تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۰۳۶۵۳
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

سوداگرانی که بازار کهگیلویه و بویراحمد را مورد هدف قرار داده‌اند / پیمانکاری که با 400 میلیون جریمه از استان فرار کرد

۰
سوداگرانی که بازار کهگیلویه و بویراحمد را مورد هدف قرار داده‌اند / پیمانکاری که با 400 میلیون جریمه از استان فرار کرد
کبنا ؛مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی در ایام تعطیلات که از آبشار یاسوج بازدید کردم، متوجه گرانفروشی شدم و به جای 5 هزار تومان حق ورود، 15 هزار تومان از مردم دریافت می‌کردند، که پیمانکار را 400 میلیون تومان جریمه کردیم و او از استان فرار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر روز (پنجشنبه 19 مهرماه 97) رضا زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان تعدادی از خبرنگاران استان بود که او مطالبات زیادی را از بازارهای مختلف استان را با خبرنگاران در میان گذاشت. زیرائی از ابتدا تا آخر سخنان خود بر نظارت تاکید می‌کرد و گفت: نباید نظارت بر صنف‌های مختلف را رها کرد، وقتی دستگاه اداری کار برون سپاری می‌کند، باید نظارت کنند که آن فرد که کار برون سپاری را انجام می‌دهد، چگونه با مردم برخورد می‌کند آیا گرانفروشی و یا کم فروشی نمی‌کند.
 زیرائی با بیان اینکه با رویکرد تفتیشی فقط مردم را خسته می‌کنیم، افزود: ما باید مردم را در خصوص مسائل مختلف بازار آگاهی دهیم و حقیقتاً برای مردم شخصیت قائل شویم و آنها را خسته نکنیم. مسائل اجتماعی و اقتصادی موضوع جزیره‌ای نیست وبا زدن اتهام و تفتیش و نگاه این شکلی به نتیجه نمی‌رسیم.
 زیرائی با بیان اینکه همه پدیده‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به هم ربط دارند، اظهارکرد: پدیده‌ها با هم ارتباط مستقیم دارند و حدود 16 دستگاه وظیفه نظارتی دارند که با تعزیرات حکومتی در ارتباط هستند.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با نام بردن از دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: 16 دستگاه نظارتی به صراحت در قانون تعریف شده است که می‌توان از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، شرکت نفت، گمرک، سازمان حمایت از مصرف کننده، میراث فرهنگی، شیلات، دخانیات، استاندارد، دامپزشکی و سازمان بازرسی نام برد.
زیرائی به محدودیت‌ها و ایرادهای قانونی هم اشاره کرد و گفت: ایرادهای بنیادی و ساختاری زیادی در برخورد با متخلفین صنف‌های مختل وجود دارد، به طور مثال ما وقتی که یک پزشکی در مطب خود تخلف صنفی انجام می‌دهد، در بعضی موقع‌ها برای او یک جریمه بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود که هنگام پرداخت آن از سوی پزشک متخلف جریمه کننده را هم به سخره می‌گیرند.
وی ادامه داد: برخی جرائم و قوانین عامل پیشگیری نمی‌تواند داشته باشد و اینها محدودیت‌های قانونی ما است.
زیرائی د ر ادامه صحبت‌های خود به مسائل مختلف بازار و نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در استان نیروی کافی برای نظارت بر بازار را ندارد، هر چند که در ماه‌های اخیر 300 بازرس افتخاری را برای نظارت بازار به کار گرفت و الان باید از او سووال کنیم که نظارت این سازمان نسبت به گذشته چگونه است؟ آیا توانسته است که نظارت خود را بیشتر کند یا خیر؟ که بنده اطلاعی از عملکرد آنها ندارم. بدون شک با 315 بازرس می‌توانند بازارهای استان را شخم بزند.
 زیرائی در بخش از صحبت‌های خود به عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و به ایستادگی و مقابله این اداره کل با سوداگران و زیاده خواهان نیز اشاره و اظهار کرد: در ایام تعطیلاتی با خودروی شخصی خودم به آبشار یاسوج رفتم و هنگام که رسیدم به محل ورود و خروج آبشار، فرد مسوول از من 15 هزار تومان برای حق ورود از من خواست که به او گفتم، حق ورود بنده 5 هزار تومان است نه 15 هزار تومان که آن فرد پاسخ داد، قیمت‌ها بالا رفته است. بنده هم 15 هزار تومان را پرداخت کردم و رفتم، بعد با بازرسان تماس تلفنی برقرار کردم و از آنها خواستم که این موضوع را به جد مورد بررسی قرار دهند، نهایتاً آن پیمانکار را 400 میلیون تومان جریمه کردیم که از استان کهگیلویه و بویراحمد هم فرار کرد و رفت و بخشی از جریمه خود را نیز پرداخت نکرد.
وی همچنین گفت: کارخانه‌ها و سوداگران بیخ گوش وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار کهگیلویه و بویراحمد را هدف گرفته‌اند و دستمال کاغذی بدون درج قیمت به بازار این استان می‌فرستند و متأسفانه یکی از کارخانه‌های بزرگ که در بازار آن را به عنوان یک برند می‌شناسند محصولات خود را از طریق سوداگران به مناطق دور دست استان کهگیلویه و بویراحمد می‌فرستند.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1