کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد

آیین نکوداشت بزرگان، مشاهیر و چهره‌های علمی استان برگزار می‌شود

19 مهر 1397 ساعت 18:03

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم از بزرگان، نخبگان، مشاهیر و چهره‌های علمی از دیگر اهداف بنیاد است که از «وحید گرجی» به‌عنوان کارآفرین برتر تجلیل شد و از «حجت‌الاسلام آ میراحمد تقوی» به‌عنوان چهره فرهنگی استان تا قبل از پایان سال جاری تجلیل می‌شود.


سید حمدالله اکوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از اجتماعات دانش‌آموزی در طرح شهاب ازجمله برنامه‌های بنیاد نخبگان استان است که با همکاری آموزش‌وپرورش این طرح برگزار می‌شود و افزون بر ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه چهارم به بالاتر تحت پوشش این طرح هستند.
اکوانی در ادامه افزود: طرح حمایت از اجتماعات علمی و دانشجویی از برنامه‌های حمایتی بنیاد نخبگان است که در دو مقطع فراخوان برگزار و تسهیلات حمایتی به نخبگان پرداخت می‌شود، از طرح‌های نوآورانه، ابتکاری و اختراعات افراد حمایت می‌شود که تاکنون ۷ نفر در این حوزه در استان‌های بوشهر، هرمزگان و یزد موفق به کسب مقام شدند.
تکریم از بزرگان، نخبگان، مشاهیر و چهره‌های علمی از دیگر اهداف بنیاد است که از «وحید گرجی» به‌عنوان کارآفرین برتر تجلیل شد و از «حجت‌الاسلام آ میراحمد تقوی» به‌عنوان چهره فرهنگی استان تا قبل از پایان سال جاری تجلیل می‌شود.
شناسایی افراد نخبه از اهداف این بنیاد است که نخبگان استان بر اساس آئین‌نامه شناسایی می‌شوند که در تکریم و شناسایی نخبگان استان خوشبختانه فرهنگ‌سازی ابتدایی و اولیه را در نهادهای رسمی ایجاد کردیم، اما هنوز با موانع زیادی مواجه هستیم.
بنیاد نخبگان ظرفیت خوبی در بخش‌های مختلف برای کمک به توسعه و شناخت چهره‌های ماندگار، علمی و اختراع کننده داشته که بنا به دلایل مختلف درگذشته در مورد آن‌ها گفتمان سازی نشده است.
یکی از اقداماتی که در بنیاد نخبگان پیگیری شد ارتباط صنعت با حوزه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی هست که جایزه به نام صنایع، مشاهیر و فرهیختگان استان پیش‌بینی شد و جایزه‌ای بنام آن صنعت طراحی می‌شود و سالانه از طریق بنیاد نخبگان فراخوان می‌شود تا کسانی که در آن حوزه استاد یا مخترع هستند طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند و آن ایده‌ها و پیشنهاد‌ها در آن صنعت به کار گرفته می‌شود.
مرحله دوم طرح دوست علمی در بنیاد نخبگان استان برگزار شد که ازجمله برنامه‌های ابتکاری بنیاد نخبگان است که هرساله این برنامه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این برنامه استعدادهای برتر در حوزه‌های دانش‌آموزی هست که آموزش‌هایی به آن‌ها داده می‌شود و این آموزش‌ها به تقویت خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند.
حدود 60 دانش‌آموز استعداد برتر در طرح دوست علمی دعوت شدند و دوره سه‌روزه آموزشی برای آن‌ها برگزار شد و در پایان دوره ایده‌های خلاقانه بیان می‌شود و 16 نفر را که صاحب ایده‌های بهتر بودند را انتخاب کردیم و برای این دانش‌آموزان دوره‌های تکمیلی برگزار شد.
دوره تکمیلی برای اینکه دانش‌آموزان باکارهای گروهی آشنا شوند که در این دوره‌ها کارآفرینی، تجاری‌سازی، جرئت ورزی و افزایش اعتمادبه‌نفس آموزش داده می‌شود.
به‌طور مشخص عناوین کلاس‌های بنیاد نخبگان هوش هیجانی، هوش اجتماعی، مشاهده و ایده پردازی و تفکر نقاد است.
سال گذشته برای جمع‌آوری بانک اطلاعاتی نخبگان شروع کردیم و در حوزه‌های مختلف ازجمله دانشگاهی، صنعت، هنر و دانش‌آموزی نخبگانی که شناخته‌شده نیستند و افراد برجسته را بنام افراد سرآمد معرفی و فهرستی هم در این حوزه جمع‌آوری شد.
حدود 164 نفر نخبه در استان هستند که این افراد در مراکز آموزشی و یا مخترع استان بودند و این افراد حدود 233 جایزه از بنیاد نخبگان استان کسب کردند و از تأثیرگذارترین افراد استان و کشور خواهند بود.
نخبگان هم استانی زیادی در سطح کشور داریم که از همه این افراد رزومه گرفته‌شده و مراسم تکریم آن‌ها صورت خواهد گرفت.


کد مطلب: 403656

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403656/آیین-نکوداشت-بزرگان-مشاهیر-چهره-های-علمی-استان-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1