تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۴۰۳۶۷۶
در خطبه‌های نماز کبگیان مطرح شد

سوء مدیریت مسوولان کهگیلویه و بویراحمد علت گرانی

۰
سوء مدیریت مسوولان کهگیلویه و بویراحمد علت گرانی
کبنا ؛
امام جمعه کبگیان با اشاره به دلایل گرانی‌ها گفت: وقتی جنسی در بازار کشور باقیمتی مثلاً گران توزیع می‌گردد دلیل ندارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهر یاسوج به بهانه گرانی چندین برابر قیمت کشوری به فروش برسد که این تنها در استان ماست و نشان از ضعف نظارت و سوء مدیریت مسئولان دارد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر درخطبه های ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ کبگیان باتوصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازگناه درامتداد موضوع مرگ وآداب زندگی اسلامی گفت: رعایت بهداشت فردی از مقوله‌های مهمیست که اسلام درزندگی به آن تاکید فراوان دارد و چیزهایی که درخوردن حلال ویاحرام کرده برای تضمین سلامت ما دستور داده که اگر رعایت شوند جز با مرگ طبیعی انسان نخواهد مرد.
وی افزود: دقت در بهداشت غذا با رعایت پاکیزگی مواد مصرفی، برخواست ازسفره قبل ازسیرشدن، پرهیز از پرخوری، و دوری از تنبلی تخلیه شکم از ارکان مهم تنظیم گوارش در معیارسلامت تن است که باید دقت داشت.
امام جمعه کبکیان با اشاره به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: احترام به نظر مجلس طبق قانون لازم است زیرا ما باانتخاب نمایندگان خود تصمیم گیری در سرانجام توقعاتمان را به آنان سپردیم و متعاقباً باید تابع قانون هرآنچه نمایندگان انتخابی ما مصوب کردند بپذیریم.
خطیب جمعه کبگیان بااشاره به تصویب FATF توسط مجلس افزود: کنوانسیون مبارزه ا پولشوئی وحمایت از تروریسم در این قرارداد توسط مجلس ما امضاء شد وعلی رغم احترام به قانون گذاری مجلس باید به تاییدیه مجلس خبرگان نیز احترام گذاشت.
این خطیب جمعه تصریح کرد: احترام به قانون درست اما چرا ماکه عضو قراردادهستیم نباید در شناسائی وتحویل عامل پولشوئی وحامی تروریست ومحاکمه اصل تروریست نقشی داشته باشیم وکشورهایی مانند آمریکا وغرب که فقط ناظرهستند باید آنان را تحویل بگیرند و محاکمه کنند!.
حجت الاسلام و المسلمین وحدانی فر با اشاره به اظهارات آقای ظریف افزود: وقتی امضاء این قرارداد از دیدگاه وزیر امورخارجه در حل مشکلات کنونی کشور صراحتاً کم تاثیر عنوان شده و عدم اجرای آنرا بهانه گیری جدید آمریکادر تشدید تحاریم می‌داند دیگر قضاوت را باخود شما ملت می‌گزاریم!.
علی وحدانی فر با اشاره به الحاق بن بست نمائی در تزریق به جامعه توسط کسانیکه راه حل مشکل برون رفت کنونی کشور را در زانوزدن مقابل آمریکا می‌دانند گفت: ترسوهائی که در الحاق بن بست نمائی به جامعه راه حل مشکلات کنونی کشور را زانو زدن در برابر آمریکا می‌دانند به قول آقای رئیس جمهور در زمان تصویب برجام الان هم بروندیک جای گرمی برای خود پیدا کنند. زیرا بن بست نمایی بزرگ‌ترین خیانت در حق این ملت است.
دکتر وحدانی فر بیان کرد: بزرگ‌ترین خیانتی که در حال حاضر در حق ملت ایران صورت می‌گیرد این است که عده‌ای با ترویج افکار دشمن تلاش می‌کنند تا با بن بست نمایی و بحران نمایی چنین وانمود کنند که تنها راه باقی مانده تسلیم شدن در برابر آمریکاست و این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ملت ایران متوجه واقعیت‌های موجود در توانایی خود و ناتوانی ترامپ در دسترسی به اهدافش نشود، کاملاً قابل درک است.
وی افزود: اما این‌که چرا عده‌ای از داخل کشور به دنبال چنین خواسته‌ای هستند و سعی می‌کنند موازنه قدرت به نفع غرب در ایران تغییر کند، مسأله ای است که فهم آن نیاز به شناسایی عاملان و درک انگیزه و اهداف آن‌ها دارد.
حجت الاسلام و المسلمین وحدانی فر گفت: لازمه عبور از این مقطع اعتماد به نفْس و عزم بر ایستادگی است اما وجود آدم‌های کم روحیه، مردّد، ترسو، فرصت طلب، خودکم بین، در این میدان نه تنها هیچ سودی ندارد، بلکه می‌تواند مانعی برای دیگران باشد.
علی وحدانی فر افزود: هم ملت شریف ایران وهم دلواپسان امریکا بدانند: اولاً که تحاریم دشمن در ۴۰ سال اخیر از درد مقاومت و اتحاد و زیر بار نرفتن نظام بوده و هست، دوماً آنان ابتداء به بهانه انرژی هسته‌ای، و بعد بهانه موشکی و متعاقباً اصلاح استقلال ایران دنبال تخریب نظامند. ولی ما با درس گرفتن از سرگذشت صدام و قذافی ها و فی الحال عربستان سعودی به حول قوه الهی تا شیرمردان و شیرزنان انقلابی درسایه تبعیت از ولایت فقیه، ارتش و سپاه مقتدرمان را داریم با تجربه جنگ تحمیلی وترس دشمن از مقاومت اسلامی و پیشرفت نظامی و سیاسی ما تا رسیدن به قله رفیع انقلاب اسلامی همانند ۴ دهه اخیر دربی اعتمادی به آمریکا ایستاده‌ایم.
امام جمعه کبگیان با اشاره به مسئله اربعین هم گفت: مردم ما در زمان مشکلات اقتصادی و فشار تحاریم با تمام توان وداشته خود به زیارت اربعین خواهند رفت و دیشب هم شنیدیم که مقداری از هزینه ثبت نام کاهش پیدا کرده است، اما انتظار می‌رود، همانند ویزای ارمنستان و ... اربعین هم مجانی شود تا سیل عظیم همایش بزرگ جهان اسلام باشکوهمندتر برگزار گردد.
وحدانی فر با اشاره به مسئله گرانی در کشور گفت: وقتی جنسی در بازار کشور باقیمتی مثلاً گران توزیع می‌گردد دلیل ندارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهر یاسوج به بهانه گرانی چندین برابر قیمت کشوری به فروش برسد که این تنها در استان ماست و نشان از ضعف نظارت و سوء مدیریت مسئولان دارد.
وی افزود: وقتی بنده در خرید لوازم التحریر در شیراز کیف مدرسه به قیمت ۳۰ هزار تومان خریده وهمان جنس را دریاسوج ۱۳۰ هزارتومان قیمت کرده‌ام چرا باید قیمت دراستان ما با بقیه کشور فرق کند؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1