تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۰۳۷۶۳
در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد

انتقادهای «فرماندار کهگیلویه» از مطالب مطرح شده از تریبون «نماز جمعه» برخی شهرها / نقدها تخریبی و دافعه بیشتر از جاذبه است

۱
۰
انتقادهای «فرماندار کهگیلویه» از مطالب مطرح شده از تریبون «نماز جمعه» برخی شهرها / نقدها تخریبی و دافعه بیشتر از جاذبه است
کبنا ؛به گزارش کبنا، روز دوشنبه 23 مهرماه 97 جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با موضوع «فرهنگ نماز جمعه» به ریاست حجت‌الاسلام حسینی سید ناصر حسینی و با حضور فرماندار کهگیلویه، رئیس دادگستری و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.
جعفر نیکبخت فرماندار کهگیلویه در این نشست به جایگاه نماز جمعه در مبانی اسلام پرداخت و اظهار کرد: از تریبون‌ نماز جمعه برخی از شهرها بر علیه دولت خیلی تند صحبت می‌شود و این و تقابل مستقیم با دولت‌ها است.
نیکبخت با بیان اینکه مردم هم نسبت به حزب و جناح سیاسی خود حساسیت دارند و به خاطر انتقاداتی که گاهاً در برخی نماز جمعه‌ها می‌شود مجبورند شرکت نکنند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: بعضی جاها دافعه نماز جمعه از جاذبه بیشتر است.
وی با بیان اینکه نقد به مسؤولان باید منصفانه باشد و مسؤلان از چنین نقدی استقبال می‌کنند، ادامه داد: اما بعضی وقت‌ها نقدها تخریبی است.
علی پورکپور با بیان اینکه امام جمعه دهدشت تعامل خوبی با مسؤلان دارد گفت : چتر نماز جمعه باید برای همه گروه‌ها و سلایق گسترده شود.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه بیان داشت: می‌توان مشکلات را قبل از طرح در نماز جمعه با تعامل بررسی و پیگیری کرد و در صورتی که با تعامل رفع نشد به تریبون کشاند.
همچنین سید حسین گنجی‌پور رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت با بیان اینکه به نظر می‌رسد آزادی عمل خطیب در محورهای مطروحه در خطبه‌های نماز وجود ندارد و تیترهای نماز جمعه از مرکز ارسال می‌شود خواستار روشن شدن این موضوع شد که امام جمعه دهدشت گفت این طور نیست.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: سایت ائمه جمعه برای مناسبت‌های مختلف مقالات تحلیلی بار می‌گذارد و ائمه جمعه در استفاده از این مطالب مختارند.
حسینی با بیان اینکه اجباری در استفاده از مطالب ارسالی سایت وجود ندارد،افزود: ائمه جمعه با سلیقه خود می‌توانند استفاده کنند یا نکنند.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: کلیت مسایل و تحلیل مناسبت‌های پیش‌رو در قالب مقاله ارسال می‌شود اما الزامی در بیان آنها وجود ندارد.
مجید کرمی هم با اشاره به برکات عبادی نماز جمعه گفت: علاوه بر این تقویت فرهنگ نماز جمعه و شیوه حضور در این فریضه می‌تواند برای استکبارستیزی و حفظ انقلاب مؤثر باشد.
رئیس دادگستری کهگیلویه تصریح کرد: نماز جمعه محل اجتماع همه گروه‌ها و تجمع وحدت‌آفرین است. کرمی افزود: مسؤلان از زیر مجموعه‌های خود بخواهند حضور مفید و مؤثر در نماز جمعه داشته باشند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نیز در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: امروز برای شکل‌گیری تجمعات زحمات بسیاری انجام می‌شود اما به برکت نظام اسلامی هر هفته اجتماع باشکوهی در مصلاهای نماز جمعه شکل می‌گیرد که به طور خودجوش شرکت می‌کنند.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: مردم برای یک جریان عبادی و یک آگاهی سیاسی در این اجتماع هفتگی حضور پیدا می‌کنند.
وی، از نماز جمعه به عنوان یک نقطه قوت و اقتدار مملکت یاد کرد و گفت: تلاش دشمن بر این است به هر شکلی در یک نقطه‌ای تجمع علیه نظام شکل بگیرد اما نماز جمعه تجمع هفتگی به نفع نظام و به مصلحت کشور است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه نماز جمعه باعث خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمن می‌شود،ادامه داد: اگر بیگانگی نسبت به این تجمعات ایجاد شود حربه دشمن اثرگذار خواهد بود.
حسینی حضور مسؤلان در نماز جمعه را اثربخش دانست و گفت: مسؤلان باید در بین مردم حضور داشته باشند تا مردم احساس نکنند مسؤلان از آنها فاصله دارند.
وی، با بیان اینکه مشارکت مسؤلان در تجمعات ملی و مذهبی به نفع انقلاب و نظام است،جدایی انداختن بین مردم و مسؤلان را یکی از توطئه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: از نقاط قوت نظام اسلامی همراهی مسؤلان با مردم است.
سید ایرج کاظمی‌جو هم با اشاره به اهمیت نماز جمعه از دیدگاه قرآن تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه بنا به تأثیرگذاری و اهمیت نماز جمعه هر هفته در این تجمع عبادی،سیاسی شرکت می‌کنند اما لازم است نکاتی در این باره رعایت شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: برخی حین ایراد خطبه‌ها صحبت می‌کنند در حالی که خطبه‌ها جزو نماز محسوب می‌شود.
وی، تأمین سرویس ایاب و ذهاب نمازگزاران روستایی و مناطق پرتردد شهری با همکاری دانشگاه‌ها و شهرداری را ضروری دانست. (منبع: فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر تلاش دشمن کم رنگ کردن وحدت ونماز جمعه هم از دست آوردهای انقلاب وبیان سیاستهای کلی و واقعی نماز است پس. ملت به نماز جمعه است یکی از شرایط امام جمعه که مردم مد نظرشان جهت اقتدا به انهاست عدالت در کردار گفتار واعمال ایشان است که انصافا در بیان مسائل . وجناب.رمودند که مسولین از نیروهای زیر دست خود بخواهند که در ...وماز محضر مبارک مقام معظم رهبری ولی نعمت همه مسلمانان جهان میخواهیم که با انتصاب امام جمعه های عادل ومومن این نعمت بزرگ عبادت الهی وسیاسی را که.از جناب دکتر نیکبخت که با جرات وجسارت بخشی از مسایل ومشکلات عدم حضور مردم را همچنین آقای پورکپور بیان فرمودن تشکر میکنم خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی ما رستگار خدایا به آبروی فاطمه زهرا کسانی که در این مملکت امام زمان وشهدا کوچکترین خیانتی به این مردم خوب ومظلوم روا میدارند اگر قابل هدایت نیستند خوار وذلیل ورسوایشان بگردان در هرپست ومقام لباسی که هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1