تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۰۳۷۲۷
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد

840 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد/ هزینه 150 میلیارد تومان در بخش درمان بیمه سلامت استان

۳
۰
840 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد/ هزینه 150 میلیارد تومان در بخش درمان بیمه سلامت استان
کبنا ؛یدالله حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه 27 مهرماه هفته بیمه سلامت است، اظهار کرد: صندوق سازمان بیمه خدمات درمانی به کارکنان دولت، روستاییان، خانواده معظم شهدا-جانبازان و ایثارگران، طلاب حوزه‌های علمیه و مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می‌دهد.
حسینی در ادامه افزود: حدود 48 هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از خدمات بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند.
افرادی که وجهی به صندوق بیمه سلامت پرداخت نمی‌کنند می‌توانند از خدمات سلامت در بخش دولتی استفاده کنند و افرادی که بخشی از وجه را پرداخت می‌کنند می‌توانند هم از خدمات دولتی و هم از خدمات خصوصی بیمه سلامت استفاده کنند.
امسال هفته بیمه سلامت با رویکرد جدید برنامه‌ریزی‌شده است که 27 مهرماه کارکنان بیمه سلامت استان در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و قبل از خطبه‌های نماز جمعه بخشی از خدمات و اقدامات بیمه سلامت برای مردم تشریح می‌شود و همچنین غبارروبی گلزار شهدا در این هفته خواهیم داشت.
همایش هفته بیمه سلامت در سطح استان برگزار می‌شود و همچنین همایش انشاء با موضوع هفته سلامت در مدارس استان برگزار خواهد شد.
حدود 715 هزار نفر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد است که از این تعداد بالغ‌بر 519 هزار نفر تحت پوشش سلامت هستند که 94 هزار نفر در صندوق کارکنان دولت و 344 هزار نفر در صندوق روستاییان ثبت‌نام کردند.
صندوق روستاییان این استان با 63 مرکز بهداشت درمانی قرارداد دارد که این مراکز کلیه خدمات درمانی ازجمله ویزیت، آزمایشگاه، دارو، پزشک، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و دندان‌پزشکی را به روستاییان استان ارائه می‌دهند.
حدود 34 هزار نفر از خانواده معظم شهدا-جانبازان و ایثارگران، طلاب حوزه‌های علمیه و مددجویان بهزیستی خدمات سرپایی و بستری را در مراکز سلامت دریافت می‌کنند.
حدود 840 بیمار خاص ازجمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و کلیوی در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که برخی از این بیماران خدمات را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند و برخی از این بیماران تنها 10 درصد از خدمات را پرداخت می‌کنند.
بیش از 600 میلیون تومان میانگین هزینه‌ای است که به‌صورت ماهیانه برای بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.
سازمان بیمه سلامت تلاش می‌کند که بیماران خاص نگران پرداخت هزینه مراکز درمانی خود نباشند و هزینه درمان، ویزیت و دارو این بیماران به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
سامانه الکترونیکی بیمه سلامت خدمات را به‌صورت بهتر به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد و طرح استحقاق سنجی که از اول مهرماه در کلیه بیمارستان‌های دولتی اجرایی شد با این طرح افراد بیمه‌شده دیگر نیاز به ارائه دفترچه ندارند.
متأسفانه در استان ما و در کشور شاهد این هستیم که برخی از مردم بیش از یک جلد دفترچه دارند و این آمار در سطح کشور بالاست که بیش از 5 میلیون هم‌پوشانی بیمه‌ای دارد و سازمان در تلاش است که جلوی این هم‌پوشانی‌ها را بگیرد که با سامانه الکترونیکی این افراد شناسایی می‌شوند.
هزینه کرد بیمه سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی طی سال گذشته 150 میلیارد تومان بوده است.
تمامی بیمه‌شدگان یا کسانی که متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت هستند، دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، مؤسسات طرف قرارداد، همکاران ستادی و اداره‌های کل استانی می‌توانند از سامانه ۱۶۶۶ استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمان
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی گزارش بحثه بروبه سلامت ۳۷سال خدمت .قانون بازنشتگی شامل شما شده باید صندلی هرچه سریعتر ترک کنید
عظیمی
Iran, Islamic Republic of
ده بسته بره
عزیز
Iran, Islamic Republic of
خداوند بیمه سلامت را از دست. کند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1