کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در حاشیه نشست صبحانه سالم مطرح شد

تشریح برنامه‌های هفته جهانی غذا در کهگیلویه و بویراحمد / تعطیلی 5 کارخانه دستمال کاغذی در استان

21 مهر 1397 ساعت 12:40

قائدی عنوان کرد: در تمام دنیا 600 میلیون از چاقی رنج می‌برند و یک میلیارد و 300 میلیون نفر نیز دچار اضافه وزن هستند و به نوعی میلیون‌ها نفر به دلیل جنگ، زلزله و غیره دچار فقر و گرسنگی هستند.


معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته روز جهانی غذا را تشریح کرد.
امام بخش قائدی صبح امروز در حاشیه نشست صبحانه سالم در جمع کارکنان و مسوولان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هفته جهانی غذا را در پیش داریم که این هفته با شعار «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت» و شعار جهانی «تلاش برای دنیای بدون گرسنه تا سال 2030» و با محوریت ویژه برنامه های هفته جهانی غذا امسال برگزار می شود.
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به غذای سالم و حلال و وعده های غذایی مفید یکی از اولویت و برنامه های این هفته است که ما از ظرفیت ائمه جمعه، هنرمندان و کارشناسان برای ترویج فرهنگ غذای سالم بهره خواهیم برد.
قائدی از اجرای برنامه های مختلف از جمله دیدار با ائمه جمعه، همایش پیاده روی، برگزاری صبحانه سالم در مدارس تمامی شهرستان ها، تهیه و توزیع بروشور و کاتالوگ هایی با محتویات غذای سالم و امنیت غذایی، تقدیر از واحدهای برتر تولیدی و اعطای نشان و مصاحبه و گفت‌وگو با رسانه‌ها و صدا و سیما خبر داد.
امام بخش قائدی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه اظهار داشت: این استان با وجود داشتن ظرفیت‌های مناسب در شهرستان‌های مختلف اما در زمینه صنعت غذایی و تولید محصولات غذایی جزو آخرین استان‌های کشور است.
وی با اشاره به اینکه اگر هم اکنون از سازمان صنعت، معدن و تجارت لیست کارخانه‌ها را بخواهیم 200 واحد را لیست می‌کند عنوان کرد: با این شرایط در بررسی‌ها مشخص می‌شود از این تعداد کمتر از 20 درصد فعالیت دارند و مابقی بنا به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند.
قائدی از تعطیلی 5 کارخانه تولید دستمال کاغذی استان خبر داد و افزود: با وجود تماس‌های مختلف با این کارخانه‌داران موفق به پاسخ نشدیم و تنها یک مورد تلفن پاسخ دادند که بعد از حضور در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفتند برای راه‌اندازی مجدد 200 میلیون تومان نیاز دارند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از تولیدات داخل شد و گفت: به طور حتم دستگاه‌های اجرایی با خرید محصولات داخل استان می‌توانند به رونق تولید و ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از قطب‌های تولید آب معدنی در کشور مطرح است ولی آب مورد نیاز برخی شهرهای استان از شیراز وارد می‌شود در حالی کارخانه‌های آب معدنی استان در حال تعطیلی است.
وی بیان کرد: ضرورت برچسپ کالا، مبارزه با قاچاق کالا، ترویج و معرفی نشان ایمنی، سلامت، طراحی و اجرا به جد در دستور کار سازمان غذا و دارو است و در این زمینه از هیچ کوششی برای تحقق دغدغه سازمان دریغ نمی‌شود.
قائدی عنوان کرد: در تمام دنیا 600 میلیون از چاقی رنج می‌برند و یک میلیارد و 300 میلیون نفر نیز دچار اضافه وزن هستند و به نوعی میلیون‌ها نفر به دلیل جنگ، زلزله و غیره دچار فقر و گرسنگی هستند.
وی خواستار اصلاح الگوی تغذیه برای حفط و ارتقای سلامت شد و گفت: مردم این استان نسبت به خوردن کباب اشتیاق فراوانی دارند در حالی دود سرطان‌زا بوده و در واقع عامل بسیاری از بیماری‌ها خوردن بیش از حد گوشت است.
 


کد مطلب: 403704

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403704/تشریح-برنامه-های-هفته-جهانی-غذا-کهگیلویه-بویراحمد-تعطیلی-5-کارخانه-دستمال-کاغذی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1