کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

آقای کاظمی نباید اجازه دهد که قفل سخنان ناگفته‌ام را بشکنم / تقصیر من چیست که آقای مدیرکل سطح اشغال و زير بناي ساختمان را تشخيص نمي‌دهد

19 مهر 1397 ساعت 11:46

دلباز تاکید کرد: بنده کاملاً این آمادگی را دارم که با حضور کارشناسان رسمی دادگستری پروژه بازار سنتی، گردشگری و تفریحی قیمت گذاری شود و هر کس به هر نحوی که می‌خواهد، فروش و یا اجاره، مغازه‌ها را به آنها واگذار کنم.


 حسین کاظمی مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای حفاظت از بیت‌المال در سخنانی به پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج که با هدف ساماندهی و جمع آوری جمعه بازار فعلی یاسوج و با حضور معاون رئیس جمهور در حال احداث است، اظهار کرد:  این زمین 22 هزار متری یک‌روزه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاربری فرهنگی ورزشی به تجاری تغییر دادند و واقعیت این است که بزرگ‌ترین رانت در استان بود. [کلیک کنید]
سید محمد دلباز مدیرعامل پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج به سخنان حسین کاظمی مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و با بیان اینکه اطلاعات آقای کاظمی مدیرکل امور شهری اشتباه است، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که ملک مورد نظر کلاً 17 هزار متر مربع است نه 22 هزار مترمربع و کاربری این ملک از ابتدا مسکونی بود که سپس خدماتی و رفاهی شد که شامل مکان‌های تجاری و رفاهی هم می‌گردد.
وی تصریح کرد: تقصير من چيست كه فردي كه در مسند مديركلي دفتر فني استانداري سال‌ها حكمراني مي‌کرد، متراژ زمين را با سطح اشغال و زير بناي ساختمان تشخيص نمي‌دهد، آقاي مديركل  زمين 17 هزار متر است و22 هزار متر سطح بناي ساختمان است.
دلباز ادامه داد: زمین مورد نظر تمامی مراحل قانونی را به ویژه در کمیسیون ماده 5 که آقای کاظمی خود هم یکی از اعضای این کمسیون بود، برای تغییر کاربری طی کرد و 800 میلیون تومان هزینه تغییر کاربری شد و اگر تخلفی صورت گرفته بود، قطعاً همان موقع باید آقای کاظمی در مورد آن صحبت و اظهار نظر می‌کرد.
وی تصریح کرد: آقای کاظمی همان زمان هم مدیرکل دفتر فنی بود و با توجه به اینکه امضاء خود او هم پای تغییر کاربری زمین مذکور موجود است، اگر تخلفی صورت گرفته، بدون شک او هم مقصر است، حال چه شده که او بعد از دو سال از این موضوع می‌گذرد، حرف از تخلف و رانت خواری می‌زند.
مدیرعامل پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج ادامه داد: آقای کاظمی خود یکی از موانع سد راه ساماندهی جمعه بازار است که باید در دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشد.
دلباز در نحوه خرید این زمین هم توضیح داد و گفت: برای چندمین بار مزایده فروش زمین در روزنامه‌های سراسری آگهی شد که نهایتاً بنده آن را از مدیریت بانک در تهران با پرداخت 7 میلیارد تومان خریداری کردم. و هیچ گونه تسهیلاتی برای احداث پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری در اختیار ما قرار نگرفت و با هزینه شخصی خودمان پروژه عظیمی را که شامل مکان‌های تفریحی، گردشگری و تجاری است را بنا کرده‌ایم، آن هم به خاطر آبروی استانمان.
وی بیان کرد: من تعجب می‌کنم، آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسوولان ارشد این استان و همه حرف حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل روند صدور مجوزها و کار سرمایه گذاران می‌زنند، اما گویا آقای کاظمی تافته جدا بافته از مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد است؟ چگونه است که آقای کاظمی خلاف صحبت‌های آقای استاندار مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران عمل می‌کنند. بنده در چارچوب قانونی کارهایم را انجام داده‌ام و اگر جایی خلاف قانون عمل کرده‌ام با بنده برخورد شود.
مدیرعامل پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج بیان کرد: آیا استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه نام پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد، نباید یک بازار زیبا با معماری منحصراً به فرد و سازه‌های مدرن دنیا داشته باشد.
وی با بیان اینکه من تنها سرمایه گذار فعال هستم که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنم، افزود: آقای کاظمی آیا می‌تواند یک سرمایه گذار فعال دیگر پیدا کند. آقای کاظمی نباید عامل فرار سرمایه گذاران در این استان باشند و نباید بگذارند که بنده قفل سخنان ناگفته را بشکنم.
دلباز تاکید کرد: بنده کاملاً این آمادگی را دارم که با حضور کارشناسان رسمی دادگستری پروژه بازار سنتی، گردشگری و تفریحی قیمت گذاری شود و هر کس به هر نحوی که می‌خواهد، فروش و یا اجاره، مغازه‌ها را به آنها واگذار کنم.


کد مطلب: 403649

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403649/آقای-کاظمی-نباید-اجازه-دهد-قفل-سخنان-ناگفته-ام-بشکنم-تقصیر-چیست-مدیرکل-سطح-اشغال-زير-بناي-ساختمان-تشخيص-نمي-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1