کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دلشادیان: مسوولان سازمان صنعت و معدن برای مقابله با گرانفروشی تلاش می‌کنند / دیودیده: روزانه بازار و انبارها را رصد می‌کنیم

21 مهر 1397 ساعت 10:48

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این دیدار به عملکرد این سازمان در خصوص نظارت بر بازار پرداخت و اظهار کرد: اینکه شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار هستیم، تابع شرایط اقتصادی کشور است.


رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل بازار تلاش می‌کنند.
رضا دلشادیان رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست اعضای شورای اسلامی استان با داریوش دیودیده رئیس سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد، با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شرایط بازار استان ما تحت تأثیر شرایط اقتصادی و بازار کشور قرار گرفته است.
وی گفت: بازرسان و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با گرانفروشان و کنترل بازار تلاش می‌کنند و البته همه باید برای نظارت بازار به کمک این سازمان بیایند.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این دیدار به عملکرد این سازمان در خصوص نظارت بر بازار پرداخت و اظهار کرد: اینکه شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار هستیم، تابع شرایط اقتصادی کشور است.
وی افزود: روزانه بازرسین ما بازار و انبارها را کنترل می کنند و در شش ماهه اول سال 97 بیش از هزار و 500 پرونده تخلفات صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی فرستادیم، این تعداد پرونده مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و درج نکردن قیمت و نرخ نامه و خودداری از عرضه کالا و خدمات (احتکار) بوده است. لذا ما بازار را رها نکرده ایم، بلکه بر اساس قانون و چارچوب‌های ترسیم شده به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.
بیش از 31 هزار بازرسی از اصناف کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 32 هزار  مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، خدماتی و توزیعی این استان انجام شده است.
دیودیده اظهار داشت: یک هزار و 448 فقره تخلف از واحدهای صنفی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف شناسایی شد.
وی اظهار داشت: ارزش تخلفات صنفی از ابتدای سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 150 میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.
وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.
دیودیده گفت: در صورت مشاهده تخلف، با واحدهای مورد نظر برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
داریوش دیودیده در بخش دیگری از سخنان خود، به نحوه توزیع اعتبارات رونق تولید اشاره کرد و گفت: برنامه تسهیلات رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده و دستورالعمل‌ها به دستگاه‌ها و بانک‌ها ابلاغ شده است.
دیودیده بیان کرد: همراه با پرداخت تسهیلات روستایی و فراگیر، تسهیلات رونق تولید نیز برای بازسازی و نوسازی تخصیص می‌یابند.
وی عنوان کرد: توسعه و بازسازی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است و در بخش تسهیلات سرمایه گذاری در گردش و طرح‌های بالای 60 درصد نیز هدف‌گذاری‌هایی انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال با بررسی وضعیت بیش از 100 کارخانه تعطیل و راکد در این استان، واحدهای دارای شرایط به چرخه تولید باز خواهند گشت و سایر واحدها تعیین تکلیف می‌شوند.
از زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان در سال 1395 تاکنون 55 واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که در پی آن بیش از 300 شغل احیا شده است.
در سال 1396 حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
در سال 1396 صدور جوازهای تأسیس صنعتی و پروانه‌های بهره‌برداری رشد چشمگیری یافت که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده به بیش از 950 درصد رسید.
دیودیده با اشاره به پیشرفت سه طرح بزرگ و مهم ازجمله پتروشیمی بویراحمد و گچساران و فسفات چرام، بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این سه طرح، انقلابی بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.

 


کد مطلب: 403702

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403702/دلشادیان-مسوولان-سازمان-صنعت-معدن-مقابله-گرانفروشی-تلاش-می-کنند-دیودیده-روزانه-بازار-انبارها-رصد-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1