تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۳۶۵۴
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

حرف‌های تازه مدیرکل تعزیزاتی از بازار یاسوج /جریمه 600 میلیونی برای سوداگر فراری / ماجرای آردهای آلوده و میوه‌‌ای که لوکس می‌شود / 315 بازرس کجا هستند؟

۲
۱
حرف‌های تازه مدیرکل تعزیزاتی از بازار یاسوج /جریمه 600 میلیونی برای سوداگر فراری / ماجرای آردهای آلوده و میوه‌‌ای که لوکس می‌شود / 315 بازرس کجا هستند؟
کبنا ؛نظارت خاله‌خُرزویی و قوم و خویشی آسیب جدی استان کهگیلویه و بویراحمد است که رضا زیرایی به آن اشاره کرد و گفت: باید همه مراقبت باشیم تا استان کهگیلویه و بویراحمد برای سوداگران ناامن شود.
رضا زیرایی مدیرکل مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به نحوه بسیار هدفمند بازار کهگیلویه و بویراحمد توسط برخی از کارخانه‌های مطرح کشور مورد هدف قرار می گیرند، آن هم نه شهر یاسوج و یا گچساران. بلکه مناطقه حاشیه ای و فلان روستا و بخش را که مردم محروم تری دارد.
وی افزود: اگر ما اینجا مراقبت نکنیم استان کهگیلویه و بویراحمد آماج سوداگران خواهد شد.
زیرایی با بیان اینکه معیارهای قیمت گذاری باید به درستی آنالیز شود، اظهار کرد: نمی‌توان هر ماه یک قیمت بر روی کالاها گذاشت در بحث فروشگاه رفاه یاسوج برخی از کالاها مثل دستمال کاغذی اصلاً درج قیمت نداشت و روی 17 قلم کالا پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است و عدم موجودی کالا از دیگر تخلفات فروشگاه رفاه یاسوج به شمار می‌رود که جریمه آن کمتر از احتکار نیست.
وی افزود: پرونده تخلفاتی فروشگاه رفاه یاسوج به دست ما رسیده و در یکی از شعبات ما در حال رسیدگی است.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایرادهای کار هم اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد 15 بازرس داشت که جدیداً 300 بازرس به این سازمان اضافه شده و الان باید بپرسیم که عملکرد این سازمان در نظارت بر بازار چگونه است. بازرسی یک شغل حساس است و ما نمی توانیم از بازرسی با این شرایط اقتصادی و حقوق کارگری بخواهیم که نظارت خوب و دقیقی بر بازار داشته باش.
زیرایی افزود: یا در بحث نیروی انتظامی چند گلوگاه برای گرفتن قاچاق کالا در استان وجود دارد تا این که نخواهیم برخی کالاها مثل تلویزیون یک عروس و داماد را در بیلان کاری خود برای کشف قاچاق کالا بیاوریم.
وی با بیان این که پروژه افزایش نرخ کالا باید پروسه‌ای سیستماتیک باشد، افزود: باید به گونه‌ای پروسه سیستماتیک باشد که اگر فلان کارخانه دستمال کاغذی را با درج قیمت 9 هزار تومانی برای استان ما فرستاد بتوانیم پرونده‌ای در خود استان برای آن شرکت ایجاد کرده و برای پی‌گیری به تهران بفرستیم چرا که چنین استانی شرایط برای انجام کارهای سوداگرایانه را ندارد.
شرکت پروتئینی کالاهای فاسد خود را به کهگیلویه و بویراحمد فرستاد
زیرایی گفت: باید به گونه‌ای اطلاعات به دست ما برسد تا شرکت تهیه کننده مواد پروتئینی تهران و آن هم بیخ گوش وزارت صنعت، معدن و تجارت، نتواند به خود اجازه دهد، کالای فاسد خود را به استان بفرستد و بگوید این کالا را در شهر یاسوج توزیع نکنید بلکه در مناطق دوردست توزیع کنید تا کسی نفهمد و مشکلی پیش نیاید.
جولان یک سوداگر در بازار مدارس / متخلفی با 600 میلیون جریمه فرار کرد
وی افزود: برخی ایرادات مربوط به دستگاه‌هاست و وقتی اتاق اصناف وظیفه خود را به درستی انجام دهد دیگر ماجرای لباس مدارس را در استان نداریم که غائله‌ای ایجاد کرد و فرد متخلف را 600 میلیون تومان جریمه کردیم و فرد متخلف فرار کرد و چرا باید قیمت‌گذاری را به دست خود صنف واگذار کنیم تا خودشان آنالیز کنند در حالی که صنعت و معدن و اصناف باید به جای خود صنف قیمت ها را آنالیز کنند. و این حرف اشتباه است که انصاف بازار را به بازاری بسپاریم. اتاق اصناف نباید تعیین قیمت را به دست خود اتحادیه واگذار کند و دادن تعیین قیمت به دست بازاری مزاح و شوخی است.

وقتی میوه به کالای لوکس کهگیلویه و بویراحمدی ها تبدیل می شود
در زیرایی به موضوع بازار میوه هم گریزی زد و گفت: چرا میوه باید در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کالای لوکس تبدیل شود.  صنعت و معدن وظایف خود را در برخی موارد هم خوب انجام می‌دهد آنجا که نمی‌گذارد قیمت سیمان بالا برود خاطرنشان کرد: وقتی از قیمت سیمان محافظت می‌شود اما میوه را به امان خدا رها می‌کنیم باعث می‌شود که میوه به عنوان یک قلم کالای بهداشتی که برای سلامتی مهم است در سبد غذایی به کالایی لوکس تبدیل شود.
مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد که چرا قیمت را نباید مغازه‌دار تعیین کند بلکه کار دستگاه‌های نظارتی مثل اتاق اصناف است و اتاق اصناف کجاست و چرا باید قیمت میوه را در اینجا با بوشهر مقایسه کنند در حالی که بوشهر وضعیت خاص خود را دارد و در آن جا زودتر فاسد می‌شود و از شیراز بسیار دورتر است.
وی به نمونه‌ای دیگر از رها کردن بازار به امان خدا اشاره کرد و گفت: چرا وقتی روستایی به باغ‌ها و تالارهای عروسی مراجعه می‌کند و می‌گوید برنج و گوشت را خودم دارم فقط طبخ و پذیرایی با شما، اما آن‌ها زیر بار نمی‌روند و می‌گویند نوبت نداریم.
وی گفت: شهرداری وقتی آبشار را به پیمانکار واگذار می‌کند باید بر آن نظارت داشته باشد تا بلیط 6 هزار تومانی را به مردم و حتی خود مدیرکل تعزیرات به قیمت 15 هزار تومان نفروشند و مجبور به جریمه 400 میلیون تومانی شویم و طرف فرار کند پس اگر برون سپاری می‌کنیم نظارت هم داشته باشیم مثل کارت پارک ها در شهر یاسوج که نظارتی بر آن نبود حتی مصوبه شورای ترافیک را نداشت. آن هم 5 سال به ناحق فردی تحت عنوان کارت پارک از مردم پول جمع می کرد.
وی در خصوص تخلفات دستگاه‌های خدمات رسان و برون سپاری‌ها هم گفت: پیمانکار زیر کولر نشسته و از خودش قبض صادر می‌کند و در این میان آدم باهوشی هم هست که پی‌گیری کند که چنین مصرفی نداشته و چرا باید اجازه دهیم پیمانکار پا روی پا گذاشته سوداگری کند و به دلخواه خود قبض برق صادر کند.
مدیرکل تعزیرات استان به موضوع وانت‌بارهای میوه فروش اشاره و مزیت خوب این وانت بارها را هم گوشزد، شد و گفت: اگر همین‌ها نبودند مردم از زیر بار قیمت‌های مغازه‌ها بیرون نمی‌آمدند مگر عوارض و مالیات شهری چه قدر است که اینقدر روی قیمت میوه ها می‌کشند.
زیرایی در بحث آردها هم حرف‌های زد و گفت: در سال گذشته سه بار نان آلوده به دست این مردم داده شده است که باید نظارت‌ها بیشتر شود و الان هم نمی‌توان ادعا کرد که نان بهتری نسبت به گذشته داریم.
وی با بیان اینکه نمی‌گویم بازار رها شده اما با 14 بازرس چکار می‌شود کرد و باید پرسید آن 300 بازرسی که به کار گرفته بودید چه می‌کنند و چرا از ظرفیت فارغ التحصیل‌ها و کارکنان اداری که حاضرند در تایم بعد از ظهر کار کنند و دیگران به خوبی استفاده نمی‌شود.
زیرایی با بیان این که 180 پرونده از سوی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، افزود:  نسبت به شش ماه سال گذشته  56 درصد افزایش داشتیم. 400 بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد بازرسی‌ها چه نتیجه‌ای داشت جز اینکه تعداد لاشه‌ها در مناطقی مثل دشتروم از 2 لاشه به 20 لاشه رسید.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت بر بازار را بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: یک وقتی پیرمردی آمد، اینجا و می گفت به جدم نمی دانستم باید کالاهای موجود در انبار خود را اعلام کنم، اینکه می طلبد باید در این مقوله آگاه سازی و اطلاع رسانی کنیم و فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نظارت قوم و خویشی یک آسیب جدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد: باید استان کهگیلویه و بویراحمد را برای سوداگران ناامن کنیم. همه باید نظارت کنیم و به نهادهای مربوطه گزارش دهیم.
زیرایی گفت: در شش ماه اول سال 97، 2850 پرونده به تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد که از این تعداد فقط 90 پرونده مانده که آنها نیز در حال رسیدگی است.
وی افزود: این تعداد پرونده‌ها را 2392723866 تومان جریمه کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردم دروازه کازرون شیراز قیمت میوه یک سوم قیمت میوه در یاسوجه مگه 2و 3و 5و10تن میوه از شیراز تایاسوج چقدر کرایه حمل داره اگه هر کیلو 200تومانم حساب کنیم کرایه حمل 2تن 400،000هزارتومان.
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب زیرایی دست درد نکنه واقعا حرف دل مردم رازدی اصلا نظارت در بازار وجود ندارد بازارای تازمانیکه ماموران در مغازه انهاست قیمت واقعی را میگن هنوز قصابان نرخ اعلام شده را رعایت نمی کنند وبالای قیمت به مردم گوشت میفروشند چرا مغازه این متخلفین و پلمب نمی کنید اگه هم جریمه بشن از گرده مردم درمیارنش گرنترین شهر از لحاظ میوه ومواد خوراکی شهر یاسوج میباشه اگه بازرسی نیرو کم داره از بسیج ادارات کمک بخواد با هماهنگی سپاه این کار شدنی است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1