کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز فرایند تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت و بخش خصوصی در استان

21 مهر 1397 ساعت 17:20

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرایند تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت و بخش خصوصی در استان آغاز و تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.


غضنفر آرام افزود: در راستای اجرای بند " و" تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 کل کشور با موضوع اسناد تسویه خزانه، امکان تهاتر بدهی و طلب دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران و بخش خصوصی فراهم گردیده است و بخش خصوصی و پیمانکاران که بدهکار یا طلبکار دولت و دستگاه‌های اجرایی هستند می‌توانند با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به تهاتر بدهی یا مطالبات خود اقدام نمایند.
وی بیان داشت: پیمانکاران و اشخاصی می‌توانند نسبت به تهاتر بدهی و مطالبات خود از طریق تهاتر اقدام نمایند که دارای بدهی مشخص و مسجل هستند.
آرام افزود: پیمانکاران و طلبکاران دستگاه‌های اجرایی پس از مراجعه به اداره کل امور مالیاتی استان و تعیین میزان بدهی خود، مالیات مشخصه را به دستگاه اجرایی که پیمانکار از آن طلبکار است ارائه نموده و پس از ارسال مدارک به خزانه معین استان، عملیات تهاتر صورت خواهد گرفت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: ظرفیت تهاتر شامل مالیات و تسهیلات بانکی می‌باشد که تهاتر تسهیلات بانکی بزودی عملیاتی می‌شود و ذینفعان یا همان پیمانکاران و طلبکاران می‌توانند از این فرصت مناسب استفاده نمایند.
آرام اظهار داشت: تهاتر بدهی و مطالبات دولت و بخش خصوصی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در تأمین منابع و رفع مشکلات دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران دارد که در سال گذشته مبلغ 90 میلیارد ریال در استان تهاتر صورت گرفت که در همین راستا استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر در فرایند تهاتر بدهی‌ها و مطالبات شناخته شد.
وی خاطرنشان کرد: تهاتر بدهی و مطالبات دولت و بخش خصوصی و پیمانکاران کمک بزرگی به بحث تأمین منابع و اعتبارات استان برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی خواهد بود و انتظار داریم که پیمانکاران و بخش خصوصی در جهت استفاده از این ظرفیت هر چه سریع‌تر اقدام نمایند.
 


کد مطلب: 403709

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403709/آغاز-فرایند-تهاتر-بدهی-ها-مطالبات-دولت-بخش-خصوصی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1