تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۳۷۱۶
به دلیل عارضه مغزی:

هنرمند برجسته باشت درفانی را وداع گفت

۴
۰
هنرمند برجسته باشت درفانی را وداع گفت
کبنا ؛سید مسلم خادمی از فرهنگیان برجسته و هنرمند گچساران و باشت که براثر عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت آثار به یاد ماندنی زیادی در حوزه فرهنگ دینی از خود بر جای گذاشت.
به گزارش کبنا، سید مسلم خادمی از فرهنگیان برجسته و هنرمند گچساران و باشت صبح امروز براثر عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.
 براساس این گزارش، مرحوم سید مسلم خادمی یکی از  فرهنگیان  و  هنرمندان گچساران بود که بسیاری از اشعار ایشان در زمینه اشعار حماسی و انقلابی بوده است.
 وی متولد سال ۱۳۵۰ روستای امامزاده سیّد فخر الدین احمد (ع) (روستای عنا) از توابع شهرستان باشت دیده به جهان گشود که در این مدت آثاری زیادی را  در زمینه های خوشنویسی، خطاطی،  اشعار حماسی و  شعر آئینی  به یادگار گذاشته است.
وی مربی درس احکام و قرآن  در مدارس شهرستان گچساران بود.
این  شاعر اهل بیت با بیش از ۵۵۰۰ بیت در مرثیه، مدح و نوحه سرایی چهارده معصوم از سال ۱۳۷۵ تا کنون  اشعار خود را ادامه داده بود.
مرحوم خادمی  در  سال 1389 در کنگره ملی عاشورایی از میان 600 شرکت کننده رتبه اول در رشته نوحه سرایی  را کسب،  در رشته نوحه سرایی در سوگواره حضرت اباالفضل(ع) در سال ۱۳۹۱ در یاسوج از میان بیش از ۷۰۰ شاعر شرکت کننده رتبه اول  و کسب رتبه اول در رشته شعر آزاد و آئینی فرهنگیان استان در سال  1391 را افتخارات این فرهنگی گچسارانی است.
یکی از آثار به چاپ رسیده شده این هنرمند گچسارانی  نینوای ناله‌ها مجموعه نوحه سرایی مرثیه و مداحی محرم و صفر در سال 1388 بوده که به چاپ رسیده است.
 از آثار  آماده به چاپ ایشان می توان به جلد دوم و سوم نینوای ناله ها، نیلی،کبود، شکسته (رباعی های فاطمیه) طوفان تشنگی (شعر آئینی امروز)، خوابم را بده (مجموعه شعر سپیده سروده سال ۱۳۹۲ به بعد)، تالیف کتاب پژوهشی و تحقیقی «سهم من از تو چیست؟» و نامه ای در دست آب(اشعار انتظار) نام برد.
 از دیگر آثار مشهور وی می توان به تحریر زیارت نامه بیش از 70 امامزاده به خط نستعلیق ، تحریر کتاب صحیفه سجادیه به خط نستعلیق و اجرای 11 نمایشنامه انفرادی خوشنویسی از دیگر آثار  این هنرمند گچسارانی نام برد.
 مرحوم خادمی  در زمینه خوشنویسی نیز دارای رتبه های برتری کشوری، استانی و شهرستانی نیز بوده است.
مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند گچسارانی روز یکشنبه  از محل غسالخانه باشت به سمت  زادگاهش روستای عنا  برگزار می شود.
سیدغلا محسین بلادی در باره این هنرمند اینگونه نوشت؛ مسلم خادمی، از خادمان مسلم و مستعد دیارمان که قرآن را با خط زیبا نگارش و حظ زیبایی در نگرش داشت. در باره مرگ مسلم خادمی، که نه به اسم بلکه با مسمائ خادم اهل بیت بود، حقیقتاً با در گذشت او دل هنر گریست، دل فرهنگ و فرهنگیان گریست، غمی و خسارتی برای جامعه‌ی فرهنگی و علمی و هنر بود. سرو سخنگو سعدی «ـــ دو چیز حاصل عمر است، نام نیک و صواب ـــــ وزین دو در گذری، کل من علیها فان» ــــ من از مرگ این هنرمند ارجمند حقیقتاً هم متاسفم و هم متاسف نیستم. متأسفم که سرمایه بزرگ هنری و معنوی، را از دست دادیم. اما مقداری از تأسف و تألمم کاسته می‌شود که خادمی رزق و بهره خودش را از این جهان به خوبی برده بود، خادمی بیشتر عمر را در خدمت به علم و هنر و معنویت سپری نمود. عمر بلند یکی از رزق‌هایی است که خداوند نصیب آدمی می‌کند. عمر بلند به تنهایی و به خودی خود واجد چندان ارزشی نیست. هر چه کمال آدمی کمتر عمر او کوتاهتر، حتی اگر ۱۵۰ سال عمر کند. دو عامل باعث بلندی عمر آدمی می‌شود. ۱ ــ علم و هنر ۲ ــ عمل نیک. که خادمی عمرش را در خدمت این مهم طی نمود. خادمی خالی از امراض و دنیاطلبی و پر از خدمت و هنر و معنویت بود. آدمی بر خویشتن باید نگران باشد که مبادا عمر بلندی، ولی بی حاصل در این عالم سپری کند. بفرمایشرحضرت مولانا ــــ باد تند است و چراغم ابتری ــــ زو به گرانیم چراغ دیگری ـــ حالا که فتیله چراغ عمر با تند باد روزگار رو به خاموشی است بیاییم چراغهای دیگری که نامیرا هستند و خاموش، نمی‌شوند روش کنیم. چراغ علم و چراغ معنویت و مهر و اخلاق و ... . به همین سبب گرچه متأسفم، اما مطمئنم که او بهره‌ی بزرگی از عالم برد. از خداوند بخواهیم که چنین عمر پر برکتی را نصیب ما هم بکند. حضرت حافظ که حافظ قرآن بود و خادمی که با خط زیبا و حظ زیبا قرآن را نگارش و گزینش نمود چه زیبا می‌فرماید «آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست ـــــ عالمی دیگر به باید ساخت و از نو آدمی» درود حق بدرقه‌ی روحش باد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
United Kingdom
خدا یش بیاموزد واقعا جای تأسف دارد که هیچ یکی از مسولین بلاخص مدیریت آموزش و پرورش حتی یک پیام تسلیت نفرستادن
سیدافضل
Iran, Islamic Republic of
خداونداین سیدجلیل القدررابیامرزدوباارواح طیبه شهدای کربلا وعلماوصلحامحشورش گرداندبه برکت صلوات برمحمدوال محمد
بزمی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند و به خانواده و سایر بازماندگان صبر عطا فرماید
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1