان اینکه ۲۱۲ مصدوم مربوط به ۳۸ فقره واژگونی خودرو بوده است افزود: در این ۶ ماه نیز ۱۳ مورد انحراف خودرو اتفاق افتاد که این خودروها از مسیر جاده خارج شده و ۸۴ مصدوم را برجای گذاشته است
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد : در این تصادفات جاده ای و شهری ۲۱۲ مصدوم در صحنه حادثه توسط تکنسین آمبولانس های اعزامی ۱۱۵ مداوای سرپایی و ۸۷۴ مصدوم بعداز ارائه خدمات پزشکی اولیه به بیمارستان‌های استان انتقال داده شدند.
این مقام مسئول افزود: در سال جاری ۹ غرق‌شدگی به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد که دو نفر با اقدامات سریع افراد در صحنه و کمک اورزانس نجات پیدا کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸ زلزله در ۶ ماهه اول سال جاری به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد که این تعداد زلزله ۲۸۳ مصدوم توسط اورژانس خدمات‌رسانی شدند.
وی با بیان اینکه صاعقه زدگی در نیمه اول سال جاری جان یک نفر را در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفت افزود : ۵۸ مسمومیت گازگرفتگی وغذایی به مرکز eoc در طول این ۶ ماه گزارش شد که ۴۱ مسمومیت مربوط منواکسیدکربن و ۱۷ مورد دیگرمسمومیت غذایی بودند.
جلال‌پور آن فرد با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری ۲ مورد گرد و غبار با غلظت بالا به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد که خوشبختانه بیماری در این خصوص جهت امدادخواهی گزارش نشد
مدیر حوادث دانشگاه خاطر نشان کرد: بر اثر انفجار پیک نیک و نشت گاز در خودرو و منازل نیز ۱۴ مورد در ۶ماهه اول سال گزارش شد که توسط فوریت‌های پزشکی خدمات اولیه ارائه و به بیمارستان‌های استان انتقال داده شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1