کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

نیک‌مرام: یک هزار و ۲۷۵ طرح اشتغال تصویب شد/ شناسایی و بستن گلوگاه های فساد خواسته مردم است

20 مهر 1397 ساعت 20:57

جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، بهزیستی، صندوق کارآفرینی وامید، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق بازنشستگی و بیمه روستائیان و عشایر، درمان تأمین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد.


مدیرکل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تشریح روند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در استان گفت: کمک به کاهش مشکلات اشتغال  و جذب تسهیلات اشتغال فراگیر دغدغه این مجموعه است و در این راستا اقدام‌های ارزنده‌ای انجام‌گرفته است.
پروانه نیک‌مرام تصریح کرد: از ۳۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر این استان ۱۰۷ میلیارد تومان ابلاغ شد که برای جذب آن یک هزار و ۲۷۵ طرح با ۵۹۷ میلیارد تومان تصویب شد که این میزان طرح تصویب‌شده بیش از اعتبارات مصوب است و هدف از آن جذب تسهیلات این بخش بوده است.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۱ میلیارد تومان طرح در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده و ۷۰ میلیارد تومان نیز پرداخت‌شده است که در این زمینه همه بانک‌ها همکاری دارند و صندوق کارآفرینی امید رتبه اول را دارد.
 مشاور وزیر و مدیرکل عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: واگذاری دو برنامه مهم رفع فقر و اشتغال فراگیر دولت به این وزارتخانه مسئولیت مهم و خاصی را متوجه این مجموعه و دستگاه‌های تابعه کرده است.
رضا شریعت بابیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان‌های تابعه خدمات متنوعی را به جامعه ارائه می‌کنند تصریح کرد:  شناسایی گلوگاه‌های فساد یکی از الزامات کار خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است.
وی بابیان اینکه تنوع خدمات و وظایف باعث شده که بخش زیادی از جامعه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سروکار داشته باشند بیان کرد: هم‌اکنون به حدود ۱۱ میلیون نفر سبد غذایی پرداخت می‌شود و درعین‌حال مدیران در این مجموعه خدمات‌رسانی می‌بایست برنامه‌های آن‌ها عجین باکار و تلاش مضاعف و جدی باشد.
شریعت  که با بازرسان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون سخن می‌گفت اظهار داشت: اجرا نکردن قانون و احیاناً سو استفاده از قانون از مهم‌ترین گلوگاه‌های فساد است.
وی به مشکلات ناشی از تحریم شرایط اقتصادی کشور و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد، و  گفت: تزریق روح امید در جامعه با خدمت‌رسانی صحیح را تکلیف مهمی برای مسئولان و برنامه ریزان دانست.
مدیرکل دفتر عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حکمرانی خوب را بستر خدمت‌رسانی خوب توصیف کرد، و گفت: داشتن شفافیت، پاسخگویی و مشارکت از ویژگی‌های حکمرانی خوب است.
وی به اهمیت مقوله بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان اشاره کرد و گفت: مستندسازی برنامه  و خدمات انجام‌گرفته گامی در جهت نهادینه کردن مدیریت دانش و انتقال دانش مدیریتی به نسل جوان است.
وی بیان کرد: کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفر به استان‌ها و ارزیابی عملکردها، روش‌های خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و سطح‌بندی خدمات و عملکردها در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمت‌رسانی  همت گمارده‌اند.
حاجیوند و ساکی کارشناسان بازرسی و ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گزارشی از ارزیابی‌ها، عملکرد دستگاه‌ها و میز خدمت  دستگاه‌های تابعه، نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و شیوه اجرای طرح ارزیابی عملکرد در سال جاری ارائه کردند.


کد مطلب: 403687

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403687/نیک-مرام-یک-هزار-۲۷۵-طرح-اشتغال-تصویب-شناسایی-بستن-گلوگاه-های-فساد-خواسته-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1