تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۰۳۷۵۶
در گفت‌گو با کبنا مطرح شد

بازی دلالان بازار «کهگیلویه» برای بی‌نظمی در توزیع کالا

۱
بازی دلالان بازار «کهگیلویه» برای بی‌نظمی در توزیع کالا
کبنا ؛صبح امروز سرپرست اداره «صمت» کهگیلویه در گفت‌وگو با کبنا با بیان اینکه هرگونه کاستی و کمبود در سبد مصرفی خانوارها و تهدید امنیت کالاهای اساسی، عوارض و تبعات بسیار زیان باری از جمله تورم افسار گسیخته، استیلای فقر غذایی و عوارضات زیان بار اجتماعی و فرهنگی را در پی دارد تصریح کرد: لذا اداره «صمت» کهگیلویه جهت حمایت از مصرف کنندگان با مساعدت سازمان مافوق و سایر ادارات ذیصلاح خصوصاً فرماندار شهرستان کهگیلویه، اقدام به تهیه برخی اقلام کالاهای پروتئینی می‌نماید که طبق روال فرآیند جذب و تهیه این اقلام حمایتی با اطلاع رسانی از طریق اداره «صمت» کهگیلویه به روسای اتحادیه‌های مربوطه (تحت نظارت اتاق اصناف) شروع می‌شود.
نادر علی پور با اشاره به اینکه متاسفانه بارها شاهد بودیم که اتحادیه‌های  مربوطه جهت جذب سهمیه‌های تخصیصی مورد نظر به نحوی از انحاء اعم از (عدم توانایی مالی و نقدینگی، اشتغال و گرفتاری‌های فردی و...) از تهیه و جذب و توزیعان امتناع می‌نماید اظهار کرد: که اداره «صمت» کهگیلویه نیز پس از اعلام ناتوانی برخی اتحادیه‌ها از جذب سهمیه، به منظور جلوگیری از ابطال سهمیه شهرستان، واگذار شدن سهمیه به دیگر شهرستان‌ها و جلوگیری از هر گونه اخلال در شبکه توزیع به ناچار مجبور به جذب آن کالا از طریق دیگر اتحادیه‌ها و یا عاملین دیگر مربوط به صنوف که اعلام توانایی و همکاری نمودند اقدام می‌کند.
علی پور ادامه داد: ولی متاسفانه برخی از دلالان سودجو که کاملاً ماهیت آن‌ها مشخص است و تعدادی بیش نیستند با ایجاد مزاحمت و بردن شکایت برای دیگر ادارات، شورای شهر و...بر علیه «صمت کهگیلویه» اقدام به جوسازی می‌نمایند و می گویند که «صمت» کهگیلویه جذب سهمیه‌ها را انحصاری کرده و به مباشرفروش خاصی تحویل می‌دهد، در حالی که خودشان اعلام عدم توانایی مالی و ...برای جذب آن سهمیه کرده بودند!
علی پور عنوان کرد: به نظر می‌رسد این واحدهای صنفی که خود قادر به جذب سهمیه نمی‌باشند می‌خواهند به نوعی در امر خدمات رسانی اداره «صمت» کارشکنی کنند و در سیستم توزیع شهرستان اخلال و بی نظمی به وجود آورند تا نارضایتی عمومی را در پی داشته باشد.
وی افزود: ما کارکنان اداره «صمت» کهگیلویه در راستای امر خدمت رسانی، بازرسی از واحدهای صنفی از هیچ کوششی دریغ نداریم و در با تمام توان در خدمت بازار و کسبه و مردم هستیم.
 علی پور ضمن تقدیر از همکاری مسئولین خصوصاً امام جمعه شهرستان، فرماندار، دادستان، نیروهای اطلاعاتی امنیتی، اصحاب رسانه کهگیلویه تقاضای مساعدت و همکاری نیز کرد.
وی در پایان عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره‌های تماس واحد بازرسی اداره صمت کهگیلویه تماس حاصل نمایید.
07432264949 و 09173429255 شماره تماس واحد بازرسی اداره «صمت» کهگیلویه
به گزارش کبنا از دهدشت، در مواردی که کمبود کالاهای اساسی به هر دلیلی، اعتصاب صنوف و...در بازار مشاهده شود، مسولین موظف هستند در جهت حمایت از مصرف کنندگان اقدام به تهیه و جذب سهمیه شهرستان  از استان نمایند و طبق روال اداره «صمت» کهگیلویه توزیع کالاهی اساسی را به اطلاع اتحادیه‌ها می‌رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1