تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۰۳۷۳۲
در آیینی به مناسبت هفته «پست و پستچی»

کنایه «احمدی» به مدیران؛ مردم حق دارند، بدانند/ ساختار اداری ما از دیوان‌سالاری رنج می‌برد/ وقتی مدیرکل کلیپ کرمان را برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد پخش می‌کند

۶
۰
کنایه «احمدی» به مدیران؛ مردم حق دارند، بدانند/ ساختار اداری ما از دیوان‌سالاری رنج می‌برد/ وقتی مدیرکل کلیپ کرمان را برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد پخش می‌کند
کبنا ؛
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (یکشنبه 22 مهرماه 97) به مناسبت هفته «پست و پستچی» از اداره‌کل پست استان بازدید کرد.
در این بازدید که جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و فرماندار شهرستان بویراحمد حضور داشت، احمدی، اظهار کرد: ما در دوران زمان با شرایط جدید روبه‌رو می‌شویم و شرایط جدید هم ایجاب می‌کند که ما سازوکار، مدیریت، روش کار و ابزارهای خود را متحول کنیم.
احمدی در ادامه افزود: امروز مأموریت اداره کل پست جابه‌جایی نامه یا بسته نیست بلکه امروز پست به‌عنوان پیشتاز دولت الکترونیک در عرصه‌های بسیار مهم است.
متن صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
در واقع روزی ما به شکل سخت‌افزاری به کمک مردم می‌شتافتیم و برای رفع‌ورجوع امورات آن‌ها بسته‌های پستی را از مکانی به مکان دیگر انتقال می‌دادیم و خدمت‌رسانی می‌کردیم.
امروز پست تدوین تحول اداری بسیار بزرگ هست که با ساختارهای جدید می‌خواهد این تحول عظیم را در شکل نوین زندگی مردم ایجاد کند، کسی که میزبان این تحول بزرگ است باید ازنظر عده و عُده آماده باشد که باید کارشناسان مجرب و مسلط به امور رایانه‌ای و فضای مجازی داشته باشد.
خوشبختانه می‌بینم که نیروهای جوان و پای‌کار هستید و ازنظر تجهیزات باید زیرساخت‌ها و سخت‌افزار این موضوع را در اختیار داشته باشید تا بتوانید پست را با این خدمت درخشان و خدمات صادقانه‌ای که به ملت بزرگ ایران در طول ده‌ها و قرن‌های گذشته داشته این را در شرایط نوین‌سازی کشور به یک جایگاه مطلوب برسانید.
آن چیزی که مورد تأکید دولت است و دولت دنبال آن هست اصلاح ساختار اداری است که ساختار اداری ما از دیوان‌سالاری و بروکراسی رنج می‌برد، مردم از اینکه درگیر ارجاعات مکرر و بی‌نتیجهٔ ما هستند خسته هست.
مردم از بالا و پایین رفتن در طبقات خسته هستند، از برخوردهای سلیقه‌ای خسته هستند، از اینکه می‌بینند درجایی کسانی که نفوذ سیاسی، اداری، جیب آن‌ها پر است و به‌راحتی امورات آن‌ها رفع و فتح می‌شود و اگر کسی حقی داشت اما در سازمانی یا اداره‌ای پشتیبانی نداشت باید از طبقات بالا و پایین برود و کاری که یک‌روزه می‌شود به فرجام برسد روزها طول می‌کشد، مردم از این ساختار خسته هستند.
کشورهای دیگر آمده‌اند و این سیستم‌های جدید را طراحی کرده و سال‌هاست که دارد از این نفع می‌برد و این نفع هم جمعی است، شاید بنده کارمند از اینکه امروز پسرخاله‌ام آمد و خارج از نوبت و بدون زحمت به یک‌شکل خاص کارش راه افتاد و بغلی نیفتاد خوشحال باشم که بنده چه خدمت بزرگی کرده‌ام، این خدمت نیست و اسمش خیانت است.
اگر شما به همه فرصت دادید خدمت کردید، اما اگر یک نفر را فرستادی هم خیانت کردی و هم ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشتید.
کشورهای دیگر به این جمع‌بندی رسیده است که اتاق شیشه‌ای را تعریف کند، در این اتاق همه به حقوق خود می‌رسند لذا شما در استان‌هایی که محدودیت و سازوکارهای خاص دارد ببینید چه بر سر انفعال و حقوق مردم آمده و ببینید که چه سوءاستفاده‌هایی شده است.
این سوءاستفاده‌ها هم امضای طلایی است که اشاره‌شده که اگر کوه‌نشینی، حاشیه‌نشینی و فقیری خواست مجوز و پروانه واحد مسکونی را بگیرد، باید هزار کوه را به هفت‌خوان رستم را طی کند، اما اگر گردن‌کلفت و حامی دار وارد شد به‌راحتی باید تغییر کاربری داده شود و امکانات بیت‌المال و حقوق ملت در اختیار ایشان قرار بگیرد، ما باید چه‌کار کنیم؟ یا باید مداوم بیایم و توصیه کنیم که متأسفانه بسیاری از ما دیگر توصیه پذیر نیستیم.
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست
آنچه جایی نرسد البته که فریاد است
از صبح تا غروب بیاید و بگویید که حق کشی بد است، پارتی‌بازی بد است، حقوق مردم را ضایع کردن بد است، فامیل بازی بد است، اما گویی ما دیگر گوش‌هایمان استعداد شنیدن این حرف‌ها را ندارد، ما باید سیستم درست کنیم.
ما نباید منتظر این بنشینیم که همه آدم‌ها، آدم‌های خوب باشند، ما باید بستر را برای اجرای خوب کارها فراهم کنیم، یکی از راه‌هایی که بستر برای اجرای خوب کارهاست سامانه سیماک است، همه در این اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرند و اگر قرار باشد هرکسی کار و اموراتش راه بیفتد در یک بستر شفاف هست و تبعیض‌ها، تضعیف حقوق بیت‌المال و زیر کار دررفتن‌ها از بین می‌رود و همچنین بسیاری از رفتارهای ناشایست اداری از بین می‌رود، ضمن اینکه مردم راضی‌تر هستند، بیت‌المال حفظ می‌شود و سرعت در کارهای ما باقی می‌ماند.
مردم حق‌دارند بدانند که زمین بنده استاندار چطور تغییر کاربری داده‌شده، می‌دانند که آقای فرماندار چه‌کار کرد که فلان باغ را درست کرد، می‌دانند آقای مدیرکل چه بود و الآن به کجا رسید! این حق مردم است.
 به گزارش کبنا، در این نشست شرکت پست کهگیلویه و بویراحمد کلیپ 3 دقیقه‌ای از پروژه سیماک استان کرمان برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد پخش کرد که متولیان امر باید علت این کار خود را توضیح و پاسخ دهند، وقتی در ساخت کلیپی عاجز مانده‌اند چگونه می‌توان انتظاری برای پویایی و توسعه داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هردم از این باغ....‌‌‌‌
بهار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خیلی ها جای خود نیستند و خیلی ها غاصب اند.با حلوا حلوا گفتن دهان مردم شیرین نمیشه اقدام کنید.الان مدیریت ها دست سه درصد جمعت استانه و بقیه هیچ سهمی ندارند.خانواده داریم که بیش از پنج پست کلیدی را دارند این عدالت نیست و ظلم هست و مردم به ستوه امدند
Iran, Islamic Republic of
بخدا.ی خبرنگار محترم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر احمدی چرا پس د چیندمان مدیران فقط مد نظرت این که فلان نماینده که سابقه اش پر از معاملات سیاسی است راضی باشد، معلوم حرف های قشنگت برای عامه مردم است،
مجیدی
United States
مدیران اقای احمدی یکی از یکی ضعیف ترن . هیچ کدوم بر اساس تخصص نبوده جز خواست نمایندگان .
United States
تشر و تهدید و کنایه که نشد مدیریت.
کار کنید مدیریت کنید . در طول این یکسال هیچی تغییر نکرده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1